Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Valpartijen

ridleyrijder
Forum-lid

ridleyrijder 19 mei 2007 14:31

Aangezien dit topic weg is, dacht ik, ik open een nieuw. Ik ben gisteren namelijk redelijk hard tegen de grond gegaan en heb daarbij mijn linker elleboog gebroken. Ik ben gisteren direckt geopereerd geweest om de stukken terug aan elkaar te zetten.Ik heb nu dus titanium vijzen en spillen in mijn lijf. Natuurlijk kan ik nu zeker 5-6 weken niet meer fietsen en dan zal het nog een tijdje duren denk ik.
Excuse me while I kiss the sky

trudie
Forum-lid

trudie 19 mei 2007 14:42

Da's niet zo best. Ik hoop voor jou (maar dan ook alleen voor jou) dat het de komende maanden geen fietsweer is.
Heel veel sterkte en doe vooral niet eigenwijs. 

noppie
Forum-lid

noppie 19 mei 2007 18:48

Dat is waardeloos, man , veel beterschap toegewenst.
Vanmiddag op sloten gefietst, en was bijna betrokken bij een valpatij. er gingen er twee vlak voor me op hun plaat, het was net op het viaductje, ik kon net op tijd stoppen en kreeg gelukkig niemand over me heen.   Ze kwamen er met alleen schaafwonden van af. Wel was van 1 van de fietsen de achtervork gebroken.
kiekeboe

marijn1982
Forum-lid

marijn1982 20 mei 2007 17:01

Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 19 Mei 2007

Aangezien dit topic weg is, dacht ik, ik open een nieuw. Ik ben gisteren namelijk redelijk hard tegen de grond gegaan en heb daarbij mijn linker elleboog gebroken. Ik ben gisteren direckt geopereerd geweest om de stukken terug aan elkaar te zetten.Ik heb nu dus titanium vijzen en spillen in mijn lijf. Natuurlijk kan ik nu zeker 5-6 weken niet meer fietsen en dan zal het nog een tijdje duren denk ik.

Das nie best.
Als we het toch over vallen hebben, ik ben één keer goed hard gevallen. Eigen schuld trouwens.
Ik was op de terugweg van de training, ik zat toen nog bij een club, en ik had bij de ploegleider nieuwe kleding opgehaald. Alles in een tasje en dat tasje had ik aan mn stuur (NIET HANDIG) en wat gebeurt er? Ik wil aanzetten om nog ff een sprintje te trekken en met 37 km/u komt het tasje tussen mn wiel en mn voorvork en je raad het al, ik beschreef een mooie parabool, recht met mn gezicht op de tegels. Score: knie, elleboog en hand kapot, kaak zwaar gekneusd en een gat in mn kin. En de nieuwe kleding zat onder het bloed.
Voor de rest heb ik alleen nog maar klassieke 'schoen-te-laat-uit-het-pedaal' valpartijen gehad.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 20 mei 2007 17:09

Erg vervelend voor je, RR, ik wens je sterkte de komende weken, en veel beterschap.Dat moet trouwens hard gegaan zijn of ben je met je elleboog ergens op gekomen?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 20 mei 2007 18:32

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 19 Mei 2007

Vanmiddag op sloten gefietst, en was bijna betrokken bij een valpatij. er gingen er twee vlak voor me op hun plaat, het was net op het viaductje, ik kon net op tijd stoppen en kreeg gelukkig niemand over me heen.   Ze kwamen er met alleen schaafwonden van af. Wel was van 1 van de fietsen de achtervork gebroken.

Daar fietste ik net naast op dat moment. Had het idee dat er veel meer op hun plaat gingen, valt nog mee dan. Enig idee waardoor die kerel onderuit ging? Ik fietste voor het eerst mee, maar begreep van iemand anders dat valpartijen op Sloten eerder regel dan uitzondering zijn. Mooi is dat....
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

ridleyrijder
Forum-lid

ridleyrijder 20 mei 2007 19:11

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 20 Mei 2007

Erg vervelend voor je, RR, ik wens je sterkte de komende weken, en veel beterschap.Dat moet trouwens hard gegaan zijn of ben je met je elleboog ergens op gekomen?

Ik reed aan max 10km/u en doordat het licht bergaf ging en mijn voorwiel blokkeerde, ben ik als een baksteen tegen de grond geslaan. Ik heb nog net mijn rechterhand kunnen zetten, maar voor ik het wist lag ik al op mijn linker elleboog met de fiets boven op mij. Met alle gevolgen vandien dus. Ik ben op gewone vlakke asfalt terechtgekomen.

noppie
Forum-lid

noppie 26 mei 2007 21:57

Quoten: Origineel geplaatst door 53x11 op 20 Mei 2007

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 19 Mei 2007

Daar fietste ik net naast op dat moment. Had het idee dat er veel meer op hun plaat gingen, valt nog mee dan. Enig idee waardoor die kerel onderuit ging? Ik fietste voor het eerst mee, maar begreep van iemand anders dat valpartijen op Sloten eerder regel dan uitzondering zijn. Mooi is dat....

De eerste viel omdat zijn voorganger een plotselinge beweging maakt en daarmee zijn achterwiel tegen het voorwiel van de andere aan kwam. Die daarachter reed tegen de eerste valler aan. Daarachter zat ik.
Of er veel valpartijen zijn, ik hoor van niet, van mijn fietsmaten, voor mij was dit pas  4e keer op Sloten.
kiekeboe

davey
Forum-lid

davey 10 jun 2007 22:22

vandaag weer raak,
kasseienomloop exloo.
laatste kasseistrook, kzit rond de 20eplek, vallen er voor me, en zo ik + nog +/-10/15 man erover, gevolg, hoge velg dubbel 8er,voor me velgrand beschadigd.(gelukkig had ik niet me fulcrums erin)record ergo's weer een beetje uit ze fatsoen,natuurlijk stuurlint,stuur nog recht(stevig stuurtje ben der nou al een aantal keer goed mee gevallen en nog recht, behalve een scheurtje wat niks uitmaakt) en nog wat schade,

ridleyrijder
Forum-lid

ridleyrijder 11 jun 2007 14:02

Hopelijk heb je zelf niet teveel. Maar toch zonde van je materiaal. Ook opletten met dat stuur. Ik heb ook zo een eindje doorgereden met een stuur waar ik al een paar keer mee gevallen was en na verloop van tijd begon het een krakend geluid ten berde te bregen. Toen dacht ik van hmmm, hier klopt iets niet.
Thuisgekomen haalde ik het stuurlint er volledig af en zag ik dat het langs alle kanten geschaafd was en dat een langs de bovenkant een grote schel aluminium uit was. Ik heb het dan dezelfde week nog vervangen.
Aangezien er van jou al 1 zichtbare scheur inzit, kan het zeer goed zijn dat er nog vele haarscheurtjes inziten die je niet kan zien en die je wel eens zéér zuur zouden kunnen opbreken. Ik zou geen risico's nemen en het vervangen en ik denk dat dat zou zijn wat hier nog velen samen met mij zouden doen. Bekijk ook eens goed je stuurpen, want die kan ook zéér veel schokken doorkrijgen van je stuur, die ze niet goed aankan met (haar)scheuren tot gevolg.

davey
Forum-lid

davey 11 jun 2007 19:41

zelf loop k ff niet zo makkelijk, maar zat dzelfde avond weer op de fiets dusja,
heup is wat dikker als hoort en knieen ook, enwat schaafwondjes hier en daar,
vond me fiets erger eigelijk.
k ga vanavond naar de fm en daar maar eensuithoren,
die velg zal wel klaar voor de schroothoop zijn,toch jmmr, cosmics zijn stevge wielen,zowat 3 jaar mee gekoerst en over de kasseien en al.
stuur zal k nog wel eens onderzoeken ;)

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 11 jun 2007 22:34

sterkte Davy ;) waren wel veel valpartijen in alle categorieën,,, Junioren waren er ook regelmatig wat, maar ook door de meest onnozele dingen zag ik ze onderuit gaan,,, ik hoorde btw dat bij jullie 4 renners met ambulance in Exloo waren afgevoerd...
Afbeelding

Plaats reactie