Pagina 1 van 2
Campagnolo Centaur 2008
Geplaatst: 13 aug 2007 12:00
door rhannink
Dames en Heren,
Ik heb zojuist mijn nieuwe fiets opgebouwd met een Campgnolo Centaur groep van 2008. Tot mijn verbazing is deze reeds leverbaar bij Hopmans. Verschil met 2007 zijn de carbon cranks en een universele voorderailleur voor compact en dubbel.
Prijs voor de complete groep met carbon cranks is 540,00 euro. Dan heb je wel carbon shifters, carbon cranks en een carbon achterderailleur. (Bijna) Chorus kwaliteit voor een Ultegra prijs dus
[img=
http://www.hannink.org/webdav/fiets.jpg]
[img=
http://www.hannink.org/webdav/crank.jpg]
[img=
http://www.hannink.org/webdav/centaur.jpg]
Gr. Remco
Geplaatst: 13 aug 2007 12:03
door paashaas
Is die carbon crank er sowieso bij? Of heb je nog de keuze tss een alu en carbon?
Geplaatst: 13 aug 2007 12:04
door speric
Volgens mij is dat de standaard voor Centaur 2008.
Geplaatst: 13 aug 2007 12:04
door daniel1975
rhannink schreef: Chorus kwaliteit voor een Ultegra prijs dus
Geplaatst: 13 aug 2007 16:39
door rhannink
Standaard wordt de groep geleverd met de 2007 alu crank. Voor 470,00
De carbon crank is optioneel.
Gr. Remco
Geplaatst: 13 aug 2007 16:45
door ericpeters
Kun je met deze Centaur shifters nu wel of niet meerdere tandjes tegelijk schakelen? Bij bij Chorus en Record kan dit wel en vroeger kon het ook bij Centaur maar onlangs las ik dat dat nu niet meer kon.
Op een of andere manier heb ik trouwens het idee dat ze bewust een lelijk buitenblad op het crank hebben gezet om toch nog wat meer verschil met Chorus te krijgen.
Geplaatst: 13 aug 2007 16:53
door lvgh
Die bladen lijken nog het meest op die van de 105 10-speed groep. Niet echt een goed voorbeeld om te volgen qua styling :/
Geplaatst: 13 aug 2007 16:55
door paashaas
Die tandwielen zijn dezelfde als de huidige Mirage/Veloce tandwielen dus mss om de kosten te drukken.
Edit: bedankt rhannink, juist wat ik wou weten.
Geplaatst: 13 aug 2007 17:57
door rhannink
Ik heb pas 2 keer gefietst en ik heb geen ervaring met racefietsen, maar volgens mij kan ik achter max 1 versnelling tegelijk opschakelen. Naar beneden schakelen (kleiner) kan dankzij het escape mechanisme wel met meer dan 1 versnelling tegelijk. Verder heeft de linker schakelhendel het QuickShift systeem.
Het voortandwiel is idd niet echt fraai, het is gestanst i.p.v. gefreesd. Dit is waarschijnlijk gebeurt om het verschil met de duurdere groepen niet te veel geweld aan te doen
Gr. Remco
Geplaatst: 13 aug 2007 19:12
door auke
rhannink schreef:Het voortandwiel is idd niet echt fraai, het is gestanst i.p.v. gefreesd. Dit is waarschijnlijk gebeurt om het verschil met de duurdere groepen niet te veel geweld aan te doen
Misschien kun je er twee chorus kettingbladen op monteren. Of hebben die weer een andere maat?
Geplaatst: 13 aug 2007 19:18
door amclassic-fan
Dat kan prima Auke, maar dat laat je wel uit je hoofd:
Prijzen bij salden, binnenblad 59 euro en buitenblad 109 euro.
Geplaatst: 13 aug 2007 19:49
door lvgh
Amclassic-fan schreef:Dat kan prima Auke, maar dat laat je wel uit je hoofd:
Prijzen bij salden, binnenblad 59 euro en buitenblad 109 euro.
Haha da's niet mis.
Dan zijn er even zo fraaie en veel goedkopere alternatieven..