De ideale kettinglijn!
In veel topics komt het ter sprake, maar wat is nu echt de ideale kettinglijn. Hoeveel kransjes blijf je van de buitenste af? En als je bij een 10 speed een 12-23 steekt maar je gebruikt die 12 en 13 nooit, liever een 14-27 steken of voor de mooie kettinglijn toch de 12? En geeft een 53 voorblad eerder problemen dan een 50?
VanNicholasEuros105
De ideale lijn is een rechte lijn.
Alles wat daar van af wijkt geeft een toename in de wrijving/slijtage (en da's niet mooi )
Zelf blijf ik (met 10 speed) op het buitenblad voor, in ieder geval van de binnenste 3 kransjes af en op het binnenblad voor, van de 4 buitenste af.
Alles wat daar van af wijkt geeft een toename in de wrijving/slijtage (en da's niet mooi )
Zelf blijf ik (met 10 speed) op het buitenblad voor, in ieder geval van de binnenste 3 kransjes af en op het binnenblad voor, van de 4 buitenste af.
<a target="_blank" href= "http://img509.imageshack.us/img509/5721 ... pg">Wilier Mortirolo 2007</a> | <a target="_blank" href= "http://img520.imageshack.us/img520/421/ ... 0.jpg">FSA K-Wing</a>
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40184
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De ideale kettinglijn is de lijn die ik op dat moment wil rijden. Verder interesseert het mij totaal geen drol hoe de ketting loopt. Ik merk vanzelf wel als het niet lekker loopt, maar ik zorg met het monteren/afstellen dat elke lijn mogelijk is.
Less is bore
Helemaal mee eens. Dat gezeur over kettinglijn altijd. Ik rijd gewoon 40x13 als het moet. Zeker tijdens duurtrainingen kom ik nauwelijks van het binnenblad af. Slijtage? Ik doe meer dan 5000 km (and counting) met een 105 of Ultegra cassette.