Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of bike.

MTB voor 9-jarige jongen, wie-o-wie?

oyah
Forum-lid

oyah 04 jun 2007 16:52

Ik ben op zoek naar een MTB voor mijn zoon. Hij is bijna 9 jaar, zo'n 1,35m lang en ik dacht daarom zelf aan een fiets met 24 inch wielen.
Heeft iemand (goede) raad voor wat betreft de maat e.d. of zelfs een passende fiets in de aanbieding? Die zou dan op 11 juni evt. zijn verjaardagscadeau kunnen worden. Ik ben afgelopen weekend met hem naar Amerongen geweest en hij was niet te houden (op zijn gewone fiets zonder versnellingen, wel met dikke banden, maar ook: spatborden, standaard, licht en bagagedrager ; loodzwaar dus, vandaar...)
Reacties graag op :  Ooyyaahh@hotmail.com
Bij voorbaat dank! 
Fiets... ook eens 11 speed!

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 04 jun 2007 18:37

Elk beetje fiets merk heeft wel een collectie voor kinderen. Dus het beste advies dat je kan krijgen is: ga eens kijken bij een fm en informeer daar naar de mogelijkheden.

oyah
Forum-lid

oyah 11 jun 2007 11:50

Getipt en inmiddels bij een FM een passende MTB gevonden (24" ) met instelbaar stuur en zelfs de crancks zijn bij dit model op 2 lengten in te stellen! Speciaal voor kinderen in de groei, ze noemen het "Fit specific design". Kan hij even mee vooruit.

[img=http://img237.imageshack.us/img237/3331 ... aamqf0.png]
Met het rubber door de blubber!

IBAN
Forum-lid

IBAN 11 jun 2007 11:57

Ben zelf ook op zoek naar zoiets dergelijks. Waar heb je deze gekocht, en wat was de prijs?
dacht zelf aan een batavus snake, maar die zijn nogal prijzig.

ps: droegen jullie hetzelfde shirt zondag? Reed er zelf zondag nml, en zag een vader en zoon met hetzelfde shirtje aan.

oyah
Forum-lid

oyah 13 jun 2007 10:53

Deze komt dus van de plaatselijke FM en kostte ruim de helft van de nieuwprijs. Heb er wel geluk mee gehad, deze is zo goed als nieuw. Een "Snake" heeft 3 versnellingen in de naaf, ik weet niet of dat voor het terrein genoeg is als je hem daarvoor wilt gebruiken. Op MP staan er ook nog wel wat (oudere, 24 inch) te koop.

Zondag reden we inderdaad in hetzelfde rode shirt. Het viel me op dat veel mede MTB-ers sowieso een brede lach op hun gezicht krijgen als ze zo'n kereltje bezig zien. Dat heb ik zelf ook altijd gedaan, beetje aanmoedigen enzo...

Plaats reactie