Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wat is beter? SPD of Look?

marijn1982
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 mei 2007 13:21

marijn1982 24 mei 2007 23:52

Hallo,
Wat kan ik voor het wielrennen beter gebruiken?
SPD-pedalen of de grotere Look-pedalen? En waarom?

specliffeddes
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06

specliffeddes 25 mei 2007 11:42

@Vrouwke

Ik neem aan dat je SPD-SL niet insluit? Veel van mijn fietsmaatjes (en ikzelf) rijden SL. De klikmethode riekt naar Look - plaatjes hebben net een ander formaat. Over het algemeen bevalt SL mij prima. Het voordeel is dat het binnen elk budget past. Voor 29,- heb je al het instapmodel SL-pedalen; voor 50,- kun je via websites al een stel Ultegra-pedalen op de kop tikken. Plaatjes zijn in twee soorten verkrijgbaar: semi-flexibel (geel) en stijf (rood).
Ik heb zelf geen ervaring met Look. Look blijft natuurlijk in zekere zin 'fähiger' dan Shimano. Shimano is degelijk en betaalbaar.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 25 mei 2007 11:48

Ik zou voor SPD-SL gaan.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

specliffeddes
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06

specliffeddes 25 mei 2007 11:51

Overigens ben ik het wel met Vrouwke eens: Spd(r) is zeer onbevredigend voor op 't raceros. Wanneer je Spd overweegt, concentreer je dan op SL - er loopt overigens wel een aardige actie bij vele FM's, waarbij je een stel shimano schoenen en pedalen tezamen voor ca. 70,-. Dan moet je wel van wit houden.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 25 mei 2007 12:09