Hallo,
Vanwege jeugdsentiment wil ik mijn oude RIH fiets (Reynolds 501) nog niet van de hand doen. Maar ik zou wel anno 2007 willen schakelen Op mijn RIH zitten de schakels nog op de buis.
Is het mogelijk om dit om te bouwen en wat zou de kostprijs ong. zijn?
Gaarne Advies tips
mvg
ps: op mijn RIH zit nog shimano 600
Oude RIH fiets versnelling laten vervangen
ligt aan de groep die je er dan op zou willen hebben. bij mijn FM hebben ze van die verstellerkabelstoppers welke je op de plaats schroeft van waar nu de buiscommandeurs zitten. dus het zou kunnen.
Hoeveel versnellingen heb je nu?
Houd er rekening mee dat je sowieso STI's, derailleurs, ketting en cassette zult moeten kopen. Los is dat erg duur, als je ze tegen adviesprijs bij je lokale fietsenboer haalt zelfs bijna onbetaalbaar. Waarschijnlijk is b.v. een complete 105 9-speed groep goedkoper (bij de prijsvechterste krijgen voor ongeveer E300).
Maar waarschijnlijk heb je ook nog een ander achterwiel nodig..
Houd er rekening mee dat je sowieso STI's, derailleurs, ketting en cassette zult moeten kopen. Los is dat erg duur, als je ze tegen adviesprijs bij je lokale fietsenboer haalt zelfs bijna onbetaalbaar. Waarschijnlijk is b.v. een complete 105 9-speed groep goedkoper (bij de prijsvechterste krijgen voor ongeveer E300).
Maar waarschijnlijk heb je ook nog een ander achterwiel nodig..
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 1255
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
De inbouwbreedte van een "moderne" achternaaf is 130mm. Als je een RIH hebt van in de tijd van 6 of 7speed versnellingen in de inbouwbreedte waarschijnlijk maar 126mm. Je kan met een beetje buigen een 10 speed wel monteren (een stalen frame kan wel wat hebben) maar echt fijn past het niet.