Beste mensen,
Ik ben momenteel eigenaar van een Polar S710i, S725X TE en overweeg om een CS600 met power output aan te schaffen.
Reden hiervoor is dat ik nogal wat storingen heb op vnml. de S725X TE, waar de S710i slecht problemen heeft in de buurt van hoogspanningsmasten. De S725X TE heb ik ook terug gestuurd naar Polar met de klacht dat deze wel heel erg vaak te hoge snelheden aangaf. De techneut welke met deze klacht bezig was wist mij te vertellen dat er niets mis was met de S725X TE en dat sommige modellen wat meer gevoelig zijn voor interferentie dan andere....... Hierop heb ik geantwoord dat ik bepaald niet tevreden was met zijn antwoord. Hij gafals verweer dat hij hier niets aan kon doen en dat de S725X binnen de hiervoor gestelde specificaties viel.
Ik heb nu het idee dat ik ervoor moet zorgen dat Radio 1,2 en 3 niet meer uitzenden terwijl ik aan het fietsen ben om te zorgen dat mijn Polar naar behoren functioneert.
Tegelijk hoor ik van de CS600 met W.I.N.D. technologie. Mijn vraag is dan ook voldoet deze CS600 danwel aan de kwaliteitseisen welke je mag verwachten van zo'n apparaat. Kortom wie heeft er een CS600 en last van interferentie.....
Voordat ik me geld weer wegbreng richting Polar zou ik graag jullie mening hebben over het kwaliteitsniveau van deze nieuwe Polars en Polar in het algemeen.
Ik heb het idee dat deze kwaliteit met de jaren steeds minder wordt. Ik ben begonnen met de Polar XTrainer en had daar weinig problemen mee. De S710i gaf iets meer problemen qua storing. Bij de S725X TE moest ik ook de cadansmeter vervangen voor een nieuwe (anders had ik geen cadans weergave) en heb ik ook meer problemen met de snelheid weergave. Kortom ik zie de prijzen van Polar stijgen en de kwaliteit dalen. Mijn vraag is dus; Is dit ook het geval met de nieuwe CS600 het geval want in dat geval ga ik op zoek naar een andere producent.
Kwaliteit van Polar fiets/hartslagmeters
-
- Forum-lid
Mijn bevindingen m.b.t. de cs600 komen overeen met die van spietpiet.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
-
- Forum-lid HC
Tot op heden kan ik mij niet vinden in de problemen welke geschetst worden over de polar cs200. Zelf rijd ik al sinds de introduktie met dat model, en ja de eerste had al heel snel problemen maar dat was een erkend cs200 probleem. Maar gelijk een nieuwe gekregen en die doet het sinds die tijd bijna altijd vlekkeloos. slechts op enkele korte stukjes van een tocht valt hij op pauze door interferentie, maar verder probleemloos.
Hier ook iemand met een CS600 en nog nergens storing gehad. Dat terwijl mijn fietsmaat met een Polar S7?? op verschillende plaatsen het toestel volledig tilt ziet slaan (hartslagen van boven de 200 voor een kilometer of 10 enzo).
Het is wel mijn eerste Polar dus ik kan niet vergelijken met een ander model. Hij is wel beter als mijn Ciclosport die ik ervoor had. Die had ook weinig last van storing, maar daar viel de snelheid regelmatig eens weg (de eerste maanden met een nieuwe batterij had je er geen last van, maar daarna kwam het terug). Ik zou je geld dus gewoon nog eens naar Polar brengen, maar wel direct voor de CS600 gaan. Dat is voorlopig de enige die van de WIND technologie gebruik maakt
Het is wel mijn eerste Polar dus ik kan niet vergelijken met een ander model. Hij is wel beter als mijn Ciclosport die ik ervoor had. Die had ook weinig last van storing, maar daar viel de snelheid regelmatig eens weg (de eerste maanden met een nieuwe batterij had je er geen last van, maar daarna kwam het terug). Ik zou je geld dus gewoon nog eens naar Polar brengen, maar wel direct voor de CS600 gaan. Dat is voorlopig de enige die van de WIND technologie gebruik maakt
Met de CS200 had ik ook regelmatig problemen met een wegvallende verbinding, maar bijna uitsluitend bij de snelheidsmeter (niet bij hartslag en cadans).
Meestal was dit het geval op "vaste" plaatsen, zoals bij hoogspanningsmasten, maar ook regelmatig op meer willeleurige momenten en plaatsen (terwijl er een dag later op exact diezelfde locatie niets aan de hand was).
Nadat ik een aantal keer op een rondje van 80km, bijna 10km "kwijt" was, heb ik besloten op op m'n nieuwe fiets de CS600 te gaan gebruiken.
Sinds die tijd bijna 10.000km gefietst en nooit meer last gehad van een wegvallende verbinding.
Meestal was dit het geval op "vaste" plaatsen, zoals bij hoogspanningsmasten, maar ook regelmatig op meer willeleurige momenten en plaatsen (terwijl er een dag later op exact diezelfde locatie niets aan de hand was).
Nadat ik een aantal keer op een rondje van 80km, bijna 10km "kwijt" was, heb ik besloten op op m'n nieuwe fiets de CS600 te gaan gebruiken.
Sinds die tijd bijna 10.000km gefietst en nooit meer last gehad van een wegvallende verbinding.
- enrico-s-works
- Forum-lid
Gebruik de CS600 op MTB en race; helemaal okay. Geen problemen met interferentie, prettig in gebruik en meer dan voldoende data om je door te laten leiden (lijden?... )
Jappo schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de Polar S725 Pro Team Edition? Daar ben ik wel benieuwd naar! Want ik wil mijn polar (heb nu CS200CAD) ook upgraden omdat hij vaak verkeerde hartslagen weergeeft.
Ik gebruik twee jaar een S725x, zonder noemenswaardige problemen. Hartslag moet soms even op gang komen. Kan in het begin te hoge waarde geven, maar spring dan vanzelf goed. Snelheid gaat alleen mis op plekken waar de hele fietsgroep met verschillende meters bijzonderheden heeft. Paar meter verder is het weer goed.
wat mij betreft prima, dus.
Sten
Sten2 schreef:Jappo schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de Polar S725 Pro Team Edition? Daar ben ik wel benieuwd naar! Want ik wil mijn polar (heb nu CS200CAD) ook upgraden omdat hij vaak verkeerde hartslagen weergeeft.
Ik gebruik twee jaar een S725x, zonder noemenswaardige problemen. Hartslag moet soms even op gang komen. Kan in het begin te hoge waarde geven, maar spring dan vanzelf goed. Snelheid gaat alleen mis op plekken waar de hele fietsgroep met verschillende meters bijzonderheden heeft. Paar meter verder is het weer goed.
wat mij betreft prima, dus.
Heb ook een 725x en ben weinig enthousiast. Valt regelmatig weg, trapsensor en snelehid doen het alleen bij een bepaalde plaats op het stuur. Alleen links. Zet ik hem rechts op het stuur doet ie het niet. Als ik hem om mijn pols doe, doet ie het weer wel. Interfereert ook (ondanks dat ie 20 frequenties zou hebben) regelematig met mijn trainingsmaten. Polsunit na 2 weken al terug naar Polar, daarna direct weer terug en nieuwe polsunit gekregen.
Kortom, vrolijk wordt ik er niet van.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.