Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Polar afwijking ?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6343
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 24 mei 2007 21:46

Vraagje ,
Gisteren met m'n zoon gaan fietsen , en wat opviel was dat hij op z'n fiets 2 km per uur sneller fietste dan ik vlgs zijn computer. Thuis gekomen de wielomtrek gemeten van beide fietsen ( hij heeft een 24 Inch.) beide tellers stonden goed ingesteld ?! 1,81 meter voor m'n zoon en 2,096 meter voor die van mij..
Ik heb een Polar 725X tour , en hij een trek ( weet niet wie die levert)
Daarna gelijk een andere computer op m'n zoon z'n fiets gemonteerd ( sigma ) en wederom getest. Nu kwam er weer een verschil uit voort van 1,5 tot 2 km per uur verschil in zijn voordeel. Nu kan hij wel hard trappen , maar sneller dan z'n ouwe Pa , dat ook weer niet.
Wie weet of er een afwijking zit in de Polar teller zit , of dat er anders niet klopt. Ik ga ook nog even een hectometerpaaltjestest doen , om te kijken of de Polar wel goed is .
 
Grtz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 mei 2007 21:47

Het lijkt erop als of die Polar inderdaad niet klopt, alhoewel 2096 absoluut de goede maat is (2100 zou ook goed moeten zijn maar dat scheelt in de praktijk heel weinig).
Mijn Polar s725X geeft trouwens ook vaak storing, elke keer als een auto me inhaalt springt ie op 80 km/u o.i.d. Hij is al een keer terug geweest naar Polar maar dat mocht helaas niet baten.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6343
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 24 mei 2007 22:27

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 24 Mei 2007


Het lijkt erop als of die Polar inderdaad niet klopt, alhoewel 2096 absoluut de goede maat is (2100 zou ook goed moeten zijn maar dat scheelt in de praktijk heel weinig).
Mijn Polar s725X geeft trouwens ook vaak storing, elke keer als een auto me inhaalt springt ie op 80 km/u o.i.d. Hij is al een keer terug geweest naar Polar maar dat mocht helaas niet baten.


Havana , misschien dat een sterkere wielmagneet in jou geval soulaas kan bieden. Ik heb het ook gehad op de Sigma die nu op m'n zoon z'n fiets zit. Zeer ergelijk , en niet leuk voor je gemiddelde als je van die pieken hebt. Zelfs al eens 118 Km/h gereden op het vlakke....?? Nadat ik een sterkere wielmagneet had gemonteerd was het euvel over. De wielmagneet zit nu nog steeds op mijn fiets , en werkt fantastisch , geen storingen , of wegvallen van de snelheid oid.
Grtzx = Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 mei 2007 22:42

Dank voor de tip, ik heb echter al 5 verschillende magneten geprobeerd maar misschien moet ik nog een sterkere proberen..

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 24 mei 2007 23:35

aan wat voor magneet mag ik dan denken als ik aan een sterkere magneet denk!?
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 mei 2007 23:57

Gewoon een magneet die er hetzelfde uitziet of zelfs kleiner is alleen van een meer magnetisch materiaal is gemaakt. In die standaard magneetjes voor aan je wiel stoppen ze gewoon wat goedkoops, maar ik kan me niet voorstellen dat een betere magneet een beter resultaat geeft. De sensor is immers een Reed contact wat gewoon verbinding maakt op het moment dat de magneet langskomt. Uit een auto komt echt niet zo'n groot magnetisch veld zetten dat hij geen contact of juist wel contact gaat maken.
Storing door voorbij rijdende auto's komt naar alle waarschijnlijkheid doordat de draadloze communicatie verstoord wordt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 25 mei 2007 00:36

Met mijn S710i herken ik bovengenoemde problemen niet. Vorig weekend tijdens de Waalse Pijl heb ik nog op naburige displays gekeken en de snelheid verschilde nooit meer of minder dan zo'n 0,2 km/u. Dus ik ga er van uit dat hij de snelheid bij mij goed registreert, (of iedereen zat met een Polar  dat kan natuurlijk ook). Maar ik hoor het graag als ik in werkelijkheid 2 km/u harder zou fietsen
Storingen zoals bij Havana tref ik niet. Enkel zo nu en dan last bij een hoogspanningsmast of nabij een spoorlijn. Thuis zijn die storingen eenvoudig in de grafiek te corrigeren.

vanderbulck
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 feb 2007 17:25

vanderbulck 25 mei 2007 18:40

Ik rijd zelf ook met een polar CS-100 en als ik naar mijn vader of naar een vriend zijn display kijk is er ook altijd een verschil van zo een 1.5 tot 2 km per uur.
Weet er iemand hier een oplossing voor?
Misschien gewoon een grotere wielmaat instellen en dan vergelijken met iemand anders tot het ongeveer hetzelfde is...
BMC ProMachine - Sram Force - Zipp

digitalp
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jun 2007 01:24

digitalp 05 jun 2007 02:46

Ik heb zelf de S725X TE en ook problemen hiermee. Eerder had ik de S710i en die werkte perfect (alleen de IR connectie werkte op het laatst niet meer goed) maar met de S725X TE moest ik eerst een nieuwe cadans sensor kopen want die ik had en wel werkte bij de 710i (eentje die ik eerde met de Xtrainer gebruikte) deed het hierop niet, te zwak signaal.  Verder heb ik veel pieken in de snelheid met de S725X TE. Soms geeft hij ineens het dubbele aan om vervolgens weer netjes terug te zakken naar de echte snelheid. Dit gebeurt te pas en te onpas dus niet als er autos langs rijden of zo maar ook als ik ergens in het open veld rij zonder dat er iets verstorend in de buurt is (of het moet een grondkabel met hoogspanning zijn welke ik niet zie). Kortom volgens mij klopt er iets niet met de S725X TE en het lijkt op de ontvagst eenheid te zitten. Ik heb weinig zin om dit te gaan uitpluizen met Polar want dat leid tot een welles nietes spelletje waar ik van alles moet proberen waarvan ik de uitkomst al weet.  Maar mijn vraag is of andere mensen deze problemen ook tegen zijn gekomen?

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 05 jun 2007 16:30

Ik rijd ook met de S725 en heb eigenlijk nog helemaal geen problemen gehad. Heb idd wel een ander magneetje gekocht omdat ik hoorde dat dit beter zou zijn. Deze magneet is van een vorige computer een cateye en is groter dan die van de polar. Je kan het een keer proberen natuurlijk...
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

graven
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 mei 2007 12:05

graven 06 jun 2007 17:24

Hoi rene. In het boekje van je polar staat een tabel met velgmaten en omtrekken. Ik heb deze gebruikt voor het instellen van mijn CS 100. Werkt perfect. Ik heb namelijk ook een gps tracker en de afstanden en snelheden komen bijna precies overeen. Op 50 km heb ik een verschil van ongeveer 0,1 km. Ik heb ook een keer de wielomtrek gemeten maar deze kwam toen niet overeen met wat in dat boekje staat. Toen ik de gemeten omtrek instelde kwam de snelheid en afstand niet overeen met mijn navman x300 sportool. Misschien een meet foutje. In iedergeval die tabel werkt bij mij prima.


Groet Coen

jelled
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:05

jelled 06 jun 2007 17:39

Ik heb een CS200CAD en mijn snelheid wijkt nooit meer af dan 0.2 . Misschien valt het eens te proberen om de magneet verder van da naaf weg te monteren. De omtreksnelheid van de magneet is dan kleiner en normaal gezien zou je sensor het verschil in stroompiek door het bewegen van de magneet beter kunnen opnemen. Veel succes alvast.
Pinarello Galileo, shimano ultegra, mavic ksyrium sl.

Plaats reactie