Alles over vakanties op én met de fiets

vakantie 2007!?

sandy78
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:34

sandy78 06 jun 2007 00:46

Vorig jaar stonden we op een camping in Bourg d'oissons, dicht bij de Alpes d'huez.
Daar hebben we veel gereden oa de Alpes d'Huez en de Callibier, dit jaar willen we weer zoiets gaan doen.
Met de caravan (ruim 3 weken), het liefst een iets levendiger dorp als eerder genoemd.
Zelf zitten we te denken aan Italië of Frankrijk.
Wie heeft er leuke tips voor ons?

arnofiets
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2007 09:53

arnofiets 06 jun 2007 10:54

Ik zat vorig jaar in St Jalle, zo'n 40 km ten noorden van de Mt Ventoux, dat was nou niet echt een levendig dorp, maar een plaatsje er vlakbij, Buis les Baronnies volgens mij wel. Hele mooie plek om te fietsen, er is van alles in de buurt, kleine colletjes als de Col d' Ey, Col de Peyruerque, iets zwaardere zoals de Col de Soubreyand, Col de Perty en natuurlijk de Ventoux, van alledrie de kanten. Als je iets zuidelijker fietst heb je dan nog de Gorges de la Nesque. Ik kan je wel een wat uitgebreider verslagje sturen van mijn reis?

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 08 jun 2007 14:01

Een paar jaar geleden zat ik in Trafoi. Aan de voet van de Stelvio. Het hotel waar we gelogeerd waren lag in bocht 45. In totaal zijn er 48 bochten in de klim die 27km lang is en een gemiddeld stijgingspercentgage van 8%. Trafoi ligt nog net in Italië, maar eens boven op de Stelvio ben je in Zwitserland. Het dorpje zelf is redelijk levendig, mede door de vele fietsers, maar het kan beter. In de buurt van Trafoi ligt Bolzano, een grote stad waar het meer dan levendig genoeg is.
Excuse me while I kiss the sky

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 08 jun 2007 15:33

[quote="Ridley rijder"]Een paar jaar geleden zat ik in Trafoi. Aan de voet van de Stelvio. Het hotel waar we gelogeerd waren lag in bocht 45. In totaal zijn er 48 bochten in de klim die 27km lang is en een gemiddeld stijgingspercentgage van 8%. Trafoi ligt nog net in Italië, maar eens boven op de Stelvio ben je in Zwitserland. Het dorpje zelf is redelijk levendig, mede door de vele fietsers, maar het kan beter. In de buurt van Trafoi ligt Bolzano, een grote stad waar het meer dan levendig genoeg is.[/quote]

Dan zou ik gaan voor Merano of Lana. Daar zijn mooie klimmen (stelvio, timmelsjoch, jaufenpass enz enz.) en je zit een uurtje rijden van de Dolomieten!

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 08 jun 2007 15:37

Idd, Merano is ook een mooie en levendige stad. Met zoals gezegd, de verschillende fietsmogelijkheden in de buurt.
Excuse me while I kiss the sky

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 08 jun 2007 16:20

[quote="ArnoFiets"]Ik zat vorig jaar in St Jalle, zo'n 40 km ten noorden van de Mt Ventoux, dat was nou niet echt een levendig dorp, maar een plaatsje er vlakbij, Buis les Baronnies volgens mij wel. Hele mooie plek om te fietsen, er is van alles in de buurt, kleine colletjes als de Col d' Ey, Col de Peyruerque, iets zwaardere zoals de Col de Soubreyand, Col de Perty en natuurlijk de Ventoux, van alledrie de kanten. Als je iets zuidelijker fietst heb je dan nog de Gorges de la Nesque. Ik kan je wel een wat uitgebreider verslagje sturen van mijn reis?[/quote]

Ik heb ooit op de camping (langs het riviertje) bij Buis les Baronnies gestaan. Het plaatsje is inderdaad perfect, de camping had behoorlijke hoogte verschillen, waardoor de voorkant van de caravan 1,2 m gestut moest worden. Deze ervaring ter zijde... je kan er idd heel leuk vertoeven, neem alleen wel veel water mee, want het is er snikheet!!!! Oja, wandel ook eens langs de abrikozenboomgaarden, eeeerug lekker allemaal :)
no pain no gain

Plaats reactie