carbonwielen vuelta carbonpro
Kwaliteits carbonwielen van Vuelta met hoge velg en aluminium spaken.
Kwam als snelste uit test in het duitse triathlonblad 'Triathlon-Magazine'.
http://www.xentis.com/pics/Laufradtest_ ... er2005.pdf
Zoals in het Cervélo topic al staat, heb ik deze wielen. Gewicht is zo'n 1460 gram.
tubes, de stelvio's wegen 237 gr. p.st.
Ik heb nu een paar keer gereden en gisteren een (trainings)wedstrijdje en ik moet zeggen dat de wielen het erg goed doen. Ik rijd bij het stadion in Nieuwegein en je kan eigenlijk vol de bochten door. De wielen geven geen krimp.
En met mijn 88-89 kg op de fiets merkte ik met de ksyriums toch wel eens een zwabber. Nu helemaal niks. Vol aanzetten geeft ook niks.
Dus de eerste indrukken zijn erg goed. Ze doen totaal niet onder voor bijv de cosmics. Ze zullen wellicht wat kwestbaarder zijn. Maar ze zijn ook behoorlijk lichter. En dat merk je.
Ik dacht dat het leuk was voor anderen en ik zou deze wielen dus zeker in overweging nemen mocht je op zoek zijn naar iets moois.
`k zal tzt wel een update geven.
Carbon wielen Vuelta carbon pro
Ik heb ze van een forumlid over genomen. Maar ze zijn gewoon te koop in NL hoor.
Ik meen dat ze rond de 11-a 1200 eur zijn nieuw.
De Hed wielen zijn alleen geen full carbon en mede daardoor een stukje zwaarder.
Qua aero zijn ze goed volgens de testen e.d. en goed geprijst dat zeker.
Ander voordeel van Hed, of Cosmic is dat ze wat minder kwestbaar zijn.
Met al dit soort wielen is het denk ik toch de vraag waar je ze voor wilt gaan gebruiken.
Wil je in weer en wind kunnen rijden, dan hebben hoge velgen met alu remrand de voorkeur.
Een mooi weer setje leent zich al veel meer voor full carbon en als je tubes geen bezwaar vindt, dan hoeft niks je tegen te houden, althand, los vd prijs misschien.
Ik meen dat ze rond de 11-a 1200 eur zijn nieuw.
De Hed wielen zijn alleen geen full carbon en mede daardoor een stukje zwaarder.
Qua aero zijn ze goed volgens de testen e.d. en goed geprijst dat zeker.
Ander voordeel van Hed, of Cosmic is dat ze wat minder kwestbaar zijn.
Met al dit soort wielen is het denk ik toch de vraag waar je ze voor wilt gaan gebruiken.
Wil je in weer en wind kunnen rijden, dan hebben hoge velgen met alu remrand de voorkeur.
Een mooi weer setje leent zich al veel meer voor full carbon en als je tubes geen bezwaar vindt, dan hoeft niks je tegen te houden, althand, los vd prijs misschien.
MdeB schreef:Aardig artikel.
Waar heb jij de Vuelta carbon pro wielen vandaan en voor wat een prijs?
Ik ben namelijk opzoek naar een paar carbon wielen. Tot nu toe, mede door de zoekfunctie van het forum goed te gebruiken is naar mijn mening de HED Jet 60 de beste prijs/kwaliteit keuze.
'Correct me if I'm wrong'
Bij bike-palast.com zijn ze 895, volgens mij is dat redelijk scherp.
hahaha, ik heb inderdaad de tube versie. met titanium snelspanners..
Heeft die snellewielen winkel deze ook niet voor een prijs rond de 850 ? De HED dus.
Ik heb een tijdje terug ook een fiets geleverd met de HED 60, knappe wieltjes hoor..
Mooi naven ook..
Heeft die snellewielen winkel deze ook niet voor een prijs rond de 850 ? De HED dus.
Ik heb een tijdje terug ook een fiets geleverd met de HED 60, knappe wieltjes hoor..
Mooi naven ook..
-
- Forum-lid
Goed om te horen dat de Vueltas goed bevallen! Ik rij al een paar jaar met de clincherversie, ook naar grote tevredenheid. Heb wellicht binnenkort een set full carbon gipiemmes 'over'.
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Zijn er trouwens geen remblokken voor zowel alu als carbon remrand? Juist het elke keer moeten wisselen van de remblokken houdt me op dit moment tegen voor een setje carbon-wielen.
ook al zouden die remblokken er zijn, moet je ze nooit voor bijden gebruiken!!! want bij een alu-velg komen vaak wat splinters in de remblokken terrecht, en als je daarna dan met je dure carbon wielen remt dan beschadig je daardoor je carbon velgen! kun je dus toch beter elke keer verwisselen.
-
- Forum-lid
Ik ben begin dit jaar een paar maanden bezig geweest zo'n set te krijgen. (de WR versie, voor campa body) Echter ondanks dat er veel zaken zijn die deze wielen op de site hebben staan bleek het uiteindelijk toch heel moeizaam om de uiteindelijk te krijgen. Ben daarom maar overgestapt naar Zefiro wielen (die uit voorraad leverbaar bleken)
Onlangs zag ik iemand met de WR wielen rijden, viel mij toch tegen, de "gewone"Carbon pro ziet er strakker uit, de WR versie zijn Zipp velgen met de alpine spaken.
De standaard Cabon Po zijn inderdaad erg, erg mooie wielen, weet iemand waar deze wielen gewoon op voorraad staan?
Onlangs zag ik iemand met de WR wielen rijden, viel mij toch tegen, de "gewone"Carbon pro ziet er strakker uit, de WR versie zijn Zipp velgen met de alpine spaken.
De standaard Cabon Po zijn inderdaad erg, erg mooie wielen, weet iemand waar deze wielen gewoon op voorraad staan?
Pinarello wint toch de tour
Hoe bevalt het rijden op tubes je? Veel verschil met bandjes?