Kwaliteit Duitse racefietsen, goed/niet goed?
Hallo allemaal,
Ook gegrepen door het (race)fiets-virus heb ik me hier maar aangemeld. Lotgenoten onder elkaar, zeg maar.
Ik heb het forum een beetje doorlopen en als je een beetje een racefiets wil hebben dan moet het (volgens de meesten van jullie) de volgende specificaties hebben:
- DPX-velgen
- Carbon voorvork
- 30 versnelling(en), Full Shimano 105 of Full Shimano Ultegra
- bv. Van Limpurg of Intersens
Mijn studentenbudget laat 600 tot 800 Euro toe en binnen die prijsklasse heb ik 3 keuzes kunnen maken:
1. Topaanbieding Target Full 105 van Fietsgigant (zonder carbon voorvork)
www.fietsgigant.com/aanbiedingen-fietse ... acefietsen
2. Topaanbieding Van Limpurg Full Ultegra (ook zonder carbon voorvork)
null
3. Een voor mij onbekend Duits merk: Stratos racefiets met 105 Shimano (zie specs) http://www.yatego.com/zweirad-frost/p,4 ... 4422faac09
Deze laatste racefiets ziet er wel aardig uit, maar wat vinden jullie?? Goede velgen? De fiets in zijn algemeen? Koop via Duitse website? (Ik woon in de grensstreek met Duitsland, maar Roseversand is volgens mij een paar prijsklassen hoger dan mijn budget).
Graag jullie ervaringen? Mijn excuses voor de zoveelste vraag in de categorie: Help! Advies bij een beginnersfiets.
Met vriendelijke groet,
Pieter
Ook gegrepen door het (race)fiets-virus heb ik me hier maar aangemeld. Lotgenoten onder elkaar, zeg maar.
Ik heb het forum een beetje doorlopen en als je een beetje een racefiets wil hebben dan moet het (volgens de meesten van jullie) de volgende specificaties hebben:
- DPX-velgen
- Carbon voorvork
- 30 versnelling(en), Full Shimano 105 of Full Shimano Ultegra
- bv. Van Limpurg of Intersens
Mijn studentenbudget laat 600 tot 800 Euro toe en binnen die prijsklasse heb ik 3 keuzes kunnen maken:
1. Topaanbieding Target Full 105 van Fietsgigant (zonder carbon voorvork)
www.fietsgigant.com/aanbiedingen-fietse ... acefietsen
2. Topaanbieding Van Limpurg Full Ultegra (ook zonder carbon voorvork)
null
3. Een voor mij onbekend Duits merk: Stratos racefiets met 105 Shimano (zie specs) http://www.yatego.com/zweirad-frost/p,4 ... 4422faac09
Deze laatste racefiets ziet er wel aardig uit, maar wat vinden jullie?? Goede velgen? De fiets in zijn algemeen? Koop via Duitse website? (Ik woon in de grensstreek met Duitsland, maar Roseversand is volgens mij een paar prijsklassen hoger dan mijn budget).
Graag jullie ervaringen? Mijn excuses voor de zoveelste vraag in de categorie: Help! Advies bij een beginnersfiets.
Met vriendelijke groet,
Pieter
De laatste valt volgens forumleden van een Duitse wielersite af:
http://forum.tour-magazin.de/showthread ... 022&page=3
http://forum.tour-magazin.de/showthread ... 022&page=3
-
- Forum-lid
Hi Pietje,
alle waar naar zijn geld, ik ben ervan overtuigd dat de target/intersens/limpurg aanbiedingen superscherp zijn. Carbon voorvork kost ongeveer € 80,=
alle waar naar zijn geld, ik ben ervan overtuigd dat de target/intersens/limpurg aanbiedingen superscherp zijn. Carbon voorvork kost ongeveer € 80,=
just fun
Hallo Dario,
Inderdaad, niets MOET. Ik heb alleen een beetje opgesomd wat de minimale eisen zijn voor een goede (beginners-gevorderde)racefiets. Versnellingen, remmen, etc. van een vergelijkbare kwaliteit als Shimano kunnen net zo goed van goede kwaliteit zijn.
Inderdaad, niets MOET. Ik heb alleen een beetje opgesomd wat de minimale eisen zijn voor een goede (beginners-gevorderde)racefiets. Versnellingen, remmen, etc. van een vergelijkbare kwaliteit als Shimano kunnen net zo goed van goede kwaliteit zijn.
Wat wil je met de fiets gaan doen? Als je alleen maar met je vriendjes wil knallen door de polder, heb je echt geen superdeluxe fiets nodig. Wel eens een simpele tweedehands overwogen? Ben je voor 50 euro klaar en hou je nog 550 euro over om van op wintersport te gaan
Als je er ook mee op vakantie wil, of naar Limburg/Ardennen wil gaan, is een nieuwe fiets geen overbodige luxe.
Denk ook aan de andere zaken die je moet kopen, zoals helm, kleding, evt schoenen etc.
Als je er ook mee op vakantie wil, of naar Limburg/Ardennen wil gaan, is een nieuwe fiets geen overbodige luxe.
Denk ook aan de andere zaken die je moet kopen, zoals helm, kleding, evt schoenen etc.
Van zo'n oud brik baal je al na 2x fietsen. Ik zou een goede 2e hands kopen. Met alle spaarzame studentencenten kun je hem onderhouden/upgraden, maar je hebt er wel meteen veel plezier ervan, want is nog een goede fiets ook. Mocht je nog jarig worden ondertussen. Kijk dan ook eens naar Cube (nieuw). Heb ik 1,5 jaar met veel plezier op gefietst, ook door de Alpen en ook het duitse grensgebied.
Groet,
Mike
Mike