haren op de benen!
Misschien even een vraag die nogal suf lijkt, maar toch:
Helaas heb ik nogal wat haren op mijn benen en scheren is voor mij geen serieuze optie. Ik ben een amateur en echt niet meer. Maar een probleem is wel dat ik bij veel broeken haren door de de stof van de broek krijg. Gewoon tijdens het draaien van de benen steken ze een soort van door de broek heen. Keer op keer. Resultaat is dat ik steeds de stof moet optrekken om geen gladde broek te hebben met allemaal haren door de broek. Het ziet er echt niet uit als ik dit niet doe.
Hebben mensen ook dit probleem en wat is een merk/type dat een veel stevigere broek maakt qua stof? Ik heb nu een Giordana en dat is echt een ramp terwijl ze zo goed zitten.
In de winter kan je natuurlijk dikke gewatteerde broeken aan en dan is het probleem weg, maar die zijn er niet in de zomer...
Graag even serieuze oplossingen...
Helaas heb ik nogal wat haren op mijn benen en scheren is voor mij geen serieuze optie. Ik ben een amateur en echt niet meer. Maar een probleem is wel dat ik bij veel broeken haren door de de stof van de broek krijg. Gewoon tijdens het draaien van de benen steken ze een soort van door de broek heen. Keer op keer. Resultaat is dat ik steeds de stof moet optrekken om geen gladde broek te hebben met allemaal haren door de broek. Het ziet er echt niet uit als ik dit niet doe.
Hebben mensen ook dit probleem en wat is een merk/type dat een veel stevigere broek maakt qua stof? Ik heb nu een Giordana en dat is echt een ramp terwijl ze zo goed zitten.
In de winter kan je natuurlijk dikke gewatteerde broeken aan en dan is het probleem weg, maar die zijn er niet in de zomer...
Graag even serieuze oplossingen...
Beste Mcel
Waarom zou scheren geen optie zijn? als je gaat voor 'bronaanpak' dan is het wel een goede optie. De eerste keer wellicht Veet of zo gebruiken ipv scheren en dan bijhouden.
En het ziet er een stuk beter uit ook als je niet aan het fietsen bent. Of je nu amateur, prof of wielertoerist bent maakt daarbij denk ik niet uit.
Waarom zou scheren geen optie zijn? als je gaat voor 'bronaanpak' dan is het wel een goede optie. De eerste keer wellicht Veet of zo gebruiken ipv scheren en dan bijhouden.
En het ziet er een stuk beter uit ook als je niet aan het fietsen bent. Of je nu amateur, prof of wielertoerist bent maakt daarbij denk ik niet uit.
Dank voor je reactie,
Tja, ik ben al geen fan van het scheren van mijn baard. Ik ben meer van stoppelbaardje zeg maar. Als ik ook nog mijn benen moet gaan scheren... Plus ik heb ook best een zware inplant dus dat kan ook nooit echt mooi worden lijkt mij.
Zijn er niet gewoon broeken die iets dikker zijn of die gewoon een 'stevige structuur' hebben? Ik heb er wel eens specifiek naar gezocht, maar niet echt iets kunnen vinden.
De broeken die ik nu draag zijn van OQ fashion en die hebben een iets andere stof op de plek waar je bovenbeen zit. Iets steviger lijkt het. Alleen zijn ze verder gewoon te goedkoop om goed te zitten.
Tja, ik ben al geen fan van het scheren van mijn baard. Ik ben meer van stoppelbaardje zeg maar. Als ik ook nog mijn benen moet gaan scheren... Plus ik heb ook best een zware inplant dus dat kan ook nooit echt mooi worden lijkt mij.
Zijn er niet gewoon broeken die iets dikker zijn of die gewoon een 'stevige structuur' hebben? Ik heb er wel eens specifiek naar gezocht, maar niet echt iets kunnen vinden.
De broeken die ik nu draag zijn van OQ fashion en die hebben een iets andere stof op de plek waar je bovenbeen zit. Iets steviger lijkt het. Alleen zijn ze verder gewoon te goedkoop om goed te zitten.
als je echt een stevige en degelijke broek wilt, moet je bij Assos zijn. DE broeken die je moet hebben, maar die kosten dan ook DE hoofdprijs. Zelf vind ik het de investering hartstikke waard, dus schaf een Assos aan
no pain no gain
Mcel schreef:Dank voor je reactie,
Zware inplant is kwestie van 1e keer met baardtrimmer of zoals al eerder voorgesteld met veet kaalslag plegen
Als je het daarna met scheermesje bijhoud is het best te doen
Ik scheer baard ook niet graag en vaak maar benen wel
Een aantal voordelen van scheren.
1. Het oogt veel cleaner, gladde benen uit een wielrenbroekje
2. Als je valt ik hoop het niet voor je maar als je valt heb je schonere wond en minder kans op infecties
3. het smeert en masseert makkelijker geschoren benen
4. Iets mindere luchtweerstand
TIP: wel in haarrichting scheren om ingroeiende haren te voorkomen
In mijn optiek is een wielrenner met haar op zijn benen net zoiets als een slager die eigenlijk vegetarier is
Bij Assos komen de haren ook gewoon door de broek heen hoor. Ik heb een Uno en een Mille en bij beiden is dat het geval. Ik scheer mijn benen overigens ook niet.
Dat dacht ik dus ook al. Die broeken zitten vast goed, maar het blijft dus hetzelfde probleem.
Trouwens wat wel positief is om iemand in te halen met gladde benen. Een wannebee prof met weinig conditie... Dat gebeurt mij dus niet...
Van insecten heb ik nauwelijks last. Als dat wel zo is dan plakken ze eerder aan mijn armen die sneller bezweet zijn dan mijn benen.
@ gast; wat voor type agu is het?
Trouwens wat wel positief is om iemand in te halen met gladde benen. Een wannebee prof met weinig conditie... Dat gebeurt mij dus niet...
Van insecten heb ik nauwelijks last. Als dat wel zo is dan plakken ze eerder aan mijn armen die sneller bezweet zijn dan mijn benen.
@ gast; wat voor type agu is het?
Mcel schreef:Trouwens wat wel positief is om iemand in te halen met gladde benen. Een wannebee prof met weinig conditie... Dat gebeurt mij dus niet...
Ahum, die wannebe prof kan ook gewoon een wedstrijdrenner zijn die aan een recuperatietraining bezig is.
En kijk maar eens naar Van Petegem. Heb je al gezien hoeveel haar hij op zijn armen heeft? En toch zijn zijn benen glad geschoren.
Mcel schreef:......
Als ik het dus goed begrijp moet ik op mijn benen haren gaan plakken om geen wannebee prof te zijn? Ik scheer mijn benen niet, maar er groeit ook bijna geen haar op - alleen op 10 cm afstand zie je dat er wat zit (tenminste met mijn ogen, maar dat is weer een ander onderwerp).
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.
Gbrand schreef:Mcel schreef:......
Als ik het dus goed begrijp moet ik op mijn benen haren gaan plakken om geen wannebee prof te zijn? Ik scheer mijn benen niet, maar er groeit ook bijna geen haar op - alleen op 10 cm afstand zie je dat er wat zit (tenminste met mijn ogen, maar dat is weer een ander onderwerp).
Ik dacht: ik houd me in, maar ik vond het ook een wat vreemde opmerking. Iedereen benadert de sport op zijn of haar manier. Jij rijdt zeker ook nog met een fiets uit het 1980, met bijpassend fluoriserend geel dan wel paars jack en pilotenbril om maar niet uitgemaakt te worden voor 'wannebe prof'?