Trek Madone : garantie of niet?
ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar die 'schade' komt me enigzinds bekend voor. de 'gesprongen' stukjes lak lijken me geen probleem hier hoef je je geen zorgen over te maken. echter de 'kras/scheur' lijkt me wel verontrustend. ga zeker naar je dealer en laat het frame keuren en/of evt. opsteuren, als je je dealer niet vertrouwd laat zeker een second opionion doen
Ik denk dat dit geen probleem is. De Trek frames vertonen stuk voor stuk dit probleem op een paar punten (kijk ook eens bij de bidonhoudernokken). Lak is er gewoon 3 x te dik opgespoten en dan vraag je om scheurvorming op licht werkende delen.
Voor een 2006 frame zou ik een dergelijk probleem echter niet accepteren (en hebt 10 jaar garantie bij Trek)
Voor een 2006 frame zou ik een dergelijk probleem echter niet accepteren (en hebt 10 jaar garantie bij Trek)
Deze foto's zijn wellicht nog iets duidelijker. Ik ben niet van plan het hierbij te laten. Het oogt in ieder geval niet fraai, voor zo'n duur frame.
Kan iemand mij een contactpersoon van Trek zelf aangeven of is het best om gewoon via een dealer te werken. Ik ben verbaasd over de telkens terugkerende problemen. Het is al mijn derde Trek en telkens terug problemen. Met andere merken had ik dit nooit.
Kan iemand mij een contactpersoon van Trek zelf aangeven of is het best om gewoon via een dealer te werken. Ik ben verbaasd over de telkens terugkerende problemen. Het is al mijn derde Trek en telkens terug problemen. Met andere merken had ik dit nooit.
geen signatuur
Lakprobleem, Als jij de eerste koper bent heb je gewoon garantie via de dealer. Als je het frame gebruikt heb gekocht heb je gewoon pech en zul je ermee moeten leven. Blijft erbij dat het een lakprobleem is (maar zeker weet je het pas nadat de laklaag verwijderd is......
Sharkman, ik ben de eerste eigenaar. Hoelang geven ze garantie daarop? En waaraan mag ik mij verwachten? Gaat het frame binnengaan voor herlakking ? Het is natuurlijk midden in het seizoen, het zou dus kunnen dat ik enkele weken (maanden) zonder fiets zit??? I
k wil me eerst vooraf goed informeren, want ik werk via een kleine dealer en moet meestal alles zelf doen.
k wil me eerst vooraf goed informeren, want ik werk via een kleine dealer en moet meestal alles zelf doen.
geen signatuur
Qua garantie geen probleem. Kreeg de dag nadat ik foto's gestuurd had al bericht dat het een garantiegeval betrof.
Mijn FM keek in de stocklijst : het door mij gekozen kleur bleek in voorraad in mijn maat en zou enkele dagen nadien geleverd worden. Super service dacht ik op dat moment.
Wat denk je? Drie weken later krijg ik bericht dat het frame nu toch niet meer in voorraad blijkt te zijn en dat het nog een week of acht kan duren vooraleer ik een ander krijg....
Is dat niet om buikgriep van te krijgen? Je hebt dikke pech en temidden in het fietsseizoen laten ze je drie maand zonder fiets zitten.... Service, een lege doos bij Trek.
Dan stelde ik voor om een iets hoogwaardiger frame dat op voorraad is te sturen, maar dit kan niet. Toen stelde ik de vraag om meteen een model 2008 te krijgen dat tegen die tijd toch al in de winkels staat te krijgen, maar dit mag ook niet.
Dan zijn ze verbaasd dat de verkoop van Trek achteruit gaat.... Een nieuwe lijn gaat daar niets aan veranderen. De service moet beter... Levenslange garantie, ja, maar de service staat niet in evenredigheid......Niet zo leuk toch.
Mijn FM keek in de stocklijst : het door mij gekozen kleur bleek in voorraad in mijn maat en zou enkele dagen nadien geleverd worden. Super service dacht ik op dat moment.
Wat denk je? Drie weken later krijg ik bericht dat het frame nu toch niet meer in voorraad blijkt te zijn en dat het nog een week of acht kan duren vooraleer ik een ander krijg....
Is dat niet om buikgriep van te krijgen? Je hebt dikke pech en temidden in het fietsseizoen laten ze je drie maand zonder fiets zitten.... Service, een lege doos bij Trek.
Dan stelde ik voor om een iets hoogwaardiger frame dat op voorraad is te sturen, maar dit kan niet. Toen stelde ik de vraag om meteen een model 2008 te krijgen dat tegen die tijd toch al in de winkels staat te krijgen, maar dit mag ook niet.
Dan zijn ze verbaasd dat de verkoop van Trek achteruit gaat.... Een nieuwe lijn gaat daar niets aan veranderen. De service moet beter... Levenslange garantie, ja, maar de service staat niet in evenredigheid......Niet zo leuk toch.
geen signatuur
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Juridisch gezien ligt het probleem voor de volle 100% bij jouw dealer en heeft Trek er helemaal niets mee te maken. Een beetje dealer lost dit gewoon op, of door een beter frame bij Trek te regelen of door jouw een fatsoenlijke leenfiets te geven voor zolang het duurt.
Zie ik het verkeerd of het is toch een blauw frame Patrick???
maarja, ik zou persoonlijk ervoor zorgen dat Trek mij eerst ( of gelijktijdig) een frame naar mijn fm stuurt ( of mijn pf besteld er een) en dan pas je frame opstuurd, dit voorkomt het onnozel lange wachten. Jij krijgt dan als het ware een nieuw frame van jou fm, en jou fm houd jou nieuwe frame wat garantie was bij Trek.... oke ze hebben wel een extra Trek in stock staan, maar dat zal waarschijnlijk bij een goede Trek dealer niet uitmaken,,,
maarja, ik zou persoonlijk ervoor zorgen dat Trek mij eerst ( of gelijktijdig) een frame naar mijn fm stuurt ( of mijn pf besteld er een) en dan pas je frame opstuurd, dit voorkomt het onnozel lange wachten. Jij krijgt dan als het ware een nieuw frame van jou fm, en jou fm houd jou nieuwe frame wat garantie was bij Trek.... oke ze hebben wel een extra Trek in stock staan, maar dat zal waarschijnlijk bij een goede Trek dealer niet uitmaken,,,