Hoi,
Ik ben op vakantie in de ardeche, mijn achterrem heb ik olie op gehad en ik krijg het niet meer remmend. Bij de lokale fietsen maker heb ik een setje remblokjes gevraagd, komt ie met een pakje met de aaduiding SX aanzetten. Ik heb het niet in mijn handen gehad, maar leek wel op mijn Tiagra remblokjes. SX, zegt jullie dat wat?
Graag als het mogelijk is vandaag een antwoord, kan ik morgen de heuvels weer af..
groeten,
Gerrit-Jan
remblokjes vervangen op vakantie
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Dat heb ik al geprobeerd, maar mocht niet baten. (blokjes langs de muur gehaald en daarvoor in de dubro gewassen). Zegt iemand die SX aanduiding wat? Is het mountainbike spul? Of hoki poki?
't moest 10 euro kosten, maakt me verder niet uit, maar wel dat het goed kan gaan remmen....
Gerrit-Jan
't moest 10 euro kosten, maakt me verder niet uit, maar wel dat het goed kan gaan remmen....
Gerrit-Jan
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
En bij gebrek aan ontvetter werkt spiritus ook nog wel.
Lijkt mij ook dat het na ontvetten gewoon weer moet werken, want raceremblokjes zijn niet poreus dus ze hebben die olie niet opgenomen...
Lijkt mij ook dat het na ontvetten gewoon weer moet werken, want raceremblokjes zijn niet poreus dus ze hebben die olie niet opgenomen...
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
SX is waarschijnlijk van SX-force. Een merk dat shimano onderdelen namaakt, dus ook remblokjes. Werkt wel behoorlijk, alleen verdwijnen de blokjes in regenweer als sneeuw voor de zon. Ze kosten bij mijn FM zo'n 3 euro per 2.