Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ridley Noah - Helium

nvdb
Forum-lid

nvdb 31 jan 2011 08:17

Hey, ik ben vrij nieuw hier op het forum, en heb een paar vraagjes.
Ik ben van plan om me een nieuwe racefiets aan te schaffen
Ik twijfel tussen deze 2 Ridley Noahs en een Ridley Helium, beide Noahs zijn even duur, nl 4250€. en de Helium kost 4150€

RIDLEY NOAH TT: link

FRAME WEIGHT (g): 1075
BIKE WEIGHT (kg): 7,98
FORK: Noah 1001A
BRAKE/SHIFT LEVER: Dura Ace 7900
BRAKES: Dura Ace 7900
DERAILLEUR FRONT: Dura Ace 7900
DERAILLEUR REAR: Dura Ace 7900
CASSETTE: Dura Ace 7900
CHAIN: Dura Ace 7900
CRANKSET: Dura Ace 7900
WHEELS: 4ZA Cirrus Pro
SADDLE: 4ZA Cirrus Pro
STEM: 4 ZA
HANDLEBAR: 4 ZA
(op de site staat bij eigenschappen de groep ultegra 6700, maar heb al gevraagt hoeveel hij met de dura ace 7900 zou kosten, net evenveel als de fiets hieronder)

RIDLEY NOAH VACANSOLEIL: link

Frame: Noah Vacansoleil
Frame weight (g): 1075
Bike weight (kg): 7.4
Fork: 4ZA Noah Vacansoleil
Brake + Shifters Levers: SRAM RED
Brakes: JULY 20
Derailleur Front: SRAM FORCE
Derailleur Rear: SRAM RED
Cassette: SRAM FORCE
Chain: KMC X10SL
Cranckset: ROTOR 3D
Wheels: FFWD F6R CRN CLINCHER SHI
Saddle: SAN MARCO TEA< REPLICA
Stem: DEDA ELEMENTI ELZERO
Handlebar: DEDA ELEMENTI ELZERO

RIDLEY HELIUM VACANSOLEIL:
Frame: HELIUM Vacansoleil
Frame weight (g): 950
Bike weight (kg): 6.6
Fork: 4ZA HELIUM Vacansoleil
Brake + Shifters Levers: SRAM RED
Brakes: JULY 20
Derailleur Front: SRAM FORCE
Derailleur Rear: SRAM RED
Cassette: SRAM FORCE
Chain: KMC X10SL
Cranckset: ROTOR 3D
Wheels: FFWD F6R CRN CLINCHER SHI
Saddle: SAN MARCO TEA< REPLICA
Stem: DEDA ELEMENTI ELZERO
Handlebar: DEDA ELEMENTI ELZERO

De fiets zou vooral gebruikt worden om over vlak parcours en in de vlaamse ardennen mee te rijden.
Ik had al begrepen dat de helium comfortabeler zou zijn om mee te rijden, echter vraag ik me af of het verschil in comfort en kwaliteit groot is tussen de Noah en de Helium.
Wat ik me ook afvraag, is wat nu het verschil is tussen de groepen Shimano Dura Ace 7900 en sram red, en welke de beste is.
Graag jullie mening hierover.

noah
Forum-lid

noah 31 jan 2011 12:56

Wat ik altijd begrepen heb is, dat de Helium door de klassementsrijders gebruikt wordt in de rondes met hooggebergtes en dat de Noah door sprinters en rijders van klassiekers gereden wordt. Bij Katusha was dit altijd Robbie McEwen, Vladimir Karpets en Sergey Ivanov met een Noah in de klassiekers en Joachin Rodrigues en Filippo Pozzato met een Helium in de rondes met hooggebergte.

Nu is Ridley sponsor van Vancansoleil en ik ga ervan uit, dat Stijn Devolder in de klassiekers op een Noah gaat rijden en Ricco in de Giro op een Helium. Maar dat moet zich nog uitwijzen.

Het is maar om je een idee te geven tussen een Noah en een Helium.
Zoals je al zelf aangeeft, dat je de fiets voor het vlakke en de Vlaamse Ardennen gaat gebruiken, lijkt mij de Noah hiervoor dan geschikter te zijn.

Maar misschien zijn er gebruikers die het anders zien en hier hun reaktie's ook plaatsen.

Dura Ace 7900 en Sram Red lijken mij beide goede groepen te zijn. De ene zegt DA 7900 is beter en de ander de Sram Red. Ik heb persoonlijk voor de DA 7900 gekozen, omdat ik deze mooier vind. Anderen vinden de Sram Red mooier. Het is maar wat je zelf wilt.

.

nvdb
Forum-lid

nvdb 31 jan 2011 17:24

Dankje, hier kom ik al een heel eind verder mee, de Helium zal het dus al niet worden. Persoonlijk vind ik de dura ace ook de mooiste maar heb nog met geen van beiden gereden, dus zal ik me vooral baseren op de ervaringen van anderen, wat zijn zoal de pro's en contras van beide gropen? Zijn er verschillen in de kaders van de 2 Noahs of andere kenmerken die aan de ene fiets beter zijn dan de andere?

edit: Ik heb de openingspost aangevult met de links naar de 2 fietsen.

bv
Forum-lid

bv 31 jan 2011 18:58

gewoon de bovenste noah met sram red op past schitterend bij de rode kleur!

maar dit is mijn mening!

daj
Forum-lid

daj 01 feb 2011 13:26

De Noah is knetterstijf, dus als je veel over kasseien of andere slechte wegen gaat rijden is dat geen pretje.

jules_msk
Forum-lid

jules_msk 03 feb 2011 11:55

Enkel op looks gebaseerd zou ik voor de Noah gaan. Prachtige fiets.
Merk trouwens wel op dat de voorderailleur en cassette Sram FORCE zijn en niet RED.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

haroldd
Forum-lid

haroldd 03 feb 2011 20:00

Jules_msk schreef:Enkel op looks gebaseerd zou ik voor de Noah gaan. Prachtige fiets.
Merk trouwens wel op dat de voorderailleur en cassette Sram FORCE zijn en niet RED.

En het crankstel is Rotor, inderdaad veel Sram RED zit er niet op, desondanks lijkt het mij wel een mooie afmontage.

Gezien wat je met de fiets wilt gaan doen zou ik persoonlijk voor de Noah gaan. Een frame van dit niveau mag uiteraard niet erg sauzig zijn en is inderdaad 'hard' en 'strijf'.
De Vancansoleil Noah is een prachtfiets, persoonlijk vindt de Rotor crank dan weer iets minder qua uiterlijk. Een mooi setje Fast Forward eronder, netjes. Deze fiets vindt ik persoonlijk wat meer uitstraling hebben door de gebruikte onderdelen. De Noah TT met de 4za vindt ik minder uitstraling hebben.
Kritiek is altijd opbouwend.

michefwd
Forum-lid

michefwd 04 feb 2011 11:18

Ik zou gaan voor de NOAH TT, waarom?? Ik vind de kleuren wat sprankelender en ik zou toch dura ace 7900 verkiezen bovenop een mix van verschillende onderdelen. Daarbij heb ik zelf een noah gehad model 2009 en die beviel mij perfect. Wel moet gezegd worden dat de noah erg stijf is dus "minder" comfort, maar ook dit ligt weer aan de wielen die je erin steekt.

Succes met je keuze.
Wielrennen.. Verslavend als geen ander.

|Pinarello FP6|

gotcha1
Forum-lid

gotcha1 07 feb 2011 12:11

En al beslist :D ,zie dat je ook van vlaamse ardennen streek bent.

nvdb
Forum-lid

nvdb 07 feb 2011 17:29

Het zal waarschijnlijk de tt worden aangezien ik die nu nog voor 250€ goedkoper kan krijgen, en ik woon inderdaad niet ver van de Vlaamse ardennen, ik ben van Aalst

iche
Forum-lid

iche 07 feb 2011 18:19

Kleine correctie op het bericht van Noah
Ivanov reed bvb Amstel met een helium
Pozzato reed met een op maat gemaakte Damocles ISP
Persoonlijk denk ik dat je in dit segment gewoon moet kopen wat jezelf graag ziet
Ik heb voor een Helium gekozen omdat ik niet wild ben van " dikke" buizen,maar kan begrijpen dat anderen dat nu weer net mooi vinden
Wat je ook kiest denk niet dat je u gaat miskopen
Ik rijd altijd de laatste ,kunnen ze me toch al niet voorbij steken

gotcha1
Forum-lid

gotcha1 09 feb 2011 07:45

nvdb schreef:Het zal waarschijnlijk de tt worden aangezien ik die nu nog voor 250€ goedkoper kan krijgen, en ik woon inderdaad niet ver van de Vlaamse ardennen, ik ben van Aalst

Schollaert in oordegem heeft deze in toonzaal:
http://www.ridley-bikes.com/pd/be/nl-be/1/222/race/Noah
geeft ook steeds goede kortingen,mssn daar eens horen als je van aalst bent.

Plaats reactie