Pagina 1 van 1

Carbonfiets en spinder hawk

Geplaatst: 25 jun 2007 13:11
door stratotommy
Hallo,

Aller eerst ik ben nieuw hier en het kan dus zijn dat deze discussie al eens eerder is gevoerd, maar ik heb hem niet kunnen vinden.

Ik ben van plan een Ridley Orion te kopen. Nu las ik laatst dat als je een carbon fiets op de twinnyload zet of zoals in mijn geval op de spinder hawk dat
er dan grootte kans is dat het frame gaat scheuren.

Aangezien ik nog al veel met de auto op stap ga, om te fietsen zou dit voor mij
een belemmering zijn om de genoemde fiets te kopen. Hoe vervoeren jullie je
carbonfiets als je gaat fietsen wat verder weg van huis?

In afwachting van jullie antwoorden...

Geplaatst: 25 jun 2007 14:01
door daftreks
Heb m'n Trek OCLV (staat bekend om zijn dikke buiswanden) altijd gewoon op de Spinder Hawk meegenomen, geen probleem.
Ben nu echter een dunwandig alu frame aan het opbouwen, waar specifiek op staat dat je hem niet mag klemmen...
Het hangt dus eigenlijk meer af van de dikte vd staande buis dan van het materiaal...

Geplaatst: 25 jun 2007 18:33
door pim3
Stel nou dat je een alu zadelpen erin zou steken? Dan klem je gewoon op de zadelpen. Probleem opgelost. Misschien wel wat zwaarder, maar je zou evt. kunnen wisselen bij aankomst...

Geplaatst: 26 jun 2007 12:07
door six13freak
Ik klem mijn carbon fiets gewoon met mijn carbon zadelpen aan de Spinder. Niets aan de hand. Gaat perfect.

Geplaatst: 26 jun 2007 15:42
door roger
Gewoon klemmen ik draai wel een stuk doek om het frame waar ik het frame klem (vast is vast) als he begint te kraken heb je het frame te vast geklemd.

Geplaatst: 26 jun 2007 15:51
door amclassic-fan
Een doek er tussen doen heeft helemaal geen effect, je voorkomt er natuurlijk mee dat er krassen op komen, maar je drukt nog net zo snel je buizen in elkaar.

Geplaatst: 26 jun 2007 15:59
door ilgrasso
Ik zet de fiets altijd vast met de carbon zadelpen van mijn Pinarello. Tot nu toe probleemloos.

Geplaatst: 26 jun 2007 16:51
door roger
Amclassic-fan schreef:Een doek er tussen doen heeft helemaal geen effect, je voorkomt er natuurlijk mee dat er krassen op komen, maar je drukt nog net zo snel je buizen in elkaar.


Ik zeg ook niet dat een doek beschermt tegen het indrukken van de zitbuis en met een beetje gezond verstand druk je de buis ech niet in.

Geplaatst: 26 jun 2007 17:03
door amclassic-fan
Met een beetje gezond verstand draai je ook geen zadelpen kapot en toch hoeveel hebben al wel niet een zadelpen kapot gedraaid? Er zijn frames die je met je handen in kunt deuken, als je die klemt druk je ze gewoon kapot. Allicht dat het 10 keer goed gaat, maar een keer gaat 't mis.
Op de zadelpen klemmen vind ik een stuk beter idee, een zadel pen is namelijk wel ontworpen met idee dat hij vast geklemd wordt.

Geplaatst: 26 jun 2007 17:30
door roger
Akkoord, maar dat wordt moeilijk als je een doorlopende zitbuis hebt wat tegenwoordig steeds vaker voorkomt DR idol,Giant adv,VXRS,de nieuwe Madone,Look 595,Scott addict.

Hoe moeten we die dan gaan vervoeren of mee op vakantie nemen als je auto vol met bagage ligt ik geef toe als ik plaats heb gooi ik mijn fiets ook in de koffer maar dat kan niet altijd en dan is een fietsdrager toch wel een goed alternatief.

Geplaatst: 26 jun 2007 19:35
door nicom
bovenste stuk van je staande buis lijkt me niet zo'n probleem aangezien daar ook al je zadelpen in de buis zit.
Dus ik zou gaan voor klemmen om de zadelpen of zo hoog mogelijk om je staande buis.

En natuurlijk met beleid vast draaien
heb net een scott cr1 aangeschaft en die gaat ook op de hawk mee

Geplaatst: 20 jun 2008 16:39
door vip32
de zadelpen is toch juist gemaakt om vast te klemmen!? lijkt me geen enkel probleem met de spinder, een thule daarentegen wordt geklemd op de bovenbuis en die is daar niet voor bedoeld.