Tune snelspanners
-
- Forum-lid
Helo hola,
Eigenlijk een kort vraagje. Zijn de tune snelspanners die zo´n 52 gram wegen per set sterk genoeg voor de zwaardere rijders onder ons en is er een gewichtslimiet gesteld? Wat is de klemkracht van die dingen. Ik wil geen zwalkende wielen tijdens een afdaling met 70+ km/u.
Ik overweeg deze tune snelspanners als vervanging van de standaard snelspanners die bij de Fulcrum racing 1 wielen worden geleverd.
Eigenlijk een kort vraagje. Zijn de tune snelspanners die zo´n 52 gram wegen per set sterk genoeg voor de zwaardere rijders onder ons en is er een gewichtslimiet gesteld? Wat is de klemkracht van die dingen. Ik wil geen zwalkende wielen tijdens een afdaling met 70+ km/u.
Ik overweeg deze tune snelspanners als vervanging van de standaard snelspanners die bij de Fulcrum racing 1 wielen worden geleverd.
Ooit op een Cannondale super Six
Definieer: zwaar.
-
- Forum-lid
Ik denk dat zwaar in dit geval alle rijders (inclusief mijzelf op dit moment ) zijn boven de 90 a 95 kilo schhon aan de haak.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Een wiel kan ook niet gaan zwabberen door een snelspanner. Die spanner zit er enkel om het wiel op z'n plaats te houden. Bij iemand die zwaarder is hoef je ze ook niet strakker aan te draaien, vast is gewoon vast. Draai je ze loei strak, dan loop je wel het risico om je lagers kapot te drukken.
Met de AC14 versie moet je wel voorzichtig zijn want die heeft een aluminium as ipv titanium
Met de AC14 versie moet je wel voorzichtig zijn want die heeft een aluminium as ipv titanium
-
- Forum-lid
De snelspanners van de fulcrum 1 zijn volgens mij dubbel zo zwaar als de tune set.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Uberto schreef:52 gr. Wat een verschil! Neem dus een koekje minder mee, vééééél goedkoper en zonder risico in een snelle afdaling.
Laat iedereen lekker z'n geld uitgeven waaraan dat hij dat wil. Ik zie een stuk liever iemand die mooie Tune snelspanners op z'n fiets zit, dan dat hij datzelfde geld in een maand er doorheen rookt.
Dogestyle schreef: en de looks van de tune snelspanners vind ik persoonlijk wat sober-industrieel-jaren-80...
Juist mooi! Minimalistisch! Form follows function!
Uberto schreef:52 gr. Wat een verschil!
Dik 1 seconde sneller de Alpe d'Huez op!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"