Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Frame: Eigen merk FM zaak

bike79
Forum-lid

bike79 31 jul 2007 16:20

Ik heb laatst een nieuwe racefiets gekocht bij een FM zaak die zijn eigen frames ontwerpt. Dus zijn naam staat op het frame en is dus tevens het merk. Volgens deze FM zaak zijn er kleine aanpassingen aan het frame vergeleken met merk frames. Met name de kleurencombinatie en vormgeving van het frame spraken me zeer aan. Hij verkocht als merk met name Concorde maar vond er geen mooi ontwerp tussen staan. Ik heb me laten vertellen dat er zelden nog slechte frames gemaakt worden. Mijn vraag is dan ook of je dit regelmatig ziet dat mensen een eigen merk frame van een FM zaak kopen of niet en of dit dan vaak te vergelijken is met een merk frame met kleine aanpassingen? En of iemand mij kan vertellen of er grote nadelen aan zitten? De fiets is afgemonteerd met Campagnolo Veloce waar ik zeer tevreden over ben. Alleen wat speling in het balhoofd wat ik snel laat verhelpen want heb er 2 gratis service beurten bij gekregen. Graag zou ik wat reacties hierop willen wat de ervaring van andere is. BVD

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 jul 2007 16:33

Eigen merk frames zijn 9 van de 10 keer gewoon Ridley frames, niets bijzonders dus. Vaak gebruiken ze zelfs nog dezelfde naam voor 't frame als bij Ridley. Met een ander kleurtje en een andere naam verandert er niets aan een frame...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bushwankaz
Forum-lid

bushwankaz 31 jul 2007 16:49

Maar later verkopen kan wel eens lastig zijn.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 31 jul 2007 17:39

Het grootste voordeel van een huismerk is dat je m volledig naar keus kunt laten opbouwen. Later weer verkopen is inderdaad moeilijker, maar meestal geeft de FM waar je m gekocht hebt er wel een goede inruilprijs voor.

Frames komen idd vaak bij Ridley vandaan, of bij Pesenti ofzo.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie