vandaag mijn nieuwe pedalen voor mijn Colnago project ontvangen. de shimanoDura-Ace spd-sl pedalen. het zijn de nieuwe generatie shimano pedalen.
het doosje is zoals altijd, strak en beschrijft met mooie letter DURA-ACE
bij het openen van het doosje, en het verplaatsen van het instructieboekje wordt er al meer van de ware inhoud vrijgegeven, twee pedalen verschijnen op het 'toneel' nog verhuld in keurig plastic.
nadat het plastic verwijderd is komen de in mijn ogen toch strak vormgegeven pedalen te voorschijn. de pedalen zien er erg strak en goed afgewerkt uit. de gebruikelijke pijlen voor het afstellen van de pedalen zijn ook hier weer aanwezig alsmede de letters DURA-ACE. hier zijn ook de nieuwe roestvrij stalen plaatjes al goed te zien. tevens is al duidelijk dat het pedaal een breder contact oppervlak heeft
bij het goed bekijken is duidelijk te zien dat het pedaal ook iets korter op de as zit. naast dit is ook goed te zien dat het pedaal breder is en dat het roestvrij stalen plaatje goed vormgegeven is en tevens vervangbaar is.
helaas zal mijn colnago pas in week 22/23 geleverd worden, en zullen deze pedalen dan ook pas getest gaan worden. tot die tijd, is het gewoon genieten van de schoonheid van deze pedalen en de gedachte van de werking.
new generation dura-ace spd-sl 7810
misschien onnodig vraagje,,,,
stel: je aluminium inlegplaatjes zijn versleten/ lelijk of wat dan ook maar je wilt ze vervangen of zijn aan vervanging toe, wat kosten die alu plaatjes dan? die plastic dingen kosten maar €7,- voor een set, gezien deze ook een stuk korter mee zullen gaan, en zijn die alu plaatjes gemakkelijk te verkrijgen voor alsnog? zit er anders wel aan te denken om die te kopen en op me tijdritfiets te zetten...
stel: je aluminium inlegplaatjes zijn versleten/ lelijk of wat dan ook maar je wilt ze vervangen of zijn aan vervanging toe, wat kosten die alu plaatjes dan? die plastic dingen kosten maar €7,- voor een set, gezien deze ook een stuk korter mee zullen gaan, en zijn die alu plaatjes gemakkelijk te verkrijgen voor alsnog? zit er anders wel aan te denken om die te kopen en op me tijdritfiets te zetten...
Denk niet dat die stalen plaatjes snel zullen slijten.
En voor een tijdritfiets die je toch maar weinig gebruikt maakt t toch niet uit als die plaatjes wat slijten?
Dan zou ik eerder nieuwe pedalen op je wegfiets zetten en je oude pedalen (met evt nieuwe plastic plaatjes) afrijden op je tijdritfiets.
En voor een tijdritfiets die je toch maar weinig gebruikt maakt t toch niet uit als die plaatjes wat slijten?
Dan zou ik eerder nieuwe pedalen op je wegfiets zetten en je oude pedalen (met evt nieuwe plastic plaatjes) afrijden op je tijdritfiets.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 11 Mei 2007
Denk niet dat die stalen plaatjes snel zullen slijten.En voor een tijdritfiets die je toch maar weinig gebruikt maakt t toch niet uit als die plaatjes wat slijten?Dan zou ik eerder nieuwe pedalen op je wegfiets zetten en je oude pedalen (met evt nieuwe plastic plaatjes) afrijden op je tijdritfiets.
ik heb net nieuwe pedalen voor me wegfiets, ik ben trotse bezitter van een set Time RXS Word Champion lmd edition. Gezien ik toch best wel veel op me tijdrit fiets rij. ( probeer 1x in de week minstends 30á35km maar ook ritten van 80km) wil ik toch wel een beetje goede pedalen. Mijn oude zijn versleten, en zit eraan te denken om de nieuwe versie te halen. Maar die vragen zijn puur uit intresse, ondank dat alu niet snel zal slijten, maar als er een keer iets mee is, dan lijkt het me wel makkelijk dat je het snel kan vervangen, en niet al te duur, in ieder geval tegen een prijs waar je niet stijl van achterover slaat.
Denk niet dat die stalen plaatjes snel zullen slijten.En voor een tijdritfiets die je toch maar weinig gebruikt maakt t toch niet uit als die plaatjes wat slijten?Dan zou ik eerder nieuwe pedalen op je wegfiets zetten en je oude pedalen (met evt nieuwe plastic plaatjes) afrijden op je tijdritfiets.
ik heb net nieuwe pedalen voor me wegfiets, ik ben trotse bezitter van een set Time RXS Word Champion lmd edition. Gezien ik toch best wel veel op me tijdrit fiets rij. ( probeer 1x in de week minstends 30á35km maar ook ritten van 80km) wil ik toch wel een beetje goede pedalen. Mijn oude zijn versleten, en zit eraan te denken om de nieuwe versie te halen. Maar die vragen zijn puur uit intresse, ondank dat alu niet snel zal slijten, maar als er een keer iets mee is, dan lijkt het me wel makkelijk dat je het snel kan vervangen, en niet al te duur, in ieder geval tegen een prijs waar je niet stijl van achterover slaat.
Maar dan wel 2x zo goedkoop
Mooie reportage trouwens lancev7. Foto'tje op de weegschaal zou nog leuk zijn.
Mooie reportage trouwens lancev7. Foto'tje op de weegschaal zou nog leuk zijn.
hier de foto's op de weegschaal. het weegtoestel is een gewoon huis/tuin/keuken exemplaar dus niet geheel nauwkeurig.
ps als nu een van de moderators deze foto post nog bij de eerste post kan voegen is deze perfect, incl de toevoeging dat de cleats er weldegelijk bijzitten.
ps als nu een van de moderators deze foto post nog bij de eerste post kan voegen is deze perfect, incl de toevoeging dat de cleats er weldegelijk bijzitten.