Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Unibet.com has left the building

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 15 aug 2007 13:21

Unibet.com gooit de handdoek in de ring
wo 15/08/07 - Unibet.com heeft beslist om met wielersponsoring te stoppen. De gelijknamige ProTour-ploeg stapt na dit seizoen uit het peloton.
(dadelijk meer)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27880
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 aug 2007 13:31

En dankzij alle perikelen (ik durf het woord hier nauwelijks meer op te schrijven) zal het ook héél lastig (zo niet onmogelijk worden) een nieuwe sponsor te vinden op korte termijn. Einde Unibet.com dus.....

Dit betekent dus dat de PT twee ploegen kwijt raakt, Discovery en Unibet.com.

Ben benieuwd wie die licenties gaan krijgen (Barloworld, Tinkoff, Chocolade Jacques?). Astana lijkt i.i.g. geen kans te hebben.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 15 aug 2007 13:34

ik zou ook een balletje opgooien voor team slipstream. mijn voorkeur gaat uit naar Tinkoff (geweldig mooie ploeg, vooral ignatiev), Barloword en/of slipstream

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27880
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 aug 2007 13:35

Slipstream heeft natuurlijk ook uit publiciteitsoogpunt (Amerikaanse ploeg) een duidelijk streepje voor. Hun line-up voor 2008 ziet er ook niet slecht uit trouwens!

Bij Tinkoff is Pavel Brut mijn favoriete renner.

Als ik een neo-PT ploeg was zou ik evengoed wel zwart of wit willen hebben dat ik overal zou morgen starten! Investeren in een dure PT licentie en dan nergens mogen starten daar heeft geen enkele ploeg natuurlijk nu nog trek in.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 15 aug 2007 13:37

aanvulling:
wo 15/08/07 - Het gokbedrijf Unibet.com heeft na een ontgoochelend seizoen beslist om met wielersponsoring te stoppen. De gelijknamige ProTour-ploeg stapt op het eind van het jaar uit het peloton.
De Zweedse wielerploeg had eind vorig jaar een ProTour-licentie voor drie jaar gekregen van de Internationale Wielerunie (UCI). (Belga) Maar die bleek snel een lege doos te zijn.

Unibet.com mocht nauwelijks starten in de ProTour-wedstrijden. Het team greep ook telkens naast een uitnodiging voor de grote rondes (Tour, Giro en Vuelta).

Allerhande rechtszaken en (verzoenings)gesprekken om startrecht af te dwingen, brachten geen zoden aan de dijk.

"We hadden het verwacht", vertelt de Belgische teammanager Koen Terryn aan Sporza. "Nu kunnen de renners naar een ander team uitkijken."

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27880
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 aug 2007 13:38

Laten we hopen dat Laurens ten Dam snel een nieuwe ploeg vindt. Gisteren reed hij zich alvast goed in de kijker.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 15 aug 2007 13:48

Wellicht verkopen ze alle lightweights tegen opbod :-)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 15 aug 2007 15:06

Chocolade Jacques heeft waarschijnlijk niet de ambitie (lees: het budget) om als ProTour-ploeg te fungeren. Dat team profileert zich als een opleidingsschool waar jonge renners de kans krijgen zich als prof te ontwikkelen om daarna naar een ProTour-ploeg door te stoten.
Hopelijk valt de keuze niet op Tinkoff. Zij hebben zeker en vast het budget voor de ProTour; alleen is het een samenraapsel van vroeger op doping betrapte renners. Met die gigantisch rijke Rus aan het hoofd doen ze mij trouwens sterk aan Astana denken. Liever niet dus.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 15 aug 2007 15:14

bikeboss schreef:Chocolade Jacques heeft waarschijnlijk niet de ambitie (lees: het budget) om als ProTour-ploeg te fungeren. Dat team profileert zich als een opleidingsschool waar jonge renners de kans krijgen zich als prof te ontwikkelen om daarna naar een ProTour-ploeg door te stoten.
Hopelijk valt de keuze niet op Tinkoff. Zij hebben zeker en vast het budget voor de ProTour; alleen is het een samenraapsel van vroeger op doping betrapte renners. Met die gigantisch rijke Rus aan het hoofd doen ze mij trouwens sterk aan Astana denken. Liever niet dus.


Hier kan ik me geheel bij aansluiten. Ik begrijp nog steeds niet dat Tinkoff de voorkeur kreeg boven Unibet in de Giro van dit jaar. Zal wel een geldkwestie zijn geweest zeker??
Ik denk dat Unitbet zich werkelijk bestolen voelt door de Uci. Zij zijn de dupe geworden van de vete tusen Uci en grote ronden en begrijp ook heel goed dat het voor hun zo niet verder hoeft....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 15 aug 2007 19:37

paulusR3 schreef:Wellicht verkopen ze alle lightweights tegen opbod :-)


Wielen zijn niet erg afgeragd in die kasseien wedstrijden, want daar mochten ze toch niet starten.:d

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 15 aug 2007 21:23

dream-plus schreef:
paulusR3 schreef:Wellicht verkopen ze alle lightweights tegen opbod :-)


Wielen zijn niet erg afgeragd in die kasseien wedstrijden, want daar mochten ze toch niet starten.:d


Die van Gent Wevelkesgem gaan toch een buts hier of daar vertonen...

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 22 aug 2007 22:33

Blijft een raar verhaal! Unibet heeft een vermogen betaald voor de Pro-tourlicentie en mag in de belangrijkste (lees ASO-wedstrijden) niet starten. Dat is ook de reden dat ze nu al stoppen. De UCI is niet voldoende voor hun belangen opgekomen! Maar welke startzekerheid hebben nieuwe ploegen als zij voor veel geld een Pro-tourlicentie verkrijgen? De ASO bepaald, dus het wordt tijd dat een duidelijkheid komt wie de leiding heeft in wielerland. Het is te gek voor woorden dat organisatoren van wedstrijden bepalen wie wel start en wie niet! Bij welke sport is ook het geval?
Als er afspaken zijn om het wielrennen te verdelen in leques en er is ook sprake een Top-leque dan moeten deze organisatoren deze top-lequeploegen ook uitnodigen! Anders blijven er straks erg weinig topploegen over!
Gerardo

Plaats reactie