Fietsen in het Zwarte Woud.
Voor een training voor de alpen wordt er vaak voor de vogezen gekozen. Dat is natuurlijk ook erg leuk, maar het Zwarte Woud (aan de andere kant van de rijn) kent ook een aantal leuke klimmetjes. Zoals de Kandel (11,5 km a 8,1%) of de Baldenwegerhütte (12 km a 7,3%) de laatste 6 km kent zelfs een gemiddelde van 9,8%....de laatste km 13,3% !Wie kent er naast deze pittige 1e cat klimmetjes nog meer klimmen die je moet hebben gedaan?
[quote="Tinn"]Schauinsland, Wiedener Eck, Weissenbachsattel, Feldberg/Herzogenhorn, Sirnitzsattel en HochBlauen. Zomaar een greep van de beklimming die ik daar zelf deed. Schonau of Todtnau zijn leuke uitvalsbases. [/quote]
Al vind je er niet meer bergen dan voornoemt dan is het nog alleszins de moeite waard om er te fietsen.
Geen meter vlak en overal mooie brede en vaak rustige wegen die goed onderhouden zijn.
echt een aanrader voor wie het echte hooggebergte nog even te hoog vind.
Al vind je er niet meer bergen dan voornoemt dan is het nog alleszins de moeite waard om er te fietsen.
Geen meter vlak en overal mooie brede en vaak rustige wegen die goed onderhouden zijn.
echt een aanrader voor wie het echte hooggebergte nog even te hoog vind.
Zij is ook tegen
brede wegen : dat vind ik nu juist het minst aantrekkelijke in het Schwarzwald:
ik hou eerder van smalle bochtige wegen, die zich tussen de rotsen of naast een ravijn naar omhoog slingeren!
maar: 't zwarte woud is inderdaad een mooie streek ( 30 jaar terug toch!
ik hou eerder van smalle bochtige wegen, die zich tussen de rotsen of naast een ravijn naar omhoog slingeren!
maar: 't zwarte woud is inderdaad een mooie streek ( 30 jaar terug toch!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. ![👻](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f47b.svg)
![😳](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f633.svg)
![🤬](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f92c.svg)