Alles over vakanties op én met de fiets

LBL van VC La Redoute?

joppe
Forum-lid

joppe 28 jun 2007 00:04

Hoi,

kent iemand de LBL van de wielerclub VC La Redoute? Omdat ik in augustus op vakantie ben, en dus niet met die van Le Champion mee kan doen, was ik op zoek naar een andere Ardennen-tocht / LBL.
Kwam deze tegen lbl van VC La Redoute .
Hij start in Aywaille, en is dus een stukje korter (205 km). Zo te zien zitten de grote heuveltjes er op en eraan.

Kent iemand deze tocht? Is niet zo heel professioneel waarschijnlijk, want de site is een exacte kopie van 2006.

Joppe

einnor
Forum-lid

einnor 01 jul 2007 19:26

echt een aanrader route iets afwijkend van andere versies metname rondom de wanne, maar zeker niet minder zwaar.
geweldige organisatie, 3 jaar geleden gereden 3,50 euro inschrijven en op alle bevoorradingen genoeg eten en drinken.
Ben zelf op vakantie,
veel succes

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 01 jul 2007 19:59

Ben het met einnor eens, het is echt een aanrader, veel minder massaal.
Tocht is eigenlijk alleen bekend bij de Belgen, het aantal Nederlandse deelnemers is erg beperkt. Ongeveer tussen de 500 en 1000 deelnemers schat ik, bij goed weer.
Heb zelf deze tocht al diverse malen gereden, en de organisatie is gewoon goed in orde, met een redelijke verzorging onderweg van koeken, fruit en drinken.
Voordeel na de Redaute, zit de tocht erop, nog 3 kilometer afdalen en je zit weer Aywaille!!!

Voor eventueel meer geinterreseerde een linkje:
http://users.belgacom.net/vclaredoute.be/neerlandais/
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 01 jul 2007 20:42

Eenzelfde ervaring. Goed georganiseerd en een stuk rustiger dan de andere twee versies. Een aanrader.

bianco
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bianco 02 jul 2007 13:25

[quote="colnagofreak"]een linkje:
http://users.belgacom.net/vclaredoute.be/neerlandais/[/quote]

Dat is volgens mij een oude site; er staat namelijk iets over zaterdag 23 juli (= 2005?). Dit is de juiste site:
http://users.skynet.be/fb111552/neerlandais/index.html
Zaterdag 21 juli dus.

joppe
Forum-lid

joppe 06 jul 2007 00:13

[quote="colnagofreak"]Ben het met einnor eens, het is echt een aanrader, veel minder massaal.
Tocht is eigenlijk alleen bekend bij de Belgen, het aantal Nederlandse deelnemers is erg beperkt. Ongeveer tussen de 500 en 1000 deelnemers schat ik, bij goed weer.
Heb zelf deze tocht al diverse malen gereden, en de organisatie is gewoon goed in orde, met een redelijke verzorging onderweg van koeken, fruit en drinken.
Voordeel na de Redaute, zit de tocht erop, nog 3 kilometer afdalen en je zit weer Aywaille!!!

Voor eventueel meer geinterreseerde een linkje:
http://users.belgacom.net/vclaredoute.be/neerlandais/[/quote]

Dank jullie wel voor de reacties. Ik had er al zin in, en nu al helemaal. Op naar Aywaille!!
En ik heb inderdaad in het schema zien staan dat de Redoute op 10 km van de meet ligt. Het fijnste voor het laatst bewaard.... :-)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 jul 2007 00:25

Kent iemand deze tocht? Is niet zo heel professioneel waarschijnlijk, want de site is een exacte kopie van 2006.
Laat je bij Belgische tochten nooit leiden door de kwaliteit van de website! Van tochten organiseren weten de Belgen wel het e.e.a. af en ze vragen er doorgaans slechts 5 tot 10 euro voor. Daar kunnen de Nederlandse organisatoren nog een puntje aan zuigen! Die vragen 35 euro voor een tocht waar het veel te druk is maar je wel allerlei zinloze SMS services krijgt, 20 stuurbordjes en een flitsende website.

LANG LEVE BELGISCHE TOCHTEN !! Rijden ook veel minder natte kranten rond trouwens, wat wel zo fijn is als je zelf een beetje wil doorrijden.

intersantos
Forum-lid

intersantos 06 jul 2007 01:26

havana schreef:
LANG LEVE BELGISCHE TOCHTEN !! Rijden ook veel minder natte kranten rond trouwens, wat wel zo fijn is als je zelf een beetje wil doorrijden.

Wow, aan zelfvertrouwen geen gebrek merk ik....

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 jul 2007 17:07

Je zult moeten toegeven dat bij Limburgs Mooiste en in mindere mate de AGR veel ongetrainden rondrijden. Iedereen heeft recht op zijn of haar tocht, maar erg fijn is het zeker niet als er b.v. files worden gevormd op de Keutenberg.

Heeft weinig met mijn zelfvertrouwen te maken. Het bovengenoemde is gewoon feit.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 06 jul 2007 20:01

[quote="havana"]Je zult moeten toegeven dat bij Limburgs Mooiste en in mindere mate de AGR veel ongetrainden rondrijden. Iedereen heeft recht op zijn of haar tocht, maar erg fijn is het zeker niet als er b.v. files worden gevormd op de Keutenberg.

Heeft weinig met mijn zelfvertrouwen te maken. Het bovengenoemde is gewoon feit.[/quote]

Hier noem ook gelijk wel de 2 drukste tochten van het jaar op ook!
Iedereen die een racefiets heeft haalt hem dan uit de schuur volgens mij, ook al staat deze dik onder het stof!!

Maar er zijn nog genoeg tochten in Nederland en dus ook in Limburg waar op de lange afstanden 200 en 200+ km nog geen 50 deelnemers aan meedoen en je dus ook lekker kan doorrijden.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 jul 2007 12:28

Absoluut waar, maar als we het hebben over de "bekende tochten" in Nederland en België is het in België gewoon beter geregeld. Althans, dat is mijn mening al heb ik de officiële LBL van Le Champion nooit gereden.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 08 jul 2007 20:40

[quote="havana"]Absoluut waar, maar als we het hebben over de "bekende tochten" in Nederland en België is het in België gewoon beter geregeld. Althans, dat is mijn mening, ik heb de officiële LBL van Le Champion nooit gereden.[/quote]

Heb deze versie misschien al 10x gereden, in het verleden was dit beter, toen was er maar 1 afstand de 235 km en that was it.
Tegenwoordig ook kortere afstanden zoals 130 en 170 km, waardoor je als deelnemer van de 235 km ook weer in een nog acceptabele "drukte" terecht komt. Met de kortere afstanden kom je helemaal niet in Bastogne, dus wat dat met LBL te maken heeft het is mij een raadsel ;-)

Plaats reactie