Over de wielersport en zijn beoefenaars.

agressie in Amstel gold.

langejaap
Forum-lid

langejaap 22 apr 2007 11:22

Toerrenners opgepakt na zware mishandeling
AMSTERDAM - Twee deelnemers aan de Toerversie van de Amstel Gold Race zijn gearresteerd voor zware mishandeling.
 De slachtoffers waren de inzittenden van een auto, een man en vrouw uit Beek. Ze zijn zwaargewond in het ziekenhuis opgenomen. De 42-jarige man en de 46-jarige vrouw reden zaterdag rond 12 uur in Schinnen achter de fietsers en wilden hen passeren. Daarbij toeterde de bestuurder, waarop de twee wielrenners de auto aan de kant dirigeerden. De inzittenden werden vervolgens in elkaar geslagen en geschopt en ook hun auto moest het ontgelden. De politie kon de twee toerrenners van 48 en 43 jaar uit Beverwijk later op de dag aanhouden in Valkenburg.
En op deze manier help je niet alleen het imago van de tourversie van de amstelgold naar de bliksem maar ook het imago van de toch al niet zo hoogstaande wieller LIEFHEBBERS.
Deze twee heren mogen ze van mij opsluiten op water en brood.Wat een eikels zou je denken om jezelf zo op te laten fokke door een auto mobilist.Zeker op zo,n dag weet je dat de frustratie`s een beetje op kunnen lopen dus als je beheersings drempel dan wat laag is, doe dan ook niet aan zo.n ontzetten mooi evenement mee.

Ik schaam me dood dat ik met zulke varkens vergeleken word!

Excuses aan de slachtoffers en ik mag aannemen namens alle forum leden! (Handtekeningen?)

Groet Een wieler liefhebber met de 250 in de benen.
als geld domineert vervallen alle normen en waarden !

timper
Forum-lid

timper 22 apr 2007 12:34

Inderdaad !  Hoe is 't mogelijk he !  Het zijn die pipo's die 't voor ons verbrodden.    Hopelijk veralgemen ze weer niet te veel want zelfs onder fietsers zitten debielen
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

marcell0
Forum-lid

marcell0 22 apr 2007 12:49

Waarschijnlijk heeft die man door zijn toeteren gewoon willen waarschuwen dat hij ging inhalen. In mijn ogen heel normaal.
Helaas hebben sommige mensen een wel heel kort lontje.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 22 apr 2007 14:32

Mishandeling is natuurlijk vreselijk, en veroordeel ik ook ten zeerste; dit kan en mag gewoon niet. Let wel dat ik denk dat hier wel meer aan de hand was dan alleen maar toeteren en naar aanleiding van dat - want zo wordt het nu geprojecteerd - er direct boven op slaan. Ik zou eerst eens meer duidelijkheid willen hebben wat er precies vooraf gebeurd is (het bericht is nogal vaag in dezen).
Ik lees hier op dit topic: 2 renners die het voor ons verknallen... We kunnen wel overdrijven, hè? Hoe vaak lees je niet iets over agressie tussen automobilisten onderling (i.e. bumperkleven, schelden, vloeken), of agressie tussen automobilisten en motorrijders onderling, fietsers onderling, wandelaars onderling en wandelaars en fietsers onderling....
Het probleem is dus niet "wij" wielrenners, of "zij" automobilisten etc., maar... vul de rest zelf maar in.

lazo
Forum-lid

lazo 22 apr 2007 14:55

Ik wil de daden van die wielertoeristen niet goedpraten maar ergens begrijp ik hun.Sommige automobilisten worden aggresief alleen maar door het zien van wielertoeristen,ik heb het al genoeg meegemaakt ook in de club waar ik meefiets,maar zo iets erg is nog nie voorgevallen maar ik kan ergens die 2 wielertoeristen begrijpen dat hun stoppen waren doorgeslagen nadat waarschijnlijk die automobilist achter hun bleef toeteren en onnzel doen.

lazo
Forum-lid

lazo 22 apr 2007 15:00

Ik wil hiermee hun daden niet goedpraten en vind het ook wel erg voor die chauffeur en zen vrouw maar,die wielertoeristen krijgen zeker geen gelijk van mij,alleen wil ik maar zeggen da ge langs beide kanten moet zien wat er gebeurd is want die automobilist zal ook wel geen heilige zijn dat weet ik zeker,maar zelfs dan is deze daad natuurlijk nie goed te praten.

miob
Forum-lid

miob 22 apr 2007 15:08

Quote: Origineel geplaatst door lazo op 22 April 2007
Ik wil de daden van die wielertoeristen niet goedpraten maar ergens begrijp ik hun.Sommige automobilisten worden aggresief alleen maar door het zien van wielertoeristen,ik heb het al genoeg meegemaakt ook in de club waar ik meefiets,maar zo iets erg is nog nie voorgevallen maar ik kan ergens die 2 wielertoeristen begrijpen dat hun stoppen waren doorgeslagen nadat waarschijnlijk die automobilist achter hun bleef toeteren en onnzel doen.

Hoe zou het komen dat sommige automonbilisten alleen al bij het zine van wielrenners aggressief worden dan?

Je ilt het niet goedpraten, maar je begrijpt het wel en je verdraaidt het bericht van toeteren naar 'achter hun bleven toeteren', nee, dat zal ie voor de lol gedaan hebben (als ie dat al egdaan heeft), misschien kon ie er gewoon niet langs?

lichamelijk geweld is ten alle tijde af te keuren.

Meer berichtjes over de Amstel Gold:

http://www.dumpert.nl/mediabase/13500/8 ... index.html

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 apr 2007 15:09

En hoeveel van die 14000 wielrenners waren gisteren in de waan dat ze een wedstrijd aan het rijden waren waarbij ze met niets of niemand rekening hoefde te houden? De spreekwoordelijke botsingen komen gewoon van 2 kanten, want er zijn ook hele groepen wielrenners die lak hebben aan de verkeersregels, net zoals dat er automobilisten zijn die zich onbeschoft gedragen. Dit is natuurlijk lastig in mooie hokjes op te delen, want hoe onderscheid je nu die automobilist die netjes rijdt van de aso op een afstandje? Dat gaat wat lastig dus stop je dan maar alle automobilisten in 1 hokje: ongeduldige, asociaal, levensgevaarlijk enz... .
We weten helemaal niet wat er gebeurd is trouwens, dus veel zinnigs valt er niet over te zeggen. Behalve dan dat je wel erg van de pot gerukt bent als je een man en een vrouw meteen maar in elkaar gaat slaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

diamond
Forum-lid

diamond 22 apr 2007 19:39

Ik heb gisteren voor het eerst de AGR gereden maar 125 km.Na ongeveer een 1/2 uurtje fietsen had ik het idee dat ik een koers terecht was gekomen.Met hoge snelheden inhalen + afdalen de bidons vlogen je om de oren,kon nog net een paar van die dingen aan de kant schoppen voor een aanstormend peleton.De toerversie wordt toch niet op aan afgesloten weg gefietst.Hebben wij fietsers dan meer rechten???en dan flikker je rotzooi maar in de tuin bij de Limburgers ???kan dan begrijpen dat men niet zo blij is met ons 14.000 recreanten.De goede moeten het met de kwaden ontgelden,dus komen we weer op normen en waarden uit.Moraal van het verhaal hoe krijg je agressie !!!!.We kunnen schijnbaar niet meer met z'n allen op de weg ik ik ik de rest kan stikken ?? Wij weten de toedracht niet van die klopperij maar is nog geen reden om je zo op 2 mensen uit te leven.

paashaas
Forum-lid

paashaas 22 apr 2007 20:58

Quoten: Origineel geplaatst door MIOB op 22 April 2007

Hoe zou het komen dat sommige automonbilisten alleen al bij het zine van wielrenners aggressief worden dan?Je ilt het niet goedpraten, maar je begrijpt het wel en je verdraaidt het bericht van toeteren naar 'achter hun bleven toeteren', nee, dat zal ie voor de lol gedaan hebben (als ie dat al egdaan heeft), misschien kon ie er gewoon niet langs?lichamelijk geweld is ten alle tijde af te keuren.

Vooraleer je het topic hier in een "wielertoerist-bashen topic" verandert (want dat is de enige reden waarom je je hier registreert, ook al uitlokking, maar soit).
Fietser wordt hard aangepakt door aanrijder in Balen
Balen - Een aangereden fietser is woensdagavond in Balen hard aangepakt door de bestuurder van een wagen. Die had de fietser eerst van de weg gemaaid en stapte vervolgens uit om zijn slachtoffer nog een paar meppen te verkopen. Met de fiets in zijn koffer scheurde de onbekende man uiteindelijk weg.
Het gewelddadige incident gebeurde omstreeks 21.20 uur aan de Misseweg in het Kempense Balen. De personenwagen en de fietser kruisten elkaar, maar door een onverwacht manoeuvre van de fietser moest de wagen uitwijken. De fietser kwam ten val. De bestuurder van de wagen stapte uit, maar in plaats van hulp te bieden mepte hij de fietser een paar keer hard in het aangezicht. Uiteindelijk pakte hij de fiets op om in de koffer van zijn wagen te gooien. Met gierende banden zette de man zijn weg verder. De politie tilt zwaar aan het voorval en onderzoekt de zaak. De agressor wordt opgespoord. Hij bestuurde een donkerkleurige wagen, was ongeveer 1 meter 75 groot en kaal. Hij zou tamelijk zwaar gebouwd zijn. Het merk of de nummerplaat van de wagen kon het slachtoffer zich niet meer herinneren. 
bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 042007_132

diamond
Forum-lid

diamond 22 apr 2007 21:24

Paashaas,
ik wil niet aan uitlokking doen en een topic veranderen,geef alleen mijn mening ook zoals jij dat doet niks mis mee.In het verkeer rijden genoeg idioten rond.Heb het gevoel dat wij fietsers als we in de auto zitten iets meer over hebben voor mensen die op een racefiets zitten maar kan mij vergissen.
ps het kranteart zegt weer genoeg over agressie , veel fietsplezier verder

paashaas
Forum-lid

paashaas 22 apr 2007 22:08

Diamond, mijn reactie was aan MIOB gericht .
Met jouw reactie ben ik het grotendeels eens. Er zijn veel wielertoeristen die zich in een wedstrijd wanen als ze met een bende gaan trainen.
Maar MIOB heeft nogal de neiging om de zaken zeer eenzijdig te bekijken, vandaar mijn reactie.

Plaats reactie