Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Veloflex Record...

timowr
Forum-lid

timowr 12 jul 2007 19:26

Heeft iemand ervaring met Veloflex Record draadbanden? Ik ben van plan er een paar mee te nemen naar Frankrijk in combinatie met ultralichte Vittoria binnenbandjes. Dat ze zéér snel slijten snap ik maar hoe rolt dit en zijn ze tenminste nog een klein beetje lekbestendig?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 jul 2007 19:48

Niet met Record, wel met Veloflex Black.

Na 3x lekrijden binnen 50 km (in de bergen) heb ik héél snel mijn Conti GP4000 er weer omheen gelegd. Die hebben iets minder grip maar qua lekbestendigheid zijn ze gewoon top. Ik vond het verschil overigens niet zo heel groot, maar wel duidelijk merkbaar.

Ultradunne binnenbandjes is trouwens geen goed idee in de bergen maar dat wist je waarschijnlijk al. Beter een iets minder duur, dikker binnenbandje en en vooral ook een katoennen velglint en je zit gebakken, ook als je onverhoopt eens slepend moet remmen.

evertdehandsch
Forum-lid

evertdehandsch 12 jul 2007 20:10

Ik vertrek deze nacht voor twee weekjes naar de Spaanse bergen en heb me een setje Veloflex Black aangekocht, eveneens als een setje Veloflex masters die welliswaar thuisblijven. Ik hoop dat de Blacks voornamelijk genoeg grip bieden en hopelijk de nodige lekbestendigheid. M'n latex binnenbandjes laat ik ook maar thuis door het warmlopen van de velgen tijdens de afdaling... Heb hier twee jaar geleden een lelijke smak mee gemaakt in de voorlaatste bocht van een 22km lange afdaling tegen 60km/h, waar ik toch even niet goed van was :/

Ik verwacht dat de Veloflex Black met niet in de steek laten zoals bij Havana, anders moet ik het verder doen met m'n Krylion carbon bandjes, die ik toch minder vertrouw.
Nulla tenaci invia est via!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 jul 2007 20:31

Ik heb ook een klapband gehad met latex, in de afdaling gelukkig wel midden in een haardspelbocht terwijl ik al bijna stilstond. Beter dus maar geen latex en hetzelfde geldt (hetzij in mindere mate) voor ultradunna butyl bandjes.

sharkman
Forum-lid

sharkman 12 jul 2007 22:12

Record (draadband) is 21 mm en da's te dun voor een achterband (voorband kan nog net). Ik zou de blacks nemen.

timowr
Forum-lid

timowr 13 jul 2007 00:02

Ik hoor het al. Ze staan straks mooi op de foto's en het oogt leuk aan de weegschaal...maar gebruiken is geen goed idee. Thanks guys :)

icedevil
Forum-lid

icedevil 13 jul 2007 14:57

met de veloflex record heb ik geen ervaring.
de black ben ik echter zeer over te spreken... veel grip (hiervoor reed ik mer rubino's) en in 3000 km nog niet lek gereden...

Plaats reactie