pro2race of gp4000?
Ik heb nieuwe banden nodig voor wedstrijdgebruik en voor in de bergen. Ik rijd nu op ultremo's. Ik weeg nu 60kg.
Ik kan weer ultremo's kopen of de nieuwe gp4000s voor 30 euro. Maar bij van eyck zijn de gewone gp4000 en de pro2race maar 22 euro wat dus 16 euro scheelt.
Dus mijn vraag is of de duure banden die 16 euro waard zijn. Zo niet welke van de twee, pro2race of gp4000, ik het beste koop.
Ik vind lekbestendigheid ook wel handig voor in de bergen. Dus echte wedstrijdbanden die wel licht rollen maar gauw kappot zijn wil ik niet.
Of zijn er nog meer opties zoals fortezza's?
En voor binnenbanden wou ik vittoria ultralight halen, is dat een goede keus voor zowel wedstrijd als bergen?
Groeten robert
Ik kan weer ultremo's kopen of de nieuwe gp4000s voor 30 euro. Maar bij van eyck zijn de gewone gp4000 en de pro2race maar 22 euro wat dus 16 euro scheelt.
Dus mijn vraag is of de duure banden die 16 euro waard zijn. Zo niet welke van de twee, pro2race of gp4000, ik het beste koop.
Ik vind lekbestendigheid ook wel handig voor in de bergen. Dus echte wedstrijdbanden die wel licht rollen maar gauw kappot zijn wil ik niet.
Of zijn er nog meer opties zoals fortezza's?
En voor binnenbanden wou ik vittoria ultralight halen, is dat een goede keus voor zowel wedstrijd als bergen?
Groeten robert
Als je nooit wil lekrijden moet je vooral geen ultralichte binnenbandjes kopen natuurlijk...... Michelin Pro2Race zijn iets lekgevoeliger dan GP4000, maar de Michelins lopen iets lichter.
Een band is altijd een compromis...
Een band is altijd een compromis...
Zowel conti als michelin zijn vergelijkbaar qua lekbestendigheid en zonder meer goed. Die verschillen zijn zo klein daar zou ik geen probleem van maken. Als rolweerstand belangrijk is koop dan wel de grand prix 4000 S want die schijnen lichter te rollen dan de "gewone" 4000 die overigens ook gewoon goed is. Fortezza's kan ook maar die zijn iets minder lekbestendig en rollen een fractie zwaarder dan de anderen.
Mijn mening over conti gp's is dat ze nogal vierkant zijn. Nu zal je denken "banden zijn toch altijd rond?" Dat klopt ook, maar ik bedoel de overgang van loopvlak naar wang van de band. Mijn gevoel (dus puur subjectief) is dat de michelins in bochten soepeler rijden. Als je met conti's schuin gaat voor een bocht is er een overgang als je iets schuiner gaat hangen. Misschien komt dat door het loopvlak dat iets harder is, ik zou het eigenlijk niet weten. Michelins rijden naar mijn gevoel ook een stuk comfortabeler!
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
Als je duurzaamheid geen probleem vind en je bereid bent om elke 1500km nieuwe te monteren zou ik voor de michelin pro2grip of pro2race gaan. Deze rollen super en zitten werkelijk aan de weg gekleeft. De continental 4000 is echter een stuk slijtvaster (en qua performance niet heel veel minder). Na 2500km zet ik ze van voor naar achter op mijn reservefiets en rijd ik er nog zo'n 1500km mee.
Ultremo's heb ik nog in de kast liggen en ga ik over 2500km maar eens testen.
Ultremo's heb ik nog in de kast liggen en ga ik over 2500km maar eens testen.
Waarom is dat eigenlijk dat lichte binnenbandjes vaker lek zouden zijn? Je krijgt toch pas een lek als iets scherps door het canvas heen komt en dan is toch geen enkel binnenbandje meer bestand? Of kun je lichte ook gewoon lek stoten?
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Bedankt voor al de antwoorden.
Zijn pro2racen al na 1500 km op? Dat is wel erg kort. Ik heb bij de ultremo's na 2000km voor en achter omgewisseld. De voorband had nog niets geleden, de naad zat er nog op, en achter was de naad er maar net af. Dus ik denk er iig nog eens 2000km mee te kunnen rijden.
Dan loont het dus toch om dure ultremo's of gp4000s te kopen, of gaan de gp4000s ook maar zo kort mee? Of is 4000km voor ultremo's lang en zal ik ook langer met michelins doen?
En de gp4000 zijn minder voor wedstrijden?
En hoe zijn de banden, vooral de michelin, in de regen?
Zijn pro2racen al na 1500 km op? Dat is wel erg kort. Ik heb bij de ultremo's na 2000km voor en achter omgewisseld. De voorband had nog niets geleden, de naad zat er nog op, en achter was de naad er maar net af. Dus ik denk er iig nog eens 2000km mee te kunnen rijden.
Dan loont het dus toch om dure ultremo's of gp4000s te kopen, of gaan de gp4000s ook maar zo kort mee? Of is 4000km voor ultremo's lang en zal ik ook langer met michelins doen?
En de gp4000 zijn minder voor wedstrijden?
En hoe zijn de banden, vooral de michelin, in de regen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
IN ieder geval geen Vittoria ultralite als binnenband: De latex binnenbanden (bv Michelin) hebben minder rolweerstand en zijn daarbij ook nog lekbestendiger. Alleen maar voordelen dus, de nadelen zijn mijns inziens minimaal: iets vaker bijpompen, dus elke 2 dagen, en iets duurder.
Ja ik had al wel gehoord van latex. Maar dat zou weer niks zijn voor in de bergen.
Ultralight is wel maar 2,50 en latex 10 (?). Dus liever gewoon butyl.
Maar het is meer dat ik bang ben voor scheurende binnenbanden enzo.
Als dat niet is lijken me het wel goede.
Maar het ging vooral om de buitenbanden.
Ultralight is wel maar 2,50 en latex 10 (?). Dus liever gewoon butyl.
Maar het is meer dat ik bang ben voor scheurende binnenbanden enzo.
Als dat niet is lijken me het wel goede.
Maar het ging vooral om de buitenbanden.
Quoten: Origineel geplaatst door Robert2 op 04 Juni 2007
Zijn pro2racen al na 1500 km op? Dat is wel erg kort.
Welnee, ik heb ze net vervangen na 4100 km. Dan worden ze net iets te vierkant voor m'n gevoel, het loopvlak is dan nog best aanwezig hoor, je rijdt dan nog lang niet op het canvas. In de regen staan de michelins niet heel goed bekend.
Zijn pro2racen al na 1500 km op? Dat is wel erg kort.
Welnee, ik heb ze net vervangen na 4100 km. Dan worden ze net iets te vierkant voor m'n gevoel, het loopvlak is dan nog best aanwezig hoor, je rijdt dan nog lang niet op het canvas. In de regen staan de michelins niet heel goed bekend.
Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 04 Juni 2007
In de regen staan de michelins niet heel goed bekend.
'staan bekend', je hebt ze zelf gebruikt, ben je het er mee eens? Zijn ze slecht op nat wegdek?
Maar fijn om te horen dat de slijtage wel meevalt.
Maar ik ga wel voor de gp4000 of de pro2race, niet de duren.
Dus zou iemand kunnen zeggen waarop de gp4000 en de pro2race punten scoren of noujuist minder zijn? Dan bedoel ik nat wegdek, lekbestendigheid, slijtage, grip en rolweerstand.
Belangrijk vindt ik dat ze redelijk lekbestendig zijn en grip hebben, ook op het nat. Rolweerstand en slijtage zijn leuk, net zoals gewicht. Is het zo dat gp4000 205gram zijn en pro2race 220?
In de regen staan de michelins niet heel goed bekend.
'staan bekend', je hebt ze zelf gebruikt, ben je het er mee eens? Zijn ze slecht op nat wegdek?
Maar fijn om te horen dat de slijtage wel meevalt.
Maar ik ga wel voor de gp4000 of de pro2race, niet de duren.
Dus zou iemand kunnen zeggen waarop de gp4000 en de pro2race punten scoren of noujuist minder zijn? Dan bedoel ik nat wegdek, lekbestendigheid, slijtage, grip en rolweerstand.
Belangrijk vindt ik dat ze redelijk lekbestendig zijn en grip hebben, ook op het nat. Rolweerstand en slijtage zijn leuk, net zoals gewicht. Is het zo dat gp4000 205gram zijn en pro2race 220?