Colnago, Pinarello Paris of Bianchi Oltre
Na 10 jaar trouwe dienst is mijn Trek 5500 (U.S. Postal - Campagnolo record - ITM millenium stuur- en zadelpen - Mavic Ksyrium SL) aan vervanging toe.
Ik twijfel over een Colnago M10, een Pinarello Paris of een Bianchi Oltre nero. Alle in matzwarte uitvoering en afgemonteerd met Campagnolo chorus 2011.
Voor de wielen dacht ik aan FFWD F6R-c in zwart-witte uitvoering?
Ik ben 1,70m groot. Ideaal zou de bovenbuis 53,9 cm zijn en de zitbuis 52 cm.
Qua geometrie lijkt de Colnago het best te passen.
Alle frames komen met bijhorende zadelpen.
Heeft er iemand duidelijke argumenten pro of contra het éne of het andere frame?
Qua cockpit zijn alle suggesties welkom.
Grtn,
Yve
Ik twijfel over een Colnago M10, een Pinarello Paris of een Bianchi Oltre nero. Alle in matzwarte uitvoering en afgemonteerd met Campagnolo chorus 2011.
Voor de wielen dacht ik aan FFWD F6R-c in zwart-witte uitvoering?
Ik ben 1,70m groot. Ideaal zou de bovenbuis 53,9 cm zijn en de zitbuis 52 cm.
Qua geometrie lijkt de Colnago het best te passen.
Alle frames komen met bijhorende zadelpen.
Heeft er iemand duidelijke argumenten pro of contra het éne of het andere frame?
Qua cockpit zijn alle suggesties welkom.
Grtn,
Yve
-
- Forum-lid HC
Kies gewoon wat je zelf het mooist vind, met de juiste geometrie in het achterhoofd, en laat je niet door andere leiden!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Beetje jaloezie kan ik niet onderdrukken, kijkend naar het budget dat je blijkbaar ter beschikking hebt. Ik vind de Bianchi Oltre een prachtfiets. Puur een kwestie van uiterlijk dus. Maar hij moet wel passen!
Kuota Kharma 2010 ¦ Campagnolo Centaur Carbon ¦ Marchisio Carbo Race
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Alle drie heel mooie fietsen
Alle drie merken met een geschiedenis en uitstraling.
Er zit geen "verkeerde" fiets tussen.
Koop vooral de fiets die je het beste past en die jij het mooiste vind.
Succes
Alle drie merken met een geschiedenis en uitstraling.
Er zit geen "verkeerde" fiets tussen.
Koop vooral de fiets die je het beste past en die jij het mooiste vind.
Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Het zijn inderdaad allemaal topframes denk ik, dat maakt de keuze zo moeilijk.
Ik had gehoopt om een scott addict r2 van 2009 ( zo eentje met rood aan de binnenkant van de vork en isp) op de kop te kunnen tikken, maar spijtig genoeg in mijn maat (small) nergens meer te vinden.
De huidige kleurenschema´s van scott spreken mij minder aan daarom dat ik naar iets anders uitgekeken heb en uiteindelijk tot 3 genoemde frames gekomen ben.
Nu ben ik vandaag bij RMB bikes in Boom (Belgie) geweest omdat daar een Bianchi oltre met campagnolo chorus in de toonzaal staat ... . Maaaar daar was ook een scott addict r1 in mat zwart-brons-achtige kleur te zien in maatje s en die was mooier dan verwacht. Ik vermoed dat de scott het meest race gericht is en waarschijnlijk ontzettend hard ten opzichte van de andere frames waar ik het over heb, maar de geometrie klopt redelijk goed.
Kortom ik heb een luxeprobleem.
Toch bedankt voor alle input.
Grtn,
Yve
Ik had gehoopt om een scott addict r2 van 2009 ( zo eentje met rood aan de binnenkant van de vork en isp) op de kop te kunnen tikken, maar spijtig genoeg in mijn maat (small) nergens meer te vinden.
De huidige kleurenschema´s van scott spreken mij minder aan daarom dat ik naar iets anders uitgekeken heb en uiteindelijk tot 3 genoemde frames gekomen ben.
Nu ben ik vandaag bij RMB bikes in Boom (Belgie) geweest omdat daar een Bianchi oltre met campagnolo chorus in de toonzaal staat ... . Maaaar daar was ook een scott addict r1 in mat zwart-brons-achtige kleur te zien in maatje s en die was mooier dan verwacht. Ik vermoed dat de scott het meest race gericht is en waarschijnlijk ontzettend hard ten opzichte van de andere frames waar ik het over heb, maar de geometrie klopt redelijk goed.
Kortom ik heb een luxeprobleem.
Toch bedankt voor alle input.
Grtn,
Yve
Ik zou denkik de Colnago pakken. Maar dan waren ffwd's wel het laatste wat er in kwam. Schreeuwerige decals in zo'n prachtig klassiek frame doet gewoon afbraak aan het frame. Nee.. dan zocht ik een lager setje carbonvelgen met klassiekere looks á la zipp 101/202/ easton ec90slx of misschien nog wel beter, campagnolo hyperon. Mocht je persé hoge velgen willen hebben campagnolo Bora's...
Merida
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dan koop je die toch.Maaaar daar was ook een scott addict r1 in mat zwart-brons-achtige kleur te zien in maatje s en die was mooier dan verwacht.
Staat wel redelijk ver af van je oorspronkelijke keuze.
Staat er op die Scott een Chorus?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Pinarello Paris uiteraard.
Tja wat had je gedacht, een keuze tussen drie fietsen vragen op een forum. Kiezen wat JIJ de mooiste vindt want kwalitatief zijn ze allemaal in orde.
Tja wat had je gedacht, een keuze tussen drie fietsen vragen op een forum. Kiezen wat JIJ de mooiste vindt want kwalitatief zijn ze allemaal in orde.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Ik zou elke fiets afmonteren met campa chorus. Ik weet het, op een scott is het not done.
Mijn Trek was oorspronkelijk afgemonteerd me dura-ace, maar ik vond die shifters moeilijk te bedienen met mijn kleine handen. Dus heb ik de dura-ace groep laten vervangen door een campa record groep.
Mijn Trek was oorspronkelijk afgemonteerd me dura-ace, maar ik vond die shifters moeilijk te bedienen met mijn kleine handen. Dus heb ik de dura-ace groep laten vervangen door een campa record groep.