Sora
-
- Forum-lid
Waarom wordt een fiets met Sora groep zo sterk afgeraden?
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door BigM op 18 Mei 2007
ik denk dat er genoeg tevreden sora rijders zullen zijn maar tiagra of hoger is beter,lichter maar ook weer duurder
Dus m.a.w. voor een beginneling is Sora goed genoeg??
ik denk dat er genoeg tevreden sora rijders zullen zijn maar tiagra of hoger is beter,lichter maar ook weer duurder
Dus m.a.w. voor een beginneling is Sora goed genoeg??
wat is de bedoeling ben je een echte beginner en wil je kijken of het fietsen leuk vind, zo ja zou ik voor een tweede hands gaan
maar wat is je budget want als we dat weten kunnen we een beter advies geven dan zullen de voorbeelden vanzelf genoemd worden door menig forum lid
maar wat is je budget want als we dat weten kunnen we een beter advies geven dan zullen de voorbeelden vanzelf genoemd worden door menig forum lid
-
- Forum-lid
ik ben ook begonnen met een jan janssne met sora groep, de vuelta.
niks mis mee om te beginnen, maar rijd nu met tiagra, is wel een stukkie beter.
niks mis mee om te beginnen, maar rijd nu met tiagra, is wel een stukkie beter.
Je komt er gewoon mee vooruit maar het voelt allemaal wat fragieler en minder solide aan dan een hogere groep. Met een Fiat Panda uit 1991 kom je ook van A naar B, net zo snel als met een Fiat Punto uit 2000 maar de laatstgenoemde rijdt/schakelt wel beter.
-
- Forum-lid
Heb sinds een half jaar een racefiets met Tiagra derailleur en Sora shifters. Niks mis mee, alleen dat het 'aangrijpingspunt' van het schakelen met de remmen vrij laat komt. Je moet dus flink doorduwen om te kunnen schakelen. De kleine schakelaartjes aan de binnenkant van de remgrepen zijn ook niet echt ideaal.
Al met al is de Sora-groep prima om mee te beginnen.
Al met al is de Sora-groep prima om mee te beginnen.