ringetje op ventiel of niet
Ik vind deze vraag / onderwerp eigenijk te slap voor het techniek forum dus daarom plaats ik het hier maar : . Maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar het volgende :
Monteren jullie het bijgeleverde ringetje om het ventiel van je binnenband ? Zo ja waarom en zo nee waarom niet ?
Ik zelf monteerde ze nooit maar heb sinds een paar weken een nieuwe fiets en daar heeft de fietsenmaker ze wel op gezet !
Ik ben echt benieuwd naar jullie reacties .
Monteren jullie het bijgeleverde ringetje om het ventiel van je binnenband ? Zo ja waarom en zo nee waarom niet ?
Ik zelf monteerde ze nooit maar heb sinds een paar weken een nieuwe fiets en daar heeft de fietsenmaker ze wel op gezet !
Ik ben echt benieuwd naar jullie reacties .
Ad
ik monteer ze niet
vind het lelijk gezicht en is niet echt nodig.
vind het lelijk gezicht en is niet echt nodig.
Ik draai ze er eerst op bij het monteren van de binnenband, zodat deze goed recht zit en verwijderen het ringetje als de complete band eenmaal gemonteerd is. Vind het ook een lelijk gezicht, net als de ventieldopjes die ik er ook af laat.
-
- Forum-lid
monteer ze nooit
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Ik monteer ze nooit!
Veel race biba's hebben zelfs niet eens schroefdraad.
Bij een lage banden spanning (MTB, cyclocrosser) bestaat de kans op uitscheuren van het ventiel bij hard remmen (de band kan dan een beetje verschuiven t.o.v. de velg).
Veel race biba's hebben zelfs niet eens schroefdraad.
Bij een lage banden spanning (MTB, cyclocrosser) bestaat de kans op uitscheuren van het ventiel bij hard remmen (de band kan dan een beetje verschuiven t.o.v. de velg).
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Ik heb vroeger altijd geleerd het nooit te doen omdat wanneer je een klapband krijgt moet de binnenband vrijving hebben, en wanneer het ringetje erop zit kan de binnenband niet los komen en dat kan schijnbaar gevaarlijk zijn. Dus vandaar dat ik het nooit doe.
STEVENS SCF 2 ULTEGRA
geen ringetjes en dopjeboel erop, als je de buitenband er weer omheen hebt gezet duw ik, voordat ik de band oppomp het ventiel even naar binnen, zodat de binnenband tegen het loopvlak van de buitenband aandrukt daarna pompen maar
Funny the way it is