L\'Eroica 2011
-
- Forum-lid
Met de mooie herinnering aan de editie van 2010 nog in het geheugen is het alweer tijd om vooruit te kijken naar L'Eroica 2011. De editie die alweer mijn derde deelname op rij gaat worden. Inmiddels eigenlijk gewoon een zekerheidje als afsluiter van het fietsseizoen. Maar dan wel een afsluiter waar ik het hele jaar al naar uit kijk. En echt niet omdat ik niet kan wachten tot ik m'n fiets weer in de schuur kan zetten.
Het eerste jaar nam ik deel met een Moser en dit jaar had ik de eer om een prachtige Legnano rond te mogen leiden over de toscaanse strade bianche. Normaal gesproken zal ik in 2011 opnieuw met deze fiets gaan rijden. Want zeg nu zelf. Het zal een hele klus worden om een mooier exemplaar te vinden.
[img=http://lh6.ggpht.com/_mbPLrHBli-k/THVUe ... C_5626.jpg]
Daarbij heb ik ook twee mooie shirts én heb ik inmiddels als extra attribuut een mooi petje gevonden. Alsof dat nog niet genoeg is kan ik ook nog eens uitstekend uit de voeten met de fiets. Een bepaald niet onbelangrijk gegeven gezien het parcours waar je overheen moet.
Voor iedereen die in 2011 wil gaan deelnemen is het even opletten geblazen. De inschrijving gaat namelijk op 1 februari open en om het karakter van l'Eroica in stand te houden is er dit jaar een deelnemerslimiet ingesteld. Hier de mededeling van de organisatie:
Dear Friends of L'Eroica,
The entries for the next edition No. 15, Feb.1 will be started.
This edition will be an unforgettable year and there are good prospects
for this to happen. You may be surprised with just one special effect: it will not change anything!
Paths are confirmed, new logistics area, old supplies , exhibitions and
other related activities such as book presentations, theatrical activities, meetings with people who have made cycling history. Participants also will remain the same. To keep the Eroica a special event, we can not be more of those 3,500 who were with us in 2010.
We had to do this to prevent the event grow and become too unwieldy. But we thought a lot about the decision. You can read the rules we will publish it on the website a few days. You can read that we have privileged the participation of older people, important carriers of knowledge and experience that L'Eroica will not fail.
Nu zal dit geen AGR praktijken opleveren maar wacht dus niet te lang met inschrijven als je zeker wilt zijn van je deelname. Wie ga ik in oktober allemaal tegenkomen?
Het eerste jaar nam ik deel met een Moser en dit jaar had ik de eer om een prachtige Legnano rond te mogen leiden over de toscaanse strade bianche. Normaal gesproken zal ik in 2011 opnieuw met deze fiets gaan rijden. Want zeg nu zelf. Het zal een hele klus worden om een mooier exemplaar te vinden.
[img=http://lh6.ggpht.com/_mbPLrHBli-k/THVUe ... C_5626.jpg]
Daarbij heb ik ook twee mooie shirts én heb ik inmiddels als extra attribuut een mooi petje gevonden. Alsof dat nog niet genoeg is kan ik ook nog eens uitstekend uit de voeten met de fiets. Een bepaald niet onbelangrijk gegeven gezien het parcours waar je overheen moet.
Voor iedereen die in 2011 wil gaan deelnemen is het even opletten geblazen. De inschrijving gaat namelijk op 1 februari open en om het karakter van l'Eroica in stand te houden is er dit jaar een deelnemerslimiet ingesteld. Hier de mededeling van de organisatie:
Dear Friends of L'Eroica,
The entries for the next edition No. 15, Feb.1 will be started.
This edition will be an unforgettable year and there are good prospects
for this to happen. You may be surprised with just one special effect: it will not change anything!
Paths are confirmed, new logistics area, old supplies , exhibitions and
other related activities such as book presentations, theatrical activities, meetings with people who have made cycling history. Participants also will remain the same. To keep the Eroica a special event, we can not be more of those 3,500 who were with us in 2010.
We had to do this to prevent the event grow and become too unwieldy. But we thought a lot about the decision. You can read the rules we will publish it on the website a few days. You can read that we have privileged the participation of older people, important carriers of knowledge and experience that L'Eroica will not fail.
Nu zal dit geen AGR praktijken opleveren maar wacht dus niet te lang met inschrijven als je zeker wilt zijn van je deelname. Wie ga ik in oktober allemaal tegenkomen?
-
- Forum-lid
Machtig mooie fiets!
-
- Forum-lid
Voor de liefhebbers is er nu uitverkoop bij de Le Coq Sportif shop. l'Eroica sweaters voor weinig: KLIK!
-
- Forum-lid
Ik heb mijn vrouw en mezelf verrast door in te schrijven voor de l'Eroica 2011. Niet voor de 205km maar voor een hit & run 75km. Vrijdag aankomen en zondagavond of maandagochtend weer terug. Dat is het idee, helaas geen tijd voor meer. Vliegtickets en onderdak moet ik nog gaan regelen maar dat komt wel goed.
-
- Forum-lid
Geweldig Hans!
Ik stond op 0:02 weer ingeschreven voor de 205km. Er zijn maar 500 plaatsen voor buitenlanders dus wees er snel bij.
Ik stond op 0:02 weer ingeschreven voor de 205km. Er zijn maar 500 plaatsen voor buitenlanders dus wees er snel bij.
Hmm, volgend jaar ga ik zeker een potje maken om een vliegticket en appartement te kunnen boeken, als ik dan dit seizoen mijn alan super record in toonbare staat krijg ben ik van de partij volgend jaar, lijkt me een ultime tocht!
mijn Flickr
Jaapieo, je fiets hoeft echt niet toonbaar te zijn, "de helft" van de italianen rijdt op fietsen die je hier niet eens meer als pekelfiets zou willen gebruiken. Wil niet zeggen overigens dat er niet minstens 1700 tot in de puntjes verzorgde fietsen meerijden.
Mja, wil de fiets sowieso in mooie staat terug brengen, hem nu gelijk al op gaan bouwen geeft alleen de lol van het monteren maar dat geeft in dit geval geen voldoening, wil de blanco versie veranderen in de versie met zwart geanodiseerde buizen (hoewel ik ze zwart spuit) en de lugs worden hoogglans gepolijst, op ebay tik ik dan een setje details op de kop en de onderste vork van de achterbrug laat ik aan de kettingzijde ongespoten, er komen handgespaakte wielen in en ik denk dat het geheel afgemonteerd wordt met een ofmega gruppo linea master een campa zadelpen rols(??) zadel en 3ttt stuur en stuurpen die ik nog heb liggen.
(nu nog wat geld in het spaarvarken om het te realiseren..)
(nu nog wat geld in het spaarvarken om het te realiseren..)
mijn Flickr
[quote="BianchiSL3"]Ik heb mijn vrouw en mezelf verrast door in te schrijven voor de l'Eroica 2011. Niet voor de 205km maar voor een hit & run 75km. Vrijdag aankomen en zondagavond of maandagochtend weer terug. Dat is het idee, helaas geen tijd voor meer. Vliegtickets en onderdak moet ik nog gaan regelen maar dat komt wel goed.
Ik heb mezelf ook verrast en ingeschreven voor de 75 km om de sfeer en de ervaring van l"eroica te ervaren.Hoe ik het allemaal precies ga regelen weet ik ook nog niet.
De fiets is geen probleem.Ik kan zelfs nog kiezen uit verschillende stalen rossen.
Ik heb mezelf ook verrast en ingeschreven voor de 75 km om de sfeer en de ervaring van l"eroica te ervaren.Hoe ik het allemaal precies ga regelen weet ik ook nog niet.
De fiets is geen probleem.Ik kan zelfs nog kiezen uit verschillende stalen rossen.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
-
- Forum-lid
[quote="Sunitram"]
[/quote]
Leuk, dat wordt heel erg gezellig zo! Gerard heeft wel wat teweeg gebracht.
[/quote]
Leuk, dat wordt heel erg gezellig zo! Gerard heeft wel wat teweeg gebracht.