Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Eastons vs Fulcrum

netniuq
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 sep 2006 14:31

netniuq 16 jul 2007 19:02

Ik ben op zoek naar nieuwe wielen zou graag wat ervaringen willen lezen over de volgende wielen.

Easton Tempest II alu
Easton EA90 SLX
Fulcrum Racing 1
Campagnolo Eurus

Ik twijfel nogal tussen deze wielen. Ik ben 80 kg en rijd veel criteriums. Mijn voorkeur ligt vooral bij (slecht) klinker wegdek met veel bochten. Mijn huidige bontrager Race Lite Aero verliezen nogal eens een spaak en zijn inmiddels wel aan vervanging toe. Welke van bovenstaande wielen zou ik het beste kunnen nemen? Deze wielen vallen allemaal in dezelfde prijsklasse. Als jullie nog andere suggesties hebben zijn die welkom.

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 16 jul 2007 21:35

SLX valt af kun je beter naar de Sl kijken of de easton orion
pas op! paaltje!

pariscarbon
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:51

pariscarbon 17 jul 2007 00:21

Eurus!! bere sterk, heerlijk stark en super naven. Fulcrum is ook wel o.k. Easton wielen willen ook nog wel eens een spaak kwijt raken
Pinarello wint toch de tour

netniuq
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 sep 2006 14:31

netniuq 17 jul 2007 15:25

Ik kwam de easton Orion's nu wel voor een heel mooi prijsje tegen (429 Euro zie http://www.bike-discount.de/shop/a5099/ ... html?baid=). Ook hebben ze hier een mooi setje DT Swiss (LRS DT Hügi 240s + RR1.1 schwarz) voor 449 Euro).

Nou had ik inmiddels al een zwak voor de campagnolo Eurus, maar bovenstaande sets zijn toch behoorlijk wat goedkoper.

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 17 jul 2007 21:05

kijk eens bij s-tec nog goedkoper
pas op! paaltje!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 17 jul 2007 21:17

Ik heb al heel wat wielsets gehad, op aanraden van dit forum overgestapt op Eurus, alles wat er over gezegd wordt is waar. Superstrak, sterk, inzetbaar op elk terrein en kaarsrecht, mijn beste set tot nu toe (als wielset). Misschien het enige nadeel dat ze nogal "hard" aanvoelen, elke oneffenheid in het wegdek wordt doorgegeven door de wielen. Maar voor de rest superwielen!!

PS. ik heb wel de 2005 uitvoering met de dunne spaken, weet niet of de eigenschappen van de 2006 wielen anders zijn.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 18 jul 2007 17:03

Paris Carbon schreef:Eurus!! bere sterk, heerlijk stark en super naven. Fulcrum is ook wel o.k. Easton wielen willen ook nog wel eens een spaak kwijt raken


Alsof andere wielen nooit een spaak zullen kwijtraken.

Ik rijd op de Easton AscentII, nu de slx.
Superwielset, ik rijd voornamelijk in Wallonië en de wielen krijgen dus regelmatig flink wat te verduren, maar nog geen enkele slag of wat dan ook gehad op 2 jaar.

Met jouw gewicht zou ik idd wel de sl (orion's) nemen als het Easton wordt.
I Am SpeCiAliZed

jurgen33
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 jul 2006 23:50

jurgen33 21 jul 2007 23:16

Ik rijd met Fulcrum Racing 1 en ben hier uiterst tevreden over.
Af en toe zet ik ze eens in mijn wielrichter en elke keer opnieuw kom ik tot de vaststelling dat ze nog kaarsrecht staan.

Ik heb onlangs een Racing 1 gehad van een auto-ongeval. Het wiel was stuk, maar we hebben de rechte spaken gerecupureerd. Als test hebben we de velg apart genomen en er iets onder gelegd in het midden. Dan zijn we er gaan op staan en de velg plooide niet. Zelfs niet als we druk zetten door lichtjes op en neer te gaan. Ik denk dat dus een degelijk wiel moet zijn.

Bollen doen ze overigens heel goed. In verband met insturen en hardheid kan ik je weinig zeggen, behalve dan dat ik nooit hinder ondervind van iets.

Ik heb helaas geen ervaring met andere wielsets.
Life\'s short - Race hard! :-)

Plaats reactie