Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen rondom Lazise, Gardameer?

damocles
Forum-lid

damocles 09 jul 2007 04:18

Zijn er forumbezoekers die al eens in deze omgeving geweest zijn? Ik ben op zoek naar tips, routes. De vakantie komt eraan en het wordt tijd om plannen te maken. Het is een bergachtige streek alleen vind ik er weinig fietsinfo over. De route rondom het meer is natuurlijk te mijden wegens te veel verkeer. Zijn er bepaalde beklimmingen bijvoorbeeld die zeker de moeite waard zijn?

Thanks

bakie
Forum-lid

bakie 17 jul 2007 00:26

damocles, net terug van lazise, en.....veel opties!!! vanuit lazise richting garda en dan via costermane naar prada, net voor prada onopvallend pad naar rechts welke stijl omhoog gaat naar 1200 mtr (6km klim) na al 7km vanaf costermane.

verder vanaf torri del benaco naar prada erg mooi!!! ook vanaf spiazza naar boven een mooie klim, af en toe echt stijl tot 19%!!!

mooie wegen dus enjoy yourself!!!!
groet arnold

buurman
Forum-lid

buurman 10 sep 2009 00:47

castello di brenzone of niet?, zelf dit in mei geprobeerd maar helaas niet tegen op gekomen. de klimmen vanaf garda naar prada zijn erg mooi. en via castello naar ferrara ( monte baldo ) is ook goed te doen.

bandiet
Forum-lid

bandiet 04 sep 2010 00:13

Ik denk dat de TS al lang terug is, maar deze post is ook voor fietsers die in de toekomst naar Lazise gaan en daar graag willen fietsen.

Ik ben donderdag teruggekomen van 2,5 week Lazise. Je kunt daar erg mooi fietsen. Ik heb gps routes opgenomen, dus als iemand interesse heeft, wil ik graag een gpx filetje maken.

Je kunt van Lazise langs het meer richting Torri del Benaco fietsen en dan bij de stoplichten rechts omhoog, is een erg mooie route. Bovenaan kun je terugfietsen via Costermano en Affi. Dit is een rondje van 42 km.

Je kunt ook iets verder doorfietsen langs het meer tot castello di brenzone, je ziet dan een bordje met Fasor naar rechts en dan ga je gelijk rechts omhoog. Dat is een hele mooie klim, maar ook erg stijl! Stijler dan de monte baldo. Ik had daar mijn 34x27 wel nodig. Je fietst dan via San Zeno di Montagna, Costermano en Affi terug. Dit is een rondje van 60 km.

Gr. Diederik

noname
Forum-lid

noname 20 mar 2011 20:43

Op 2 juni 2011 ben ik een complete dag in Riva del Garda en ik wil die dag graag mountainbiken. Heeft iemand misschien een goed adres waar ik een gids zou kunnen vinden met fietsverhuur? Ik neem aan dat dat de eenvoudigste manier is om daar een mooi rondje te rijden.

Plaats reactie