moielijke keuze zipp bora neutron
hey allemaal
ik ben op zoek naar een nieuw setje tube wielen om mee te koersen.
nu heb ik al een paar wielen opzicht maar de keuze word alsmaar moeilijker
- een setje zipp 404 (clydsdale) voor 950 euro
- een 2de hands setje bora's voor 700 euro (bijna niet gebruikt)
- een nieuw setje neutrons (prijs weet ik niet)
- een 2dehands setje hyperons 700 euro (half jaar oud)
of een nieuw setje oxena's voor 350 euo en daarbij nog iets anders bij kopen.
mmoeilijke keuze vind ik zelf ze moeten stevig zijn maar daar en tegen ook nog wat looks hebben .
goede raad is altijd welkom.
ik ben op zoek naar een nieuw setje tube wielen om mee te koersen.
nu heb ik al een paar wielen opzicht maar de keuze word alsmaar moeilijker
- een setje zipp 404 (clydsdale) voor 950 euro
- een 2de hands setje bora's voor 700 euro (bijna niet gebruikt)
- een nieuw setje neutrons (prijs weet ik niet)
- een 2dehands setje hyperons 700 euro (half jaar oud)
of een nieuw setje oxena's voor 350 euo en daarbij nog iets anders bij kopen.
mmoeilijke keuze vind ik zelf ze moeten stevig zijn maar daar en tegen ook nog wat looks hebben .
goede raad is altijd welkom.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als ik de prijs zie van zowel de Hyperon's als de Bora's zijn die afkomstig van een profploeg, daar zou ik dus zeker vanaf blijven. Die wielen worden meerdere jaren gebruikt in de ploegen en niet na 1 jaartje verkocht.
Zipp 404 Clydsdale is niet erg aerodynamisch meer (tov gewone Zipp 404) omdat er zoveel spaken worden gebruikt.
Neutron's worden niet meer als tube wielen geleverd, dus zou je opzoek moeten. Ze zijn vast en zeker nog wel te vinden.
Zipp 404 Clydsdale is niet erg aerodynamisch meer (tov gewone Zipp 404) omdat er zoveel spaken worden gebruikt.
Neutron's worden niet meer als tube wielen geleverd, dus zou je opzoek moeten. Ze zijn vast en zeker nog wel te vinden.
Van die Oxena's zou ik zeker afblijven.
Die neutrons zijn superwielen, maar je zal ze wsl via een 2de hands site gaan moeten zoeken (correct me if I'm wrong)
De zipp 404 Clydsdale zou ik ook niet nemen om de boven vermelde reden.
Dan blijven enkel die Bora's en die Hyperons over. Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel en hoe er met gereden is. ( Ben zelf wel geïnteresserd in deze wielen, als je wil mag je me altijd iets laten weten!)
Die neutrons zijn superwielen, maar je zal ze wsl via een 2de hands site gaan moeten zoeken (correct me if I'm wrong)
De zipp 404 Clydsdale zou ik ook niet nemen om de boven vermelde reden.
Dan blijven enkel die Bora's en die Hyperons over. Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel en hoe er met gereden is. ( Ben zelf wel geïnteresserd in deze wielen, als je wil mag je me altijd iets laten weten!)
de gewone zipp 404 is die redelijk stijf of toch beter dan voor de clydsdale gaan .
spijtig van die neutrons buiten de looks natuurlijk een super wieltje .
mss dat ik eens nadenk over de corimas aero plus (wel zonder stickers)
zijn deze wel stevig genoeg om ook eens een km kasei in een wedstrijd te overleven.
of hebben jullie andere sugesties .
(ps moest ik geld over hebben ik kocht ze allemaal ) , geen problemen dan).
spijtig van die neutrons buiten de looks natuurlijk een super wieltje .
mss dat ik eens nadenk over de corimas aero plus (wel zonder stickers)
zijn deze wel stevig genoeg om ook eens een km kasei in een wedstrijd te overleven.
of hebben jullie andere sugesties .
(ps moest ik geld over hebben ik kocht ze allemaal ) , geen problemen dan).
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Rij dus al het hele seizoen op de pro race oxena's en ze lopen nog steeds super en kaars recht, zijn stijf zat en voor 350 euro kun je je geen buil vallen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 31 dec 2006 19:11
Ik rijdt al een tijdje ùmet bora ultra wielen van een profploeg, en heb er nog geen problemen mee gehad aleen wat beschadigingen aan de stickers,
maar ze lopen nog prima, dus als je ze goed controleerd is et zeker geen miskoop
maar ze lopen nog prima, dus als je ze goed controleerd is et zeker geen miskoop
Hoi,
Wat de Boras en Hyperons betreft, als het geen Ultra uitvoering is dan zijn ze wellicht minstens 2 jaar oud.
Als ze geen schade hebben aan de velgen dan, vind ik persoonlijk, doe je nog niet eens een slechte zaak.
Alle losse naaf onderdelen en spaken zijn nog verkrijgbaar dus zelfs al moet je daar enkele honderden euro aan spenderen (vooropgesteld dat je er zelf aan werken wil/kan) dan nog heb je een wiel dat nog jaren mee kan.
Nieuwe stickers bestellen kan ook maar het kan een half jaar duren voor je ze ziet....
Dus, als je ze eerst grondig mag nalopen, waarom niet?
Ciao,
Wat de Boras en Hyperons betreft, als het geen Ultra uitvoering is dan zijn ze wellicht minstens 2 jaar oud.
Als ze geen schade hebben aan de velgen dan, vind ik persoonlijk, doe je nog niet eens een slechte zaak.
Alle losse naaf onderdelen en spaken zijn nog verkrijgbaar dus zelfs al moet je daar enkele honderden euro aan spenderen (vooropgesteld dat je er zelf aan werken wil/kan) dan nog heb je een wiel dat nog jaren mee kan.
Nieuwe stickers bestellen kan ook maar het kan een half jaar duren voor je ze ziet....
Dus, als je ze eerst grondig mag nalopen, waarom niet?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 dec 2007 21:28
ik rij met schimano 10speed en zou graag campagnola eurus wielen willen kopen maar heb horen zeggen dat het kleinste tandwiel niet hoger is dan 13 bij die wielen is dit waar ?