Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

carbon voorvork

storck_lover
Forum-lid

storck_lover 17 mei 2007 18:08

Ik ben benieuwd of de forumlezers het een probleem vinden als de carbon voorvork van een ander merk en uiterlijk is als het carbon frame. Je ziet namelijk vaak op foto's dat er gekozen wordt voor een ander type en merk carbon voorvork dan het merk frame. Carbon ziet er vaak verschillend uit qua looks. Met andere woorden is dit mooi en waarom kiest men vaak niet voor de voorvork die bij het frame geleverd kan worden?
Ooit op een Cannondale super Six

bikerfreak
Forum-lid

bikerfreak 17 mei 2007 18:14

soms word voor een ander merk gekozen vanwege het gewicht, hangt er ook vanaf wat je voorbouw is.
persoonlijk vind ik het wel mooi als zadelpen, stuur en stuurpen en voorvork van 1 merk is, je ziet wel eens fietsen waar dat allemaal een ander merk is, en dat vind ik meer lijken op een bij elkaar geraapt "zooitje"

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 mei 2007 21:53

De reden dat men niet voor de standaard vork kiest heeft vaak te maken met gewicht of de stijfheid van de vork. De een vindt een iets verende vork lekker de ander wil liever een knalstijve vork.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2007 21:58

Ik heb heel even (echt heel even!) een Ritchey WCS vork in mijn Scott gehad, maar ik vond het niet mooi. Daarbij wil ik een knalstijve vork en is de Ritch juist heel soepel.
Omwille van de looks en stijfheid toch een CR1 vork geplaats, helaas wel 100gr zwaarder. Een LOOK HSC5 zou ik nog wel willen hebben....
Less is bore

Plaats reactie