Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

FSA CRANK

ruby
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jun 2007 00:25

ruby 05 jun 2007 23:29

Ik rij momenteel met een FSA COMPACT GROSSHAMER crank.
Telkens na een rit zit er speling in de crank. Dan moet ik deze weer aantrekken.
Kan dit slijtage van de cups [BUITENLAGERS] zijn ?? Na 7000 km. al ??
Heeft iemand hier ervaring mee ??

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28006
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jun 2007 10:53

Dit is een bekend probleem van de FSA crank. 7000 vind ik dan nog niet eens heel vroeg.

Ik zou je adviseren om Shimano Hollowtech II lagers te monteren, deze passen gewoon.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 06 jun 2007 17:40

Mijn SLK was na 5500 al versleten ;) als je hem niet kan aantrekken, en er speling op blijf, zijn je lagers inderdaad versleten.
Afbeelding

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4706
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 jun 2007 18:40

Hier het zelfde probleem. Mijn lagers zijn na 5000km ook al versleten, heb nu een set ceramische lagers van acros in bestelling staan. Want je kunt zeggen van FSA wat je wilt maar ze gebruiken wel een standaard maat voor elke aansluiting, zodat je elk merk vervangingsonderdeel kunt monteren.

ruby
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jun 2007 00:25

ruby 07 jun 2007 22:43

Bedankt voor de informatie.
Ik kan dus gewoon de hollowtech cups monteren .
Gaan deze wel langer mee ?

ibie
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 aug 2006 22:32

ibie 08 jun 2007 00:39

Heb dit probleem ook gehad met de MegaExo van FSA. Heb nu Hollowtech II van Shimano. Ik heb wel opvulringen, omdat de Megaexo bredere cups zijn.
Pinarello FP3 Blue, Ultegra, Mavic Ksyrium
Ridley Scandium, Ultegra, Easton Vista
Cube LTD SL

Plaats reactie