Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campagnolo Veloce 2007

sjoen
Forum-lid

sjoen 04 jun 2007 22:37

Hallo iedereen,

Even schetsen: begin dit jaar heb ik wat aanpassingen aan mijn fiets gedaan. Ik heb een tripple daytona 9-speed verwisseld met een dubbel veloce 10-speed. Op zich ben ik wel tevreden over die groep, maar toch heb ik een aantal opmerkingen. Met mijn daytona-groep heb ik vijf jaar gereden en geen enkel probleem gehad. In fietsmagazine stond ooit eens een artikel over de Veloce-groep: "niet kapot te krijgen" was de conclusie. Door het prijsverschil met de centaur heb ik dus voor de Veloce 2007 gekozen. Ik dacht dat dat wel een goede keuze zou zijn. Maar, als ik in regenweer fiets, begint mijn trapas enorm te kraken. Ik heb hem al bij twee verschillende fietsenmakers binnen gedaan. De eerste vond niets, de tweede zei dat de trapas te hard was vastgedraaid en dat er vuil in zat. Hij heeft de as uitgekuist en opnieuw vastgeschroefd met de volgens hem juiste kracht. 'Slechts' 28 eur -ik viel bijna achterover!!- en ik was weer gediend. Alles liep weer prima tot ik met Tilff-Bastonge-Tilff opnieuw in de regen reed. Het gekraak stak weer enorm de kop op. In de namiddag klaarde het weer uit en was ook het gekraak verdwenen. Zijn er nog mensen die met de nieuwe Veloce groep rijden en hetzelfde probleem ondervinden? Is er iets aan te doen?

Groetjes,

Sjoen

PS: die fiets wordt -als ik mijn nieuwe fiets heb- mijn trainingsfiets en ook mijn fiets bij regenweer. Hij gaat dus nog vaak in de regen moeten rijden! Met dat gekraak is dat echt niet niet leuk!

maarten_h
Forum-lid

maarten_h 04 jun 2007 23:34

Beste Sjoen,

Dit probleem heb ik ook met mijn Centaur 2007 groep.(UTS) Merkte het gisteren, het gaat ontzettend tekeer als je aanzet.
Heb vorige week de Elfstedentocht in de regen gereden, en daarna kwam de herrie.
Ik ga er morgen maar mee naar m'n FM, want hier wordt ik gek van.

Gr. Maarten
Cannondale CAAD 5 met Centaur 2007

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 jun 2007 00:27

Dit heeft helemaal niets met Campagnolo te maken, het is maar de vraag of bij beide nu nog de oorzaak bij de trapas ligt. Alles om de beurt uit elkaar halen, echt goed schoonmaken en met goede montagepasta vast zetten, dan kan er ook geen rotzooi zo maar inkomen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

maarten_h
Forum-lid

maarten_h 06 jun 2007 15:04

Ben gister bij de FM geweest, hij zei dat ze er te weinig vet in gedaan hadden, dus nu zit er nieuwe montagepasta in. Vanavond eens kijken of de kraak nu weg is.

sjoen
Forum-lid

sjoen 08 jun 2007 16:21

Amclassic,

De fout ligt met andere woorden bij de fietsenmakers. Hun werk is niet goed gedaan. Het is nu alweer een tijdje droog, dus rijdt de fiets prima. Ben eens benieuwd bij de volgende bui.

Maarten,

Hou me op de hoogte als je nog eens in de regen fietst!

Dank voor de reacties,

Sjoen

maarten_h
Forum-lid

maarten_h 08 jun 2007 18:35

Hallo Sjoen,

Heb m'n fiets dinsdagmiddag even laten nakijken; er is nieuw vet in het crankstel gedaan. Ik heb het oude vet zelf gezien, er zat geen troep/vuil in. Volgens de monteur was er waarschijnlijk bij montage te weinig vet in gedaan.
Echter na een kilometer of twintig kraakt het weer als ik met de rechtercrank aanzet.
Ik heb van alles geprobeerd; pedalen wisselen en andere schoenen geprobeerd.
Echter blijft het probleem, dus ga volgende week nog is langs.

Ik bedenk me nu wel iets: zou het misschien niet kunnen zijn dat het bracket niet goed gefreest is? Ik las namelijk in een topic daarover hier op het forum dat dat na een tijdje ook kan gaan kraken...

Groeten Maarten

Plaats reactie