rugklachten
Hallo,
Al geruime tijd krijg ik na ongeveer een uur fietsen last van mijn onderrug en vervolgens ook nog eens last van een doof gevoel in mijn linkerhand. Ook mijn linkerknie voel ik meer als de rechter. De zadelhoogte heb ik opnieuw laten afstellen, maar die bleek goed. Ook de positie van het spd plaatjes heb ik bijgesteld wat enigzins heeft geholpen. Helaas blijven de klachten. Mijn vraag is nu licht het aan de stuurhoogte, of stuurafstand tot zadel?
Of zijn er nog andere tips die deze ergernis kunnen verhelpen?
Alvast reuze bedankt.
Al geruime tijd krijg ik na ongeveer een uur fietsen last van mijn onderrug en vervolgens ook nog eens last van een doof gevoel in mijn linkerhand. Ook mijn linkerknie voel ik meer als de rechter. De zadelhoogte heb ik opnieuw laten afstellen, maar die bleek goed. Ook de positie van het spd plaatjes heb ik bijgesteld wat enigzins heeft geholpen. Helaas blijven de klachten. Mijn vraag is nu licht het aan de stuurhoogte, of stuurafstand tot zadel?
Of zijn er nog andere tips die deze ergernis kunnen verhelpen?
Alvast reuze bedankt.
Beetje kloten met de lengte van je zit wil nog wel eens helpen. Bij mij hielp een langere stuurpen monteren. Het blijft een beetje trial & error bij dit soort problemen.
-
- Forum-lid
Had precies hetzelfde. Zadel iets naar beneden gezet. Rugpijn is zo goed als over! Maar............nu krijg ik na een paar uur last in mijn bovenbenen.......
Hij is super!
Hoe groot ben je en met welk frame en frame-maat rij je? Geef ook eens de lengte van trapas tot bovenkant bovenbuis mee plus afstand middelpunt bovenbuis tot center voorvork. Dit maakt het probleem van je rugklachten. De knie is volgens mij de afstelling van de pedaal, schoen en schoenplaatje. Geef zoveel mogelijk info!
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door nk006 op 21 Mei 2007
Hoe groot ben je en met welk frame en frame-maat rij je? Geef ook eens de lengte van trapas tot bovenkant bovenbuis mee plus afstand middelpunt bovenbuis tot center voorvork. Dit maakt het probleem van je rugklachten. De knie is volgens mij de afstelling van de pedaal, schoen en schoenplaatje. Geef zoveel mogelijk info!
???
???
Hij is super!
Misschien helpt dit?
http://www.bikefitting.com/Dutch/Frame.aspx
http://www.bikefitting.com/Dutch/Frame.aspx
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
Hee Superdamocles,
Was even op vakantie, sorry voor de latereactie, maar hier zijn de maten:
Framemaat: 62 cm,
Afstand middelpunt bovenbuis tot center voorvork is 71,5 cm.
Het betreft een Trek 5200.
Ben benieuwd.
PIM,
Perfecte link, heel veel herkenbare punten worden hier in opgenoemd. hier kan ik mee verder.
Was even op vakantie, sorry voor de latereactie, maar hier zijn de maten:
Framemaat: 62 cm,
Afstand middelpunt bovenbuis tot center voorvork is 71,5 cm.
Het betreft een Trek 5200.
Ben benieuwd.
PIM,
Perfecte link, heel veel herkenbare punten worden hier in opgenoemd. hier kan ik mee verder.
A.J.
HAd ook last van men onderrug en heb geprobeer dat op te vangen met kleine aanpassingen in zadel en stuurstand maar zonder resultaat . Uiteindelijk heb ik een korter frame, bij dezelfde hoogte, genomen zodat ik meer rechtop zit en dit helpt ; geen rugpijn meer . Wel nog een tintelende linkerhand , wat zou dat toch zijn ?
Groeten ,
Ad
HAd ook last van men onderrug en heb geprobeer dat op te vangen met kleine aanpassingen in zadel en stuurstand maar zonder resultaat . Uiteindelijk heb ik een korter frame, bij dezelfde hoogte, genomen zodat ik meer rechtop zit en dit helpt ; geen rugpijn meer . Wel nog een tintelende linkerhand , wat zou dat toch zijn ?
Groeten ,
Ad
Ad
Korter frame, dat hoor je niet vaak. Vaak is een langere zit juist de oplossing. Nou ja zo zie je maar weer, het blijft een beetje proberen.
Niet positie-gerelateerd, maar seizoensgebonden: schaatsen en crossen hakken erin, in mijn geval.
Nu gaat 't wel weer (een klein beetje), maar gisteren kreeg ik een accute rug-crisis. Leuk is dat, naar je lichaam luisteren...
Nu gaat 't wel weer (een klein beetje), maar gisteren kreeg ik een accute rug-crisis. Leuk is dat, naar je lichaam luisteren...
Ik had ook plotseling pijnklachten m.b.t. de onderrug. Heb fysiotherapie gehad en dat hielp erg goed. Volgens de fysiotherapeut is vaak bij fietsers het geheel niet in balans omdat je zo veel gebogen zit. Ik zal zien of ik de oefeningen op het web kan vinden en meld de link hier dan als dat lukt.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido