Sorry voor weer zo'n onderwerp, maar voor iedereen ligt het budget etc natuurlijk weer anders...
Ik ben 18 jaar en wil gaan beginnen met racefietsen, ben 1m 83 en zoek een goede racefiets die ik niet binnen een jaar moet inruilen omdat 'ie niet goed genoeg is. Ik heb een budget van liever niet meer dan 750.. Als daar niets goeds voor te vinden is of als iets duurder veel beter is, kan het wel iets meer worden.
Ik ben van plan aardig veel zelf te fietsen, en als ik het heel leuk vind, misschien ook wedstrijden/ zondagavond ritjes te gaan doen.
Ik heb veel gekeken naar nieuwe fietsen, omdat 2e hands heel weinig te vinden zijn en ik heb gehoord dat je toch beter een nieuwe fiets kunt kopen.
De nieuwe fietsen die ik gezien heb zijn:
De Cube Aerial,
De Fuji Newest 3.0,
De Giant OCR 2.0
Kan iemand mij verder helpen?
Weer beginnersfietstips gevraagd
Welkom op het forum!
Je hebt al een paar leuke fietsen gevonden volgens mij. Je zou de Target Tiagra ook nog kunnen overwegen. De Fuji heeft een sloping frame, dat vindt ik zelf altijd wel mooi. Ook heeft ie een carbon voorvork. Nadeel vindt ik de Sora onderdelen en daarom zou ik hem toch niet kiezen. Van de fietsen die je hier boven noemt vind ik de Cube het intressant omdat ie ook mooi is.
Je kan ook kijken naar een Red Bull of een Intersens fiets. Ik heb zelf een Bulls met 105 voor 100 euro meer incl. andere wielen. Je moet waarschijnlijk toch ook wel rekening houden met andere wielen omdat die Shimano 500 wielen echt bagger zijn. Dit kan je ook weer terug vinden op het forum.
Een beetje warrig misschien maar ik hoop dat je er wat aan hebt, ik nl vreselijke haast.....
Je hebt al een paar leuke fietsen gevonden volgens mij. Je zou de Target Tiagra ook nog kunnen overwegen. De Fuji heeft een sloping frame, dat vindt ik zelf altijd wel mooi. Ook heeft ie een carbon voorvork. Nadeel vindt ik de Sora onderdelen en daarom zou ik hem toch niet kiezen. Van de fietsen die je hier boven noemt vind ik de Cube het intressant omdat ie ook mooi is.
Je kan ook kijken naar een Red Bull of een Intersens fiets. Ik heb zelf een Bulls met 105 voor 100 euro meer incl. andere wielen. Je moet waarschijnlijk toch ook wel rekening houden met andere wielen omdat die Shimano 500 wielen echt bagger zijn. Dit kan je ook weer terug vinden op het forum.
Een beetje warrig misschien maar ik hoop dat je er wat aan hebt, ik nl vreselijke haast.....
Dankje!
Ik heb trouwens nog een fietsje gevonden. De Bulls 105 LTD Race:
Rahmen Aluminium 6061
Gabel Carbon-Gabel
Schaltung Shimano 105
Umwerfer Shimano 105
Schalthebel Shimano 105
Bremse Shimano BR- R560
Bremshebel Shimano 105
Sattel Velo
Sattelstütze Kalloy Aluminium
Felgen Shimano WH-R500
Reifen Michelin Dynamic
Naben Shimano WH-R500
Kurbelsatz Shimano FC-R553 50/39/30
699...
Dit is er eentje met heel veel korting van vorig jaar, maar dat maakt eigenlijk toch niets uit?
En wat is nou precies de volgorde van de Shimanocomponenten? Ik heb op Shimanowebsite gekeken, maar ik werd er niet veel wijzer van.
Ik heb trouwens nog een fietsje gevonden. De Bulls 105 LTD Race:
Rahmen Aluminium 6061
Gabel Carbon-Gabel
Schaltung Shimano 105
Umwerfer Shimano 105
Schalthebel Shimano 105
Bremse Shimano BR- R560
Bremshebel Shimano 105
Sattel Velo
Sattelstütze Kalloy Aluminium
Felgen Shimano WH-R500
Reifen Michelin Dynamic
Naben Shimano WH-R500
Kurbelsatz Shimano FC-R553 50/39/30
699...
Dit is er eentje met heel veel korting van vorig jaar, maar dat maakt eigenlijk toch niets uit?
En wat is nou precies de volgorde van de Shimanocomponenten? Ik heb op Shimanowebsite gekeken, maar ik werd er niet veel wijzer van.
-
- Forum-lid HC
sora
tiagra
105
ultegra
dura ace
bovenstaande fiets is een mooie voor weinig geld en ook nog goed afgemonteerd(behalve de wielen).
want als je veel fietst moet je toch minimaal 105 hebben.
tiagra
105
ultegra
dura ace
bovenstaande fiets is een mooie voor weinig geld en ook nog goed afgemonteerd(behalve de wielen).
want als je veel fietst moet je toch minimaal 105 hebben.
Hoezo minder goede tandwielen???
En bij een fiets in die prijsklassen zijn onderdelen als stuur, stuurpen en zadelpen sowieso gewoon 'basic' kwaliteit. Niet fancy, niet licht, maar je zult er geen last mee hebben...
De wielen van die Bulls zijn niet super, maar afgezien daarvan zul je bijna nergens waar voor je geld vinden.
En bij een fiets in die prijsklassen zijn onderdelen als stuur, stuurpen en zadelpen sowieso gewoon 'basic' kwaliteit. Niet fancy, niet licht, maar je zult er geen last mee hebben...
De wielen van die Bulls zijn niet super, maar afgezien daarvan zul je bijna nergens waar voor je geld vinden.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
zou eens kijken naar de target ful 105. Wordt momenteel aangeboden voor € 699,=
just fun