Nieuwe Racefiets €1000 - €1200
Ten eerste wil ik mezelf even voorstellen als nieuwe gebruiker en lid van het blad "fiets"
Ik ben 21 jaar en fiets nu 2 jaar op een Univega Terreno SDE
Erg leuke fiets, maar ben nu toch wel op zoek naar een echte racefiets, nu was mijn oog gevallen op een Cube Attempt volledig afgemonteerd met de "105" groep
Mijn budget ligt tussen de 1000 en 1200 euro's, zijn er nog andere fietsen waar ik naar moet kijken die er zo netjes uit zien?
Of zijn er slechte ervaringen met deze fiets die ik over het hoofd heb gezien?
Ik ben 21 jaar en fiets nu 2 jaar op een Univega Terreno SDE
Erg leuke fiets, maar ben nu toch wel op zoek naar een echte racefiets, nu was mijn oog gevallen op een Cube Attempt volledig afgemonteerd met de "105" groep
Mijn budget ligt tussen de 1000 en 1200 euro's, zijn er nog andere fietsen waar ik naar moet kijken die er zo netjes uit zien?
Of zijn er slechte ervaringen met deze fiets die ik over het hoofd heb gezien?
Cube, Stevens, Red Bull, Canyon, allemaal goed voor dat geld.
Aan zo'n Attemp kun je geen buil vallen, prima fiets.
Aan zo'n Attemp kun je geen buil vallen, prima fiets.
-
- Forum-lid
Ik rijd zelf sinds kort op de Focus Variado Expert. Compact Ultegra, Fulcrum Racing 7 wielen, verkrijgbaar vanaf €1100 - reken op €1199,- bij FM. Niet de lichtste fiets, maar heb er nu 1000km op zitten naar volle tevredenheid. Heb ook Cube, Stevens, Bulls overwogen, maar kon voor €1250,- inclusief pedalen en fietscompu goede deal maken met de Focus.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
Ik vraag me eigenlijk af, of de verschillen groot zijn binnen deze prijsklasse onder de verschillende A merken
Als ik de Cube zo bekijk kwa specs dan ziet dat er erg leuk uit voor het geld. nette velgen, leuke groep, en ziet er goed uit
Als ik de Cube zo bekijk kwa specs dan ziet dat er erg leuk uit voor het geld. nette velgen, leuke groep, en ziet er goed uit
Nee, het ontloopt elkaar zeker niet veel. Allemaal degelijke Duitse frames met een prima afmontage. Wel hebben ze vaak de Shimano WH-550 of WH-500 wielen die toch zeker niet al te degelijk zijn.
Merk dat ook nog in het rijtje Duitse instappers mag: Radon.
Merk dat ook nog in het rijtje Duitse instappers mag: Radon.
HIER
Hier staan specs van de fiets, en hij word afgemonteerd met Mavic Aksium velgen, naven en spaken, hoe zijn deze??
Hier staan specs van de fiets, en hij word afgemonteerd met Mavic Aksium velgen, naven en spaken, hoe zijn deze??
Degelijke, sterke wielen. Niet erg licht, maar dat is geen enkel wiel in deze prijsklasse.
Kijk dat maakt het dus al een stuk beter, dus dit zal zeker wel een goede keuze zijn als instap model waneer je zo naar de specs kijkt?
@Mgeelen: Hoe is je de pelototn destijds bevallen. Ik heb er een tijd geleden een besteld (duurt lang, waarschijnlijk ivm maat 64) en kan niet wachten om te rijden, zeker met dit weer.
Ben een beginner, dus ben wel benieuwd naar reacties van mensen met ervaring met deze fiets.
Ben een beginner, dus ben wel benieuwd naar reacties van mensen met ervaring met deze fiets.
IK HEB HET GEDAAN!!!!
Nee hier komt geen erotisch verhaal.....
Ik heb de Cube Attempt 2007 "60" besteld, en krijg hem volgende week.
Ik heb ze samen met deze nieuwe pedalen gekocht welke er perfect bijpassen
Me is happy, alleen is het volgende week een stuk minder goed weer grrr.....
Nee hier komt geen erotisch verhaal.....
Ik heb de Cube Attempt 2007 "60" besteld, en krijg hem volgende week.
Ik heb ze samen met deze nieuwe pedalen gekocht welke er perfect bijpassen
Me is happy, alleen is het volgende week een stuk minder goed weer grrr.....
Heel goed, veel plezier ermee.
Tip nummer 1: pendalen bestaan niet, het is gewoon pedalen
Tip nummer 1: pendalen bestaan niet, het is gewoon pedalen