Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

triple naar compact

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 24 mei 2007 22:13

Wat moet ik eigenlijk allemaal vervangen als ik van triple naar compact wil gaan.Ik heb nu campagnolo 39/50 en cassette 12/25.De derailleur heeft een lange kooi.Hoe zit het ook vb met de cassette als je 34/50 steken hebt.Kan dit blijven of toch maar voor vb11/23 gaan.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28112
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 mei 2007 22:43

Het kan allemaal zonder problemen maar of het ook lekker rijdt zul je zelf moeten bepalen. Waar woon je precies en op welk terrein rijd je voornamelijk?

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 24 mei 2007 22:45

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 24 Mei 2007


Het kan allemaal zonder problemen maar of het ook lekker rijdt zul je zelf moeten bepalen. Waar woon je precies en op welk terrein rijd je voornamelijk?

Ik rij op vlakke en heuvelachige terreinen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28112
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 mei 2007 11:10

Dan zou ik lekker met die triple blijven rijden.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 25 mei 2007 11:14

Havana, ben je van je geloof gevallen!
What makes the boat go faster?

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 25 mei 2007 12:51

Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 25 Mei 2007

Havana, ben je van je geloof gevallen!


Ik denk zoiets nog bij zijn opmerking hoorde:
'Mits je een compact mooier vindt en dus voor de looks gaat'
Een tripple heeft alle voordelen van een compact (en meer). Ik denk dat vooral de looks de doorslag geven.
 
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28112
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 mei 2007 12:55

Nee absoluut niet, maar als ik op ZOWEL heuvelachtig als vlak terrein zou rijden zou ik liever met een triple rijden aangezien het grote blad van een compact te groot is voor 't vlakke en 't kleine te klein. Of ik zou experimenteren met een 36 of 38 binnenblad, dat zou ook tot de mogelijkheden behoren.

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 25 mei 2007 14:53

De grootste reden is natuurlijk de look.Maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag!!

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 25 mei 2007 15:12

Nee want gewicht mocht je dit belangrijk vinden en de Q-factor zijn ook argumenten voor een compact!
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 25 mei 2007 20:25

Quoten: Origineel geplaatst door dieseltje op 25 Mei 2007


Nee want gewicht mocht je dit belangrijk vinden en de Q-factor zijn ook argumenten voor een compact!

Het gewicht is meegenomen.En wat is q factor eigenlijk?Ik heb gehoord dat ik alleen mijn voor derailleur moet vervangen.Klopt dit?Komaan mensen help mij eens

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28112
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 mei 2007 20:26

Als je zo'n toon aanslaat én het verdomt om zelf even te zoeken (ooit van Google gehoord?) bekijk je 't maar lekker.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6518
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 25 mei 2007 22:41

Quoten: Origineel geplaatst door omer op 24 Mei 2007


Wat moet ik eigenlijk allemaal vervangen als ik van triple naar compact wil gaan.Ik heb nu campagnolo 39/50 en cassette 12/25.De derailleur heeft een lange kooi.Hoe zit het ook vb met de cassette als je 34/50 steken hebt.Kan dit blijven of toch maar voor vb11/23 gaan.


Allereerst een nieuwe bracketas , en en compact crankstel. ventueel een compact voorderailleur , voor het feilloos schakelen.
Ik zou een compact nemen met een 36/50 en een 12-25 cassette, heb ik zelf ook. Ik kan goed fietsen tussen 20 km/h en max. ca 42 km/h , geeft geen enkel probleem.
Op de 36 / 15-16-17 voor langzamere kilometers en 50 / 15 -16-17 en eventueel de 19 , wat net kan , voor wat meer vaart. Op de 36/25 kan je bijna overal bovenkomen , en anders kan je altijd nog de 23/26 tandkransen kopen of eventueel een 26/29.
Veel succes en Grtz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie