VERKEERD GEBOORD
Hoi allemaal,
Ik heb pas een Specialized Allez gekocht in de maat L (56 cm)
Het is een fijne fiets voor het doel waar ik hem voor gebruiken wil. Ik wil er lange duur trainingen op gaan doen. Er is echter een probleem, ik krijg met geen mogelijkheid twee bidon´s op mijn fiets. Er past maar 1 bidon en als je die in de houder geplaatst hebt past de andere niet meer. Ik heb alle standen voor de houders uitgeprobeerd, maar niets werkt. Volgens mij ben ik niet de enige met dit probleem. Wie heeft hier nog meer last van en wat is de oplossing, want 1 bidon is gewoon te weinig.
Vriendelijk groet, Ab
Ik heb pas een Specialized Allez gekocht in de maat L (56 cm)
Het is een fijne fiets voor het doel waar ik hem voor gebruiken wil. Ik wil er lange duur trainingen op gaan doen. Er is echter een probleem, ik krijg met geen mogelijkheid twee bidon´s op mijn fiets. Er past maar 1 bidon en als je die in de houder geplaatst hebt past de andere niet meer. Ik heb alle standen voor de houders uitgeprobeerd, maar niets werkt. Volgens mij ben ik niet de enige met dit probleem. Wie heeft hier nog meer last van en wat is de oplossing, want 1 bidon is gewoon te weinig.
Vriendelijk groet, Ab
Biga
Op dit soort vreemde oplossingen zit ik dus NIET te wachten. Wie heeft hier ook last van en wie weet de oplossing? Ik ben niet van plan om een paar gaten in mijn schuine buis te boren en daar dan nieuw schroefdraad in te persen. Ik vind dat specialized met een vervangend frame moet komen. Groet, Ab
Biga
Hoi,
@ biga; eventjes zoeken biga want er zijn verschillende bidonhouders welke over een redelijke afstand te verschuiven zijn door een montage met een gleuf.
Ik vermoed dat b.v. het merk "Elite" enkele modellen bidonhouders heeft waar jij wat aan hebt.
Suc6.
@ biga; eventjes zoeken biga want er zijn verschillende bidonhouders welke over een redelijke afstand te verschuiven zijn door een montage met een gleuf.
Ik vermoed dat b.v. het merk "Elite" enkele modellen bidonhouders heeft waar jij wat aan hebt.
Suc6.
Als ik bij onderstaande foto de plaats van de schroeven zie, moet dat geen probleem geven, je kan dus bij jouw frame even kijken of die plaatsen overeenkomen (let even op de belettering bv) .
Mocht het afwijken van de foto heb je imho te maken met een verkeerde boring.
Anders wordt het zoeken naar bidonhouders waar je bij kan "schuiven" zoals al eerder gepost werd. De simpele Elite houders hebben wel een schuifmogelijkheid maar dit is eigenlijk alleen om eventuele maatverschillen in de boringen op te lossen, het bovenste gat is gewoon rond, de onderste is een sleuf zodat je nog wat speling hebt maar hij komt hierdoor dus niet hoger of lager te zitten.
[img=http://www.specialized.com/OA_MEDIA/200 ... _Blk_d.jpg]
Mocht het afwijken van de foto heb je imho te maken met een verkeerde boring.
Anders wordt het zoeken naar bidonhouders waar je bij kan "schuiven" zoals al eerder gepost werd. De simpele Elite houders hebben wel een schuifmogelijkheid maar dit is eigenlijk alleen om eventuele maatverschillen in de boringen op te lossen, het bovenste gat is gewoon rond, de onderste is een sleuf zodat je nog wat speling hebt maar hij komt hierdoor dus niet hoger of lager te zitten.
[img=http://www.specialized.com/OA_MEDIA/200 ... _Blk_d.jpg]
"Try not. Do or do not......there is no try"
Hoi,
Kijk even naar deze bidonhouder wat voor een ruime marge je kan verschuiven !
[img=http://img243.imageshack.us/img243/438/ ... p11dl1.jpg]
Ciao.
Kijk even naar deze bidonhouder wat voor een ruime marge je kan verschuiven !
[img=http://img243.imageshack.us/img243/438/ ... p11dl1.jpg]
Ciao.
Ik zie het! je hebt helemaal gelijk, inderdaad een heleboel ruimte om te schuiven.
de link werkt trouwens niet bij mij, maar heb wel gezien wat je bedoelde.
ook bij de standaard lukt het, alhoewel de vertselbaarheid minder is maar de kunststof houders waar de gaten inzitten zijn daar te verschuiven.
de link werkt trouwens niet bij mij, maar heb wel gezien wat je bedoelde.
ook bij de standaard lukt het, alhoewel de vertselbaarheid minder is maar de kunststof houders waar de gaten inzitten zijn daar te verschuiven.
Ik zie wat je bedoeld, maar ik vraag me af of Specialized van mij kan verwachten dat ik van die dure bidonhouders koop. Ik probeer iedere keer een foto mee te sturen van het probleen, maar dat wil niet erg lukken. Ik doe mijn best.....
Biga
Dat is inderdaad een duidelijk probleem, het lijkt wel (als ik naar de foto van de site kijk) of ze het, normaal gesproken, onderste gat als bovenste hebben gebruikt.
Als ik het zo inschat komt de bidon in de houder op de zitbuis zelfs tegen je onderbuis aan?
Lijkt mij een duidelijk geval, maar ja....even Specialized afwachten...
Als ik het zo inschat komt de bidon in de houder op de zitbuis zelfs tegen je onderbuis aan?
Lijkt mij een duidelijk geval, maar ja....even Specialized afwachten...
vreemd, zeker omdat de houders van specialized zijn. ik heb ze zelf ook:
En het luistert idd erg nouw. Het lijkt mij alsof de gaten in de onderbuis te laag zijn geboord.
En het luistert idd erg nouw. Het lijkt mij alsof de gaten in de onderbuis te laag zijn geboord.
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap