Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

schokkige Recon

camiel
Forum-lid

camiel 06 aug 2007 20:36

Mijn Rock Shox Recon doet bij induwen de eerste cm een beetje schokkerig. Daarnaast hoor een pompgeluid als ik spring, dus de vork 'uittrek'. Zijn dit normale zaken voor de betreffende vork?

trickoutxtc3
Forum-lid

trickoutxtc3 07 aug 2007 04:21

zet je rebound eens wat verder open
check ofdat er wel de juiste hoeveelheid lucht in je vork zit
en heb jeje vorkpoten weleens met "brunox vork deo" behandeld, of nog beter met "redrum" van van rockshox zelf

dat geluid van de lucht is heel normaal, dat is namelijk de lucht die via het rebound ventiel de vork verlaat op het moment van inveren en de vork ingezogen wordt op het moment van uitveren
hoe meer jeje rebound heb vertraagt door het ventiel dicht te draaien hoe harder het geluid meestal!!!

als je die paar dingen ff checkt zal het wel geod komen..... i think

suc6
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

camiel
Forum-lid

camiel 07 aug 2007 15:45

Hoe kan ik dat allemaal checken en afstellen? Ik heb de fiets nog niet behandeld met die materialen. De fiets is ook nog niet zo oud (half jaartje)

trickoutxtc3
Forum-lid

trickoutxtc3 07 aug 2007 16:19

voor de info over luchtdruk en rebound afstelling (www.rockshox.com), daar is de handleiding te downloaden.
en "brunox vork deo" haal je bij de betere FM, net zoals "redrum" alleen heeft niet idereen dat liggen.
gebruik wel spul dat door rockshox ondersteund wordt doe je dit niet dan vervalt event. garantie!!!

als je geluk heb dan mankeert je vork niets maar als je pech heb heeft ie een grondige sevice beurt nodig, dit komt omdat jeje vork echt ff wat beter had moeten onderhouden.
heeft de dealer jou daar niets over gezegd trouwens?
zoniet.... dan zou ik een revisie beurt eisen, het is immers toch aan de FM om je wegwijs te maken met je bike en derg. zaken

let wel ff op als je brunox gebruikt dat jeje remmen (schijf of velg) goed beschermd als je de vork inspuit, 1maal op je blokken en je kunt ze weg gooien

wederom suc6
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

Plaats reactie