lengte ketting
Hoi,
het licht er aan op welke cassette de ketting is ingekort !
Als de ketting voor de 12-26 is afgesteld gaat dit prima vermits hier ook de 16 kroontje en grotere in zit.
Is de ketting op de 16-25 ingekort dan zal de ketting vermoedelijk voor de
12-13-14 kroon (van de 12-26 cassette) iets te lang zijn !
Ciao.
het licht er aan op welke cassette de ketting is ingekort !
Als de ketting voor de 12-26 is afgesteld gaat dit prima vermits hier ook de 16 kroontje en grotere in zit.
Is de ketting op de 16-25 ingekort dan zal de ketting vermoedelijk voor de
12-13-14 kroon (van de 12-26 cassette) iets te lang zijn !
Ciao.
Hier staat een stukje over bepalen kettinglengte: http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=26
Er zijn diverse methoden, de makkelijkst vind ik: ketting op de allerzwaarste versnelling liggen. De ketting moet lengte hebben zodat je een verticale loodlijn door de derailleurwieltjes kunt trekken.
53 schakels altijd goed lijkt me niet. Gemiddeld zit het toch eerder rond de 110 dus ook bij en dubbeltelling van de 53 kan dat echt te kort zijn voor de extremere posities.
Tip van Havana is volgens mij zoals de meeste fabrikanten adviseren
Tip van Havana is volgens mij zoals de meeste fabrikanten adviseren
"verticale loodlijn" is overigens een mooi pleonasme.
- de zwarten
- Forum-lid HC
@ zeemeeuw: dat lukt gewoon. Daarmee is alles gezegd. een tand meer (26) of minder (25) maakt geen bal uit.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
gillio schreef:havana schreef:"verticale loodlijn" is overigens een mooi pleonasme.
Tsja, en dat voor iemand die communicatie studeert.....)
Kleine correctie: heeft gestudeerd ik ben namelijk sinds vandaag drs/mSC geworden
havana schreef:gillio schreef:havana schreef:"verticale loodlijn" is overigens een mooi pleonasme.
Tsja, en dat voor iemand die communicatie studeert.....)
Kleine correctie: heeft gestudeerd ik ben namelijk sinds vandaag drs/mSC geworden
Gefeliciteerd!!
Maar.. je bent vanaf vandaag drs. of master ofwel je bent dat vandaag geworden. Dat leek me dan weer een contaminatie.