triple naar compact
Wat moet ik eigenlijk allemaal vervangen als ik van triple naar compact wil gaan.Ik heb nu campagnolo 39/50 en cassette 12/25.De derailleur heeft een lange kooi.Hoe zit het ook vb met de cassette als je 34/50 steken hebt.Kan dit blijven of toch maar voor vb11/23 gaan.
Het kan allemaal zonder problemen maar of het ook lekker rijdt zul je zelf moeten bepalen. Waar woon je precies en op welk terrein rijd je voornamelijk?
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 24 Mei 2007
Het kan allemaal zonder problemen maar of het ook lekker rijdt zul je zelf moeten bepalen. Waar woon je precies en op welk terrein rijd je voornamelijk?
Ik rij op vlakke en heuvelachige terreinen.
Het kan allemaal zonder problemen maar of het ook lekker rijdt zul je zelf moeten bepalen. Waar woon je precies en op welk terrein rijd je voornamelijk?
Ik rij op vlakke en heuvelachige terreinen.
Dan zou ik lekker met die triple blijven rijden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Havana, ben je van je geloof gevallen!
What makes the boat go faster?
Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 25 Mei 2007
Havana, ben je van je geloof gevallen!
Ik denk zoiets nog bij zijn opmerking hoorde:
'Mits je een compact mooier vindt en dus voor de looks gaat'
Een tripple heeft alle voordelen van een compact (en meer). Ik denk dat vooral de looks de doorslag geven.
Havana, ben je van je geloof gevallen!
Ik denk zoiets nog bij zijn opmerking hoorde:
'Mits je een compact mooier vindt en dus voor de looks gaat'
Een tripple heeft alle voordelen van een compact (en meer). Ik denk dat vooral de looks de doorslag geven.
Nee absoluut niet, maar als ik op ZOWEL heuvelachtig als vlak terrein zou rijden zou ik liever met een triple rijden aangezien het grote blad van een compact te groot is voor 't vlakke en 't kleine te klein. Of ik zou experimenteren met een 36 of 38 binnenblad, dat zou ook tot de mogelijkheden behoren.
De grootste reden is natuurlijk de look.Maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag!!
Quoten: Origineel geplaatst door dieseltje op 25 Mei 2007
Nee want gewicht mocht je dit belangrijk vinden en de Q-factor zijn ook argumenten voor een compact!
Het gewicht is meegenomen.En wat is q factor eigenlijk?Ik heb gehoord dat ik alleen mijn voor derailleur moet vervangen.Klopt dit?Komaan mensen help mij eens
Nee want gewicht mocht je dit belangrijk vinden en de Q-factor zijn ook argumenten voor een compact!
Het gewicht is meegenomen.En wat is q factor eigenlijk?Ik heb gehoord dat ik alleen mijn voor derailleur moet vervangen.Klopt dit?Komaan mensen help mij eens
Als je zo'n toon aanslaat én het verdomt om zelf even te zoeken (ooit van Google gehoord?) bekijk je 't maar lekker.
Quoten: Origineel geplaatst door omer op 24 Mei 2007
Wat moet ik eigenlijk allemaal vervangen als ik van triple naar compact wil gaan.Ik heb nu campagnolo 39/50 en cassette 12/25.De derailleur heeft een lange kooi.Hoe zit het ook vb met de cassette als je 34/50 steken hebt.Kan dit blijven of toch maar voor vb11/23 gaan.
Allereerst een nieuwe bracketas , en en compact crankstel. ventueel een compact voorderailleur , voor het feilloos schakelen.
Ik zou een compact nemen met een 36/50 en een 12-25 cassette, heb ik zelf ook. Ik kan goed fietsen tussen 20 km/h en max. ca 42 km/h , geeft geen enkel probleem.
Op de 36 / 15-16-17 voor langzamere kilometers en 50 / 15 -16-17 en eventueel de 19 , wat net kan , voor wat meer vaart. Op de 36/25 kan je bijna overal bovenkomen , en anders kan je altijd nog de 23/26 tandkransen kopen of eventueel een 26/29.
Veel succes en Grtz Rene
Wat moet ik eigenlijk allemaal vervangen als ik van triple naar compact wil gaan.Ik heb nu campagnolo 39/50 en cassette 12/25.De derailleur heeft een lange kooi.Hoe zit het ook vb met de cassette als je 34/50 steken hebt.Kan dit blijven of toch maar voor vb11/23 gaan.
Allereerst een nieuwe bracketas , en en compact crankstel. ventueel een compact voorderailleur , voor het feilloos schakelen.
Ik zou een compact nemen met een 36/50 en een 12-25 cassette, heb ik zelf ook. Ik kan goed fietsen tussen 20 km/h en max. ca 42 km/h , geeft geen enkel probleem.
Op de 36 / 15-16-17 voor langzamere kilometers en 50 / 15 -16-17 en eventueel de 19 , wat net kan , voor wat meer vaart. Op de 36/25 kan je bijna overal bovenkomen , en anders kan je altijd nog de 23/26 tandkransen kopen of eventueel een 26/29.
Veel succes en Grtz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless