Mavic R-SYS
hoi
zag in het blad "Tour' een advertentie van de nieuwe Mavic R-SYS. Wat googelen leverde deze link op. In de nieuws rubriek van fiets en op de site van Mavic zelf zie ik vreemd genoeg nog niets.
Ik vind de wielen zien er wel goed uitzien. Alleen de prijs vind ik een probleem (€1100 as ik het goed begrepen heb).
http://www.rouesartisanales.com/article-6833227.html
Iemand hier die er al iets meer van weet?
zag in het blad "Tour' een advertentie van de nieuwe Mavic R-SYS. Wat googelen leverde deze link op. In de nieuws rubriek van fiets en op de site van Mavic zelf zie ik vreemd genoeg nog niets.
Ik vind de wielen zien er wel goed uitzien. Alleen de prijs vind ik een probleem (€1100 as ik het goed begrepen heb).
http://www.rouesartisanales.com/article-6833227.html
Iemand hier die er al iets meer van weet?
In aerodynamisch opzicht lijken ze mij totaal rampzalig..... tussen de spaken uitgefreesde box-type velgen (net als Ksyrium SL's, en die zijn al niet zo aerodynamisch), en dan ook nog eens met 4mm dikke spaken!!!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Dat is ook het eerste wat ik dacht inderdaad! Verder wel een aardig principe lijkt me...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Scepticus schreef: In aerodynamisch opzicht lijken ze mij totaal rampzalig..... tussen de spaken uitgefreesde box-type velgen (net als Ksyrium SL's, en die zijn al niet zo aerodynamisch), en dan ook nog eens met 4mm dikke spaken!!!
Waarschijnlijk daarom ook niet in de tour te zien..?! Wel leuke wieltjes voor de toer-fietser.
Onze held van gisteren, Soler, reed ermee! (alleen het voorwiel dan)
Maar gezien de lange tegenwindafdaling naar de finish moet je eerder zeggen dat hij ondanks dat R-Sys voorwiel heeft gewonnen dan dankzij :/
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Je hebt gelijk, Scepticius! Heb de barloworld-jongens niet goed genoeg in de gaten gehouden.
Kan maar 2 redenen bedenken waarom hij dat voorwiel koos:
- om totaal gewicht van de fiets boven 6.8kg te krijgen,
- of (en meer waarschijnlijk) om de zijwindgevoeligheid te verminderen tov de Carbone Ultimate.
Kan maar 2 redenen bedenken waarom hij dat voorwiel koos:
- om totaal gewicht van de fiets boven 6.8kg te krijgen,
- of (en meer waarschijnlijk) om de zijwindgevoeligheid te verminderen tov de Carbone Ultimate.
Of vanwege het remgedrag van een alu velg....
Maar ik had dan nog eerder een Ksyrium Elite (die is best aero) dan een R-Sys gestoken...
(hoewel, Ksyrium Elite is weer niet in tubeversie verkrijgbaar)
Maar ik had dan nog eerder een Ksyrium Elite (die is best aero) dan een R-Sys gestoken...
(hoewel, Ksyrium Elite is weer niet in tubeversie verkrijgbaar)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45
UIt de Cannondale site (over de wielkeuze bij Barloworld):
The R-SYS is a replacement of Ksyrium ES. It relies on 4mm hollow tubular uni-directional carbon fiber spokes, which are very stiff. In addition the new wheel utilizes a technology called Tracomp, in which the spokes are fixed to both the hub and rim so that they can perform in both traction [Tra-] and compression [-comp.] This way, less spoke tension is needed and it results in a 30-percent stiffer wheel than its predecessor the Ksyrium ES. The riders will choose this low profile model for its predictable braking and good manners when descending in crosswinds.
The rear uses Zicral spokes on the drive side and carbon on the non-drive side.
The R-SYS is a replacement of Ksyrium ES. It relies on 4mm hollow tubular uni-directional carbon fiber spokes, which are very stiff. In addition the new wheel utilizes a technology called Tracomp, in which the spokes are fixed to both the hub and rim so that they can perform in both traction [Tra-] and compression [-comp.] This way, less spoke tension is needed and it results in a 30-percent stiffer wheel than its predecessor the Ksyrium ES. The riders will choose this low profile model for its predictable braking and good manners when descending in crosswinds.
The rear uses Zicral spokes on the drive side and carbon on the non-drive side.
Worden zo'n beetje vanaf half augustus uitgeleverd, en zullen bij de "prijsvechters" (Salden, Hopmans, Mantel) rond de 850 euro gaan kosten. Kortom : interessante wielset (1330-1355 gram) voor dezelfde prijs als bijvoorbeeld Shamal Ultra's, Racing zero's etc.
Gang is alles!!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Composite schreef:Worden zo'n beetje vanaf half augustus uitgeleverd, en zullen bij de "prijsvechters" (Salden, Hopmans, Mantel) rond de 850 euro gaan kosten. Kortom : interessante wielset (1330-1355 gram) voor dezelfde prijs als bijvoorbeeld Shamal Ultra's, Racing zero's etc.
Weet niet wat er nog interessant is aan de Mavic set, als je weet dat de Shamal Ultra's dezelfde prijs hebben!!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!