Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Cordo kettingreinigerset

erikg.
Forum-lid

erikg. 11 mei 2007 15:56

Hallo,
Iemand ervaring met dit product mbt de racefiets?
groeten Erik

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 mei 2007 16:30

Specifiek de Cordo of mogen 't ook algemene ervaringen met zo'n wasstraatje zijn? Die Cordo verkopen ze meen ik bij Perry?
Mijn ervaring met kettingwasstraatjes: leuk speelgoed maar ketting schoonmaken m.b.v. een snelsluitschakel werkt toch vele malen sneller, beter en makkelijker.

triumph
Forum-lid

triumph 13 mei 2007 18:57

Ik heb ook zonet m'n ketting (racefiets) een reinigingsbeurt gegeven: WD40 op een doek spuiten, ketting laten doorlopen (handig als een tweede persoon met je pedaal draait) tot ze mooi schoon is. Daarna terug smeren, nogaals door een doek laten lopen en klaar.
Als je dit regelmatig doet blijft je ketting brandschoon én goed gesmeerd.

We cannot direct the wind but we can adjust our sails.
Meten is weten, gissen is missen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 mei 2007 19:13

Wd40 is een beetje duur voor dit doeleinde (maar het werkt wel goed). Je kunt ook gewoon wasbenzine gebruiken en een afwaskwast. Als je zo'n rek hebt waar je je fiets in kan hangen met de achterbrug kan het prima in je eentje (vanochtend nog gedaan).
Als je ketting echt goor is blijft een snelschakel het allermakkelijkst. Gooi 'm in een oud bakje champions met wasbenzine, even goed schrobben met een oude afwaskwast, terugzetten, opnieuw smeren en klaar.

Plaats reactie