Hallo allemaal,
onlangs zag ik een fietscomputer van Tavel&Co bij de ANWB. Geen idee of het iets is qua kwaliteit, maar hij is prijstechnisch wel interessant gezien de features:
Draadloos
Universele sensor past op standaard en oversized ATB fietsen, tot wielformaten van 28 inch
Snelheidsmeter (0-99,9 km)
Ritafstandsmeter (tot 999,9 km)
Afstandmeter (tot 9999,9 km)
Ritchronometer (9uur 59 min 59 sec)
Maximale snelheid (tot 99,9 km)
Klok (12 uur weergave)
Gemiddelde snelheid (0-99,9 km)
Zoeker (voor DST, MXS, AVS, TM)
Geheugen beeldstilstand (voor TM, DST, AVS)
Snelheidsvergelijker (+/-)
Snelheidstendens
Afstandmeter bewaarfunctie in12/24 uur weergave Inclusief 1 x 3V batterij
En dat alles voor € 16.95 !
Heeft iemand ervaring met dit apparaat of misschien herkent iemand dit ding als zijnde een Sigma/Cateye/etc...?
kijk hier voor de specs en afbeelding: https://webwinkel.anwb.nl/published/web ... 07.nl.html
Fietscomputer Travel&Co, is het wat?
ah, dit topic was ik alweer vergeten!
ik heb hem ook al een jaar of wat een gebruik. Slechts heel incidenteel een verkeerde snelheidsmeting (en dan geeft ie bijv 5km/u teveel aan, dus niets vergeleken bij de problemen die je bijv. over sommige polar's hoort!). Verder doet ie wat ie moet doen. Wel heb ik 2 minpuntjes:
- hij kan niet op de stuurpen gemonteerd worden, enkel op het stuur. Bij een oversized stuur lukt het ook niet, je moet dan wat creatief gaan doen met tie-wraps (zo heb ik het althans opgelost)
- de linkerknop blijft soms hangen. Daar merk je op dat moment niets van, maar als je dan 2 sec de rechter knop indrukt, dan ziet ie dat als een reset-instructie en ben je al je gegevens kwijt. Gelukkig kun je de totaalafstand wel instellen, dus je hoeft niet bij 0 te beginnen gelukkig.
Verder is ie wel ok, maar ik kijk momenteel toch uit naar een apparaat dat iets degelijker gemonteerd kan worden (hij rammelt nu wat op de kasseien) en misschien met iets meer functies.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!
ik heb hem ook al een jaar of wat een gebruik. Slechts heel incidenteel een verkeerde snelheidsmeting (en dan geeft ie bijv 5km/u teveel aan, dus niets vergeleken bij de problemen die je bijv. over sommige polar's hoort!). Verder doet ie wat ie moet doen. Wel heb ik 2 minpuntjes:
- hij kan niet op de stuurpen gemonteerd worden, enkel op het stuur. Bij een oversized stuur lukt het ook niet, je moet dan wat creatief gaan doen met tie-wraps (zo heb ik het althans opgelost)
- de linkerknop blijft soms hangen. Daar merk je op dat moment niets van, maar als je dan 2 sec de rechter knop indrukt, dan ziet ie dat als een reset-instructie en ben je al je gegevens kwijt. Gelukkig kun je de totaalafstand wel instellen, dus je hoeft niet bij 0 te beginnen gelukkig.
Verder is ie wel ok, maar ik kijk momenteel toch uit naar een apparaat dat iets degelijker gemonteerd kan worden (hij rammelt nu wat op de kasseien) en misschien met iets meer functies.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!