American classic carbon 58
-
- Forum-lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21
American classic carbon 58, iemand hiermee ervaring. Zouden maar 1150 gr wegen, met een prijskaartje van € 900.
Waar zit het addertje , of zijn mijn twijfels onterecht ?
Waar zit het addertje , of zijn mijn twijfels onterecht ?
Achternaaf.
-
- Forum-lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21
Als het alleen de naaf zou zijn die van mindere kwaliteit is, zou ik ermee kunnen leven. Ze zouden toch alleen maar gebruikt worden in het hooggebergte, die naaf zal het toch niet begeven na een paar 1000 km ? En met die prijs kan dan wel later een nieuwe, betere dt-swiss naaf, gebruikt worden.
Heb trouwens ook vernomen dat de Richey en AC de zelfde velgen zouden gebruiken bij hun 50 mm carbon wielen. Juist ?
Heb trouwens ook vernomen dat de Richey en AC de zelfde velgen zouden gebruiken bij hun 50 mm carbon wielen. Juist ?
Dat zou ik niet weten, i.i.g. wel dezelfde naven.
Je zou inderdaad kunnen overwegen de naaf eruit te halen en te vervangen door een degelijker exemplaar. Zelf rijd ik met Amclassic alu velgen met een Dura Ace achternaaf. Wel niet zo licht als DT of Tune maar wel heel betrouwbaar. Andere opties zijn Edco of Corima.
Rijden met tubes in cyclo's zou ik overigens afraden. In de bergen heb je trouwens ook niet zoveel voordeel van de aerodynamica van deze wielen. Daarentegen wel het nadeel van de mindere remkracht.
Je zou inderdaad kunnen overwegen de naaf eruit te halen en te vervangen door een degelijker exemplaar. Zelf rijd ik met Amclassic alu velgen met een Dura Ace achternaaf. Wel niet zo licht als DT of Tune maar wel heel betrouwbaar. Andere opties zijn Edco of Corima.
Rijden met tubes in cyclo's zou ik overigens afraden. In de bergen heb je trouwens ook niet zoveel voordeel van de aerodynamica van deze wielen. Daarentegen wel het nadeel van de mindere remkracht.
-
- Forum-lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21
Inderdaad die remkracht bij die carbon velgen/wielen doet me ook nadenken. Ben al niet zo' n begenaderde daler.
Alleen mijn vriend rijdt met een setje LW, ook hoog profiel dus, en volgens hem voelt ie wel een verschil bij het klimmen t.o.v. zijn eurussen. Of beeld hij zich dat in, als je met LW rijdt dan kijk je waarschijnlijk vooral om je heen, om te kijken of men je gezien heeft !!!!
Alleen mijn vriend rijdt met een setje LW, ook hoog profiel dus, en volgens hem voelt ie wel een verschil bij het klimmen t.o.v. zijn eurussen. Of beeld hij zich dat in, als je met LW rijdt dan kijk je waarschijnlijk vooral om je heen, om te kijken of men je gezien heeft !!!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21
ja, maar die AC wegen niet veel meer hoor, nl 1140 gr. Dus zouden ze ook voordeel moeten brengen, of gaat dit verloren door hun matige stijfheid ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21
Dat is waar maar iets mindere " looks " ook natuurlijk. Bezit wel een paar Campa shamal ultra ( bandjes ), dus ik wou een paar hoge velgen en met tubes. Bezit ook een paar Mavic cosmic carbon, maar bij het klimmen, zeker lange klimmen, zijn deze wel niet aan te raden .
ik heb ook de nieuwe C58, bevallen me werelds! Vroeger LW geahd toen ik nog koerste, maar komt erg in de buurt!
1140 is alleen denk ik voor de C38 (heb ik ook in m`n handen gehad, en lang over getwijfeld maar de looks gaven de doorslag). mijn C58 wegen 1210Gr. Denk dat die van jou dat dan ook zullen zijn, duiken er ineens heel regelmatig overal wat sets op, ook salden heeft ze nu zag ik.
1140 is alleen denk ik voor de C38 (heb ik ook in m`n handen gehad, en lang over getwijfeld maar de looks gaven de doorslag). mijn C58 wegen 1210Gr. Denk dat die van jou dat dan ook zullen zijn, duiken er ineens heel regelmatig overal wat sets op, ook salden heeft ze nu zag ik.
-
- Forum-lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21
Inderdaad bij salden gezien. Volgens de catalogus zouden de C58 - 1140 gr wegen, de C38 - 1060 gr. Zelfs 1210 gr is nog gezien de kostprijs een meevaller. Al ervaringen mee gehad op lange klimmen, genre Ventoux ? Bieden ze voordeel of niet ?
haha, langere klimmen?
nee joh, ik ben een echte! Vreselijk dure en mooie fiets, maar fiets maar een paar duizend Km per jaar. Al moet ik zeggen dat ze echt wel heel fijn bollen. Zoals eerder gezegd, tot enkele jaren geleden veel gekoerst oa. op LW wielen, en daar doen ze mijns inziens niet heel veel voor onder. Al moet je uiteraard eerlijk zijn, de extreme balans in LW heb je niet bij deze wielen, maar ik ben er heel content mee! Het zijn Zipp velgen waar men American classics stickers opplakt in de VS (althans volgens de winkel waar ik ze gekocht heb), dus je moet ze vergelijken met een stel Zipps, maar dan een flink stuk goedkoper!
nee joh, ik ben een echte! Vreselijk dure en mooie fiets, maar fiets maar een paar duizend Km per jaar. Al moet ik zeggen dat ze echt wel heel fijn bollen. Zoals eerder gezegd, tot enkele jaren geleden veel gekoerst oa. op LW wielen, en daar doen ze mijns inziens niet heel veel voor onder. Al moet je uiteraard eerlijk zijn, de extreme balans in LW heb je niet bij deze wielen, maar ik ben er heel content mee! Het zijn Zipp velgen waar men American classics stickers opplakt in de VS (althans volgens de winkel waar ik ze gekocht heb), dus je moet ze vergelijken met een stel Zipps, maar dan een flink stuk goedkoper!