Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

hoe titanium frame afmonteren ?

casran
Forum-lid HC

casran 20 jun 2007 20:02

Hoe zouden jullie een titanium frame afmonteren?

Campagnolo erop, met carbon onderdelen die dan mooi contrasteren op het titan, OF Shimano omdat je dan zilver op een soort mat-zilver (titan) hebt?? Wat mij betreft is er geen voorkeur Shimano-Campagnolo, en gelieve ook niet per se die discussie op te rakelen (bv. wat beter schakelt of je liever in de handen hebt: ik reed met beide dus kan dat zélf ook beoordelen).

Verdere suggesties?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

kukelekupers
Forum-lid

kukelekupers 20 jun 2007 20:25

Mocht ik ooit het budget voor een mooie titanium fiets hebben, dan zou ik het met Campa afmonteren, en dan idd vanwege het contrast.

Maar wat voor frame, helemaal kaal of toch met decals? Dit kan nogal een verschil maken lijkt me. Zet hier anders ff een plaatje neer!

casran
Forum-lid HC

casran 20 jun 2007 20:31

't Gaat om een titanium frame met witte Litespeed stickers erop. ;)

Afbeelding

Cranks worden hoe dan ook deze: geen Shimano of Campagnolo (weliwaar wél een Record BB), maar SRM Pro's met FSA SuperRoad chainrings.

Afbeelding
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 20 jun 2007 20:36

Ik blijf dit toch een hele mooie vinden, of komt het door de redelijke foto's. Nieuwe Campa groep erop en de carbon onderdeeltjes redelijk anoniem houden en je komt een heel eind.

Afbeelding

daftreks
Forum-lid

daftreks 20 jun 2007 21:04

inderdaad.
Ik zou zeggen bij een Ti frame: less is more, gaan voor eenvoud.
En hoewel ik zelf Shimano rijdt vindt ik Campa het best in dit beeld passen...
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 20 jun 2007 21:38

ik denk aan iets met hoge velgen en opvallende letters (zipp 404 of american classics/easton), aan dura-ace, of SRAM, ik denk aan een grote drop (zadel/stuur), klassieke stuurbocht, wit lint, wit zadel...

kortom, iets heel 'race-achtig', en amerikaanse afmontage...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

pim3
Forum-lid

pim3 20 jun 2007 22:00

+1, het is een heel strak frame, niet opvallend (afgezien van het materiaal natuurlijk) Dat wordt dus DA, hoge velgen...
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

campasuper
Forum-lid

campasuper 20 jun 2007 22:04

Zie hier een van de "nadelen" van een Ti frame. Het is moeilijk te bepalen hoe je een fiets er nu echt top uit kunt laten zien. Misschien dat een keer door de bagger zou helpen, op zich weer zonde van de fiets, want zo ziet je fiets er na enkele jaren intensief gebruikt toch uit. veel mensen kopen een fiets voor zomaar vijf jaar.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

casran
Forum-lid HC

casran 20 jun 2007 22:18

campa=super schreef:Zie hier een van de "nadelen" van een Ti frame. Het is moeilijk te bepalen hoe je een fiets er nu echt top uit kunt laten zien. Misschien dat een keer door de bagger zou helpen, op zich weer zonde van de fiets, want zo ziet je fiets er na enkele jaren intensief gebruikt toch uit. veel mensen kopen een fiets voor zomaar vijf jaar.

Dat vind ik nu weer niet. Een titanium frame ziet er gewoon enkel top uit voor de kenner; voor de rest ziet het er een goedkoop stalen framepje uit... so what!

Wat wielenkeuze betreft ben ik er wel uit: Lightweight. De rest moet ik bekijken...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 jun 2007 22:23

Campa ivm het contrasterende zwart. Kan een heel mooi strak plaatje worden met carbon wielen erbij.
Less is bore

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 20 jun 2007 22:56

Ik vind deze wel aardig:

;)

Ik ben heeeel erg benieuwd wat je in elkaar gaat steken Casran! Zal het topic met veel interesse volgen.

Shimano 'kleur' vind ik zelf het meest storend bij de remmen. Maar aangezien jij verder gaat waar mijn budget ophield, zie jij vast wel kans een paar mooie zwarte remmen op te duikelen. Shimano zou dan ook mijn keus zijn.

Overigens, een tita-fiets kun je na een paar jaar weer eens flink (laten) opborstelen, zodat hij er weer als nieuw uit ziet.

diogenes
Forum-lid

diogenes 21 jun 2007 00:03

"In der Beschraenkung zeigt sich der Meister" oftewel: less is more in dit geval.

Geen schreeuwende teksten maar mooie zwarte componenten Zo heb ik in ieder geval mijn titanium frames afgemonteerd en ik heb er geen spijt van.

Toch wel een King balhoofd, neem ik aan?

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie