Ik ben reeds een tijdje op zoek naar een hybride 28", na mij grondig te informeren over allehande componenten etc. ben ik gaan proefrijden. Volgende bikes heb ik getest bij de LBS:- TREK 7500 (geometrie is iets anders dan de Fx)- TREK 7.5 Fx - dit type fiets past het best voor mijn doeleinden, geen voorstander van een "slechte" verende vork en heb deze ook niet nodig.- Giant CRS 1.0Allen in 20" formaat.
Het resultaat was echter niet zo bevredigend, zadelpositie is perfect, echter voelt de fiets te "kort" aan. Na opmeting bleek dat mijn bovenlichaam iets langer en mijn benen iets korter zijn dan de gemiddelde mens . Wat is nu het beste wat ik kan doen ?
- zoeken naar een ander fietsmerk (welke LBS niet verdeeld) met een langere geometrie ?- plaatsen van een langere stuurpen - heeft dit voor/nadelen ?- maatframe kan ik niet betalen
Iemand met een gelijkaardig probleem hier ? Graag suggesties van fietsen in dit genre met een wat langere bovenbuis ?
Thx
Frame te kort - wat te doen ???
Ik zou voorlopig een langere stuurpen monteren, kan je nog altijd zien of je een nieuw frame of niet moet kopen. Indien dit wel past en goed gaat kom je er goed vanaf.
2 jaar terug zat ik met hetzelfde probleem. Mijn fiets was te kort bovenaan. Heb ik gewoon een stuurpen van 13 cm erop gezet en problemen waren verholpen!
Succes!
2 jaar terug zat ik met hetzelfde probleem. Mijn fiets was te kort bovenaan. Heb ik gewoon een stuurpen van 13 cm erop gezet en problemen waren verholpen!
Succes!
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
-
- Forum-lid HC
Wat zijn je maten. Lengte, binnenbeen lengte, etc. Misschien niet onverstandig om je te laten opmeten. Metname bij afwijkende maten. Aan de hand van deze gegevens is er altijd wel een standaard frame te vinden.
What makes the boat go faster?