Fulcrum Racing zero
-
- Forum-lid
Ben op zoek naar relatief lichte, maar bombproof setje (fabrieks)wielen met alu remrand voor clinchers. Met name voor de paar tochtjes in de bergjes/heuvels in het jaar (heb alleen full carbon clinchers velgen en dat wordt me te risicovol tijdens weer een regenachtige dag in de Vogezen...). Heb de Shimi DA C24 geprobeerd, maar bevielen me niet. Die lichte Easton wieltjes zijn mij wat te twijfelachtig qua duurzaamheid en sterkte. Ben nu al een tijdje aan het rondkijken naar de Racing Zero's (zwart-wit).
Weet iemand echter wat het verschil is tussen het 2010 en 2011 model? Zie verschillende versies en verschillende prijzen, maar mij wordt niet geheel duidelijk waar het verschil zit. Andere naven wellicht?
Weet iemand echter wat het verschil is tussen het 2010 en 2011 model? Zie verschillende versies en verschillende prijzen, maar mij wordt niet geheel duidelijk waar het verschil zit. Andere naven wellicht?
CyclistForum Luxembourg
Rijd al 2 jaar op de Zero's en dan nog 2dehands gekocht van een semi-prof +-3,5jaar oud. (rode versie)
Nog nooit geen problemen mee gehad lekker licht en lopen nog steeds als een trein.
Zeker een aanrader !!
Rijd regelmatig van borduren ook al veel in putten gereden (woon in Belgie en regelmatig een kasseiweg nog steeds recht en stijf.......
Kopen die handel!!!!
heb wel al gehoord van de fietshandel dat fulcrum soms moeilijk doet over garantie ....
Nog nooit geen problemen mee gehad lekker licht en lopen nog steeds als een trein.
Zeker een aanrader !!
Rijd regelmatig van borduren ook al veel in putten gereden (woon in Belgie en regelmatig een kasseiweg nog steeds recht en stijf.......
Kopen die handel!!!!
heb wel al gehoord van de fietshandel dat fulcrum soms moeilijk doet over garantie ....
-
- Forum-lid
Ik heb zaterdag ook een setje zero's aangeschaft, de clincher versie in zwart wit, zien er fantastisch uit. Moet ze wel nog eens onder mijn koersfiets zetten maar die zal ik pas weer in maart van stal halen (voorlopig ziet de MTB af van het vuile weer). Heb ook nagevraagd naar verschil 2011 vs 2010 en kreeg als antwoord dat er nog geen 2011 versie was (Bij van Eyck in Aalst). Heb ze voor 640 gekocht bij Fashion for cycling in Aalter (belgië).
het 2011 model heeft een ander spaakpatroon (achter) tov 2010...
http://www.fulcrumwheels.com/jspfulcrum ... tecx=false
http://www.fulcrumwheels.com/jspfulcrum ... tecx=false
-
- Forum-lid HC
Met fulcrum zero 's kun je net als met de 1 eigenlijk weinig mis doen. De kinderziekten zijn er inmiddels uit.
Met de versie met rode spaken/rode spaken rode velgen was in het begin het een en ander niet helemaal optimaal (te hoge spaakspanning met scheurvorming in de velg als gevolg).
Reparatie duurde soms een eeuwigheid maar het is uiteindelijk wel goed gekomen.
Zorg wel dat als je ze tweedehands haalt, de geschiedenis bekend is en de vorige eigenaar ze (zeker als ze in slecht weer heeft gebruikt) regelmatig heeft geserviced. Doordat alles van aluminium is komt zonder jaarlijkse servicebeurt alles muurvast te zitten (specifiek de afsluitmoer van de body). heb recent een as af moeten zagen en fulcrum (eigenlijk Campa) is behoorlijk prijzig met deze as.
Met de versie met rode spaken/rode spaken rode velgen was in het begin het een en ander niet helemaal optimaal (te hoge spaakspanning met scheurvorming in de velg als gevolg).
Reparatie duurde soms een eeuwigheid maar het is uiteindelijk wel goed gekomen.
Zorg wel dat als je ze tweedehands haalt, de geschiedenis bekend is en de vorige eigenaar ze (zeker als ze in slecht weer heeft gebruikt) regelmatig heeft geserviced. Doordat alles van aluminium is komt zonder jaarlijkse servicebeurt alles muurvast te zitten (specifiek de afsluitmoer van de body). heb recent een as af moeten zagen en fulcrum (eigenlijk Campa) is behoorlijk prijzig met deze as.
-
- Forum-lid HC
Ik heb een set gekocht rond de Kerst, nu er pakweg 150 km meegereden dus nog niet echt een goede indruk. Maar de eerste indruk is positief, heerlijk comfortabel minder hard dan b.v. Eurus en lopen heerlijk "smooth".
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!