dt swiss 240S
Weet er iemand of de dtswiss 240S naven beschikbaar zijn in de uitvoering voor 20 en/of 24spaken?
Volgens de website zie ik enkel de uitvoering 28 en 32spaken. Ik heb deze naven reeds gezien op fotos van bv F Landis met zipp(404) velgen,maar vind ze nergens in de handel!Ik zou graag een paar zipp carbon wielen zelf samenstellen maar vind 28spaken teveel.
Of zou het kunnen dat zipp ooit zelf af fabriek dtswiss naven heeft gebruikt in de uitvoering 18-20-24spaken?
dank u voor de reacties
Volgens de website zie ik enkel de uitvoering 28 en 32spaken. Ik heb deze naven reeds gezien op fotos van bv F Landis met zipp(404) velgen,maar vind ze nergens in de handel!Ik zou graag een paar zipp carbon wielen zelf samenstellen maar vind 28spaken teveel.
Of zou het kunnen dat zipp ooit zelf af fabriek dtswiss naven heeft gebruikt in de uitvoering 18-20-24spaken?
dank u voor de reacties
Cannondale SYSTEMSIX my best bike ever.
DT Swiss 240 naven bestaat slechts vanaf 28 gaats. Voor de profs van Phonak (ook het huidige Astana) maakte DT Swiss ze met custom boring, maar die zijn los niet in de handel te krijgen (en ik begrijp DT's overwegingen daarover best).
Bij Zipp in de States heeft men nooit met DT naven gespaakt: Zipp heeft z'n eigen naven. Wel is het zo dat Zipp velgen leverde aan wielenbouwers met de door hun gevraagde boring (bv. Easton, AM Classic, of ook gewoon Kuota die een wielenset met DT naven en Zipp velgen samenstelde, mét Zipp logo erop). Van Kuota kan ik je alvast zeggen dat die gestopt zijn met het verkopen van Zipp 303 velgen met DT naven in hun gamma: er kamen onnoemelijk veel van die wielen met breuken terug voor garantie.
Bij Zipp in de States heeft men nooit met DT naven gespaakt: Zipp heeft z'n eigen naven. Wel is het zo dat Zipp velgen leverde aan wielenbouwers met de door hun gevraagde boring (bv. Easton, AM Classic, of ook gewoon Kuota die een wielenset met DT naven en Zipp velgen samenstelde, mét Zipp logo erop). Van Kuota kan ik je alvast zeggen dat die gestopt zijn met het verkopen van Zipp 303 velgen met DT naven in hun gamma: er kamen onnoemelijk veel van die wielen met breuken terug voor garantie.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
OK BEDANKT V JE SNELLE REACTIE. DE PROBLEMEN MET DE VELGEN ZOUDEN VANAF 2006 OPGELOST ZIJN VOLGENS DE IMPORTEUR.
ALS IK TOCH ZOU KIEZEN VOOR ZIPP VELGEN IN VERSIE MET 24SPAKEN ZOU DAN DE TUNE NAVEN EEN OPLOSSING GEVEN!
ALS IK TOCH ZOU KIEZEN VOOR ZIPP VELGEN IN VERSIE MET 24SPAKEN ZOU DAN DE TUNE NAVEN EEN OPLOSSING GEVEN!
Cannondale SYSTEMSIX my best bike ever.
Quoten: Origineel geplaatst door SIX13 op 21 Mei 2007
DANK JE MAAR IK HAD LIEVER HOGERE VELGEN GEHAD 50mm.
Ga dan bv. voor een Bontrager Aeolus 5.0 of 6.5: daar heb je hoge velgen met een DT Swiss naaf. DT maakt immers speciaal voor Bontrager de naven met custom driling. Prima kwaliteit, en die velgen van Bontrager mogen er ook wezen.
Nog beter is uiteraard Lightweight Standard: superstijf en sterk, en er zit een DT Swiss 240 naaf in.
DANK JE MAAR IK HAD LIEVER HOGERE VELGEN GEHAD 50mm.
Ga dan bv. voor een Bontrager Aeolus 5.0 of 6.5: daar heb je hoge velgen met een DT Swiss naaf. DT maakt immers speciaal voor Bontrager de naven met custom driling. Prima kwaliteit, en die velgen van Bontrager mogen er ook wezen.
Nog beter is uiteraard Lightweight Standard: superstijf en sterk, en er zit een DT Swiss 240 naaf in.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
TJA AAN LW TIJFEL IK GEEN SECNDE,MAAR.......TUBES HE!
DE DISCUSSIE TUBES - BANDJES GA IK NIET OPENEN. DE VOOR EN NADELEN VAN BEIDEN KEN IK.IN MIJN PERIODE VAN WIELRENNER(NU TOERIST) HEB IK ALTIJD GEREDEN MET TUBES, NIETS BETER VOOR DE KOERS.MAAR IK WIL NU ALS TOERIST GEWON HOGE VELGEN LIEFST CARBN MET BANDJES OMDAT DIT DE LOOK VAN MIJN NIEUWE SYSTEM SIX AF ZOU MAKEN.
DE DISCUSSIE TUBES - BANDJES GA IK NIET OPENEN. DE VOOR EN NADELEN VAN BEIDEN KEN IK.IN MIJN PERIODE VAN WIELRENNER(NU TOERIST) HEB IK ALTIJD GEREDEN MET TUBES, NIETS BETER VOOR DE KOERS.MAAR IK WIL NU ALS TOERIST GEWON HOGE VELGEN LIEFST CARBN MET BANDJES OMDAT DIT DE LOOK VAN MIJN NIEUWE SYSTEM SIX AF ZOU MAKEN.
Cannondale SYSTEMSIX my best bike ever.
Ok, ik ga me niet ergeren in de tubevrees van jou, maar dan lijken de Aeolus clincher wel voor jou geschapen! Zouden prima staan in een SystemSix (ben ook naar zo'n frame aan 't uitkijken).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
JA EN NEE. IK HEB EEN PAAR KLIMWIELEN MET TUNE NAVEN DT AEROLITE SPAKEN EN DT SWISS RR1.1 VELGEN. IK ZOU EEN PAAR CARBN WIELEN WILLEN MET EEN HOOGTE VAN NGEVEER 50mm EN WOU GEEN STANDAARD SET OMDAT ER DAAR DAN AL ZOVEEL VAN RNDRIJDEN. DAARMEE DACHT IK LOSSE ZIPP VELGEN TE NEMEN SAMEN MET DE DT 240S NAVEN. MAAR BLIJKBAAR BESTAAT DEZE NIET IN 24SPAKEN. VANDAAR DAT IK WAARSCHIJNLIJK WEER ZAL OPTEREN VOOR TUNE NAVEN.
Cannondale SYSTEMSIX my best bike ever.
TUBEVREES HEB IK ZEKER NIET. ALLEEN ZIE IK HET NIET ZO ZITTEN ER TIJDENS EEN TOERTOCHT DE TUBE AF TE HALEN NA HET LEKRIJDEN.IK VIND HET GEMAK VAN BB EN BIBA BELANGRIJKER ALS DE VOORDELEN VAN EEN TUBE.
DAN GA IK SNEL EENS KIJKEN NAAR DIE BNTRAGERWIELEN.
IK VIND ALS TOERIST EEN GOEDE BUITENBAND MET EEN LATEX BINNENBAND OOK AL GOED BOLLEN.
TJA DE SYSTEM SIX IS ECHT HEERLIJK, IK HAD HIERVOOR DE SIX13 EN DEZE IS TOCH HEEL WAT STIJVER EN LICHTER.
DAN GA IK SNEL EENS KIJKEN NAAR DIE BNTRAGERWIELEN.
IK VIND ALS TOERIST EEN GOEDE BUITENBAND MET EEN LATEX BINNENBAND OOK AL GOED BOLLEN.
TJA DE SYSTEM SIX IS ECHT HEERLIJK, IK HAD HIERVOOR DE SIX13 EN DEZE IS TOCH HEEL WAT STIJVER EN LICHTER.
Cannondale SYSTEMSIX my best bike ever.